Gå til innhold

Santander eller barns konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lånt 20.000 av barn (3 år, barnetrygd som vi får hver mnd fra nav. Får 1000 kr mnd), og 10.000 av Santander

Lager budsjett for tilbakebetaling og kan betale ca 3000 hver mnd. Hadde dere betalt Santander først, eller barnet? Har såå dårlig samvittighet for at jeg måtte låne disse pengene og vil betale så fort som mulig, men samtidig er det jo renter på Santander...

Anonymkode: e13fe...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mange år til barnet får vite om denne kontoen eller vil ha bruk for den (sannsynligvis) siden barnet bare er 3 år. Hadde derfor jobbet hardt for å først nedbetale hos Santander, pga rentene, og så gått løs på lånet fra barnet direkte etterpå. Siden du skal betale så mye som 3000 i mnd, går det bare noen få måneder før du er gjeldfri hos Santander. Så det er helt innafor.

• Liker 7
Skrevet

Hadde betalt Santander først 

• Liker 5
Skrevet

Definitivt Santander først.

Også synes jeg det er ganske meningsløst å ha dårlig samvittighet for å låne disse pengene av barnet. Ingen har plikt til å spare barnetrygden. Det er kjempefint å gjøre det, men har man ikke mulighet så er det helt greit det også. Når du dessuten har tenkt til å tilbakebetale ser jeg virkelig ikke problemet.

• Liker 8
Skrevet

Alltid betal gjeld med høyest rente først. Med mindre du og 3-åringen har tegnet et gjeldsbrev med høyere rente, må du betale Santander først.

Anonymkode: c12a5...7d8

• Liker 2
Skrevet

Santander først. Å det er ingen regel om at du MÅ spare barnetrygden, det er hyggelig, men ikke forventet. 

Anonymkode: 8b30a...8d3

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lånt 20.000 av barn (3 år, barnetrygd som vi får hver mnd fra nav. Får 1000 kr mnd), og 10.000 av Santander

Lager budsjett for tilbakebetaling og kan betale ca 3000 hver mnd. Hadde dere betalt Santander først, eller barnet? Har såå dårlig samvittighet for at jeg måtte låne disse pengene og vil betale så fort som mulig, men samtidig er det jo renter på Santander...

Netal alltid ned først gjeld med renter. Barn på 3 år forstår ikke at du har lånt av barnets penger i en formodentlig krisetid. 

Anonymkode: 50a0c...5f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil påstå at når du har så dårlig buffer at du må ta opp forbrukslån, har du ikke råd til å sette barnetrygden på bok for fremtidig bruk av barnet/barna. Det vil uansett monne minimalt i forhold til store utgifter som kjøp av bolig. Barna har bedre av at du slipper å snu på hver krone.

Anonymkode: ffc27...3c3

• Liker 14
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnetrygden er ment å brukes av foreldrene. Noen velger å spare pengene til barnet. En forutsetning for å kunne gjøre dette er å ha overskuddslikviditet. Dette har tydelig vis ikke du/dere. Dere må derfor bruke barnetrygden til det den er ment som. Spare til barna får komme senere når dere har råd til det.

Endret av Brunello
Feilskrift
  • Liker 5
Skrevet

Men kona vet ikke jeg har lånt disse pengene av barnet til egne regninger..

Skrevet

.... pengene er ment for å brukes, ikke syltes ned på konto. Du trenger ikke tilbakebetale de 20.000!

Anonymkode: 208a2...16d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du større problemer enn akkurat dette. Du bør snakke med kona di. Jeg hadde blitt fly forbanna om min samboer skjulte både regninger og låneopptak fra meg. Går du på en smell og ikke får penger inn så er din kone pliktig til å forsørge deg. Du gambler altså med hennes liv og økonomi når du holder slike ting for deg selv. 

Anonymkode: c43c4...ef3

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke fornøyd med hvor mye krangling det ble om temaet til nå?

Anonymkode: 5fa41...7ef

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

... da må dere ta en liten økonomisk prat... Bli enig om hva prioritere, hun blir ihvertfall sur om du ikke sier ifra om fprbrukslånet

Anonymkode: 208a2...16d

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du større problemer enn akkurat dette. Du bør snakke med kona di. Jeg hadde blitt fly forbanna om min samboer skjulte både regninger og låneopptak fra meg. Går du på en smell og ikke får penger inn så er din kone pliktig til å forsørge deg. Du gambler altså med hennes liv og økonomi når du holder slike ting for deg selv. 

Anonymkode: c43c4...ef3

Ønsker ikke samlivsråd, jeg vet jeg har klusset det til og det er derfor jeg nå bruker 4000 i mnd på å fikse opp 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...