Gå til innhold

Verdi i en eldre, ubrukt veske? louis vuitton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet en gammel Lois vuttion veske. Den ser ny ut, jeg har bare brukt den to ganger. Men det er sjelden jeg går med veske. Den er stilig, innrømmer det. Tror den er mellom 20 og 45 år cirka. 

jeg kan dra innom de som selger merkevaren i Oslo, men. De vil aldri oppgi riktig pris. Den er i lær. Ikke en ripe.

Jeg vil ikke selge den helt,men hvis det er god pris kan jeg dele med hun som ga den til meg, veska var forskudd på arv. 

Den er eksklusiv, en vakker veske som rommer litt. Men ikke en hverdagsveske selv om den ser ut som en, den er på en måte brukende til mange anledninger. Tenk deg å komme inn på kontoret med den til dongeribuksa. Veska får meg til å føle meg veldig spesiell, men i bryllup osv. går jeg jo ikke rundt med den, jeg legger både kamera og veska i garderoben. Men jeg må ut og røyke, da er en veske bra å ha. 

Men, så er spørsmålet. Hva kan den være verd? Tror den er fra syttitallet eller begynnelsen av åtti, kan også være fra 50-årene.  

Er den bare verd to restplasser til syden beholder jeg den. Kan jeg selge den på en auksjon? Og hvordan går man frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet ikke navnet på den? 

Legg ut et bilde så kanske noen vet hva fen heter, da blir det lettere å finne ut verdi også. 

Enkleste er nok å selge på Finn.no 

Anonymkode: 8ec47...41d

• Liker 2
Skrevet

Tror du at du sitter på en liten formue her? Ikke vet jeg, men de som har sansen for så dyre vesker er gjerne de samme som har råd til å betale for en ny. De nye modellene selges for 20 - 45 000. Selv om merket er klassisk, så vil ikke det si at alt nødvendigvis er tidløst. En merkeveske fra åttitallet vil se ut som nettopp det, en veske fra åttitallet. Men kanskje det er noen som er på utkikk etter det. Hva tenker du om pris selv?

Anonymkode: 17db5...019

Skrevet

Den har også kanskje et serienummer, da kan man finne ut når den er laget

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at du sitter på en liten formue her? Ikke vet jeg, men de som har sansen for så dyre vesker er gjerne de samme som har råd til å betale for en ny. De nye modellene selges for 20 - 45 000. Selv om merket er klassisk, så vil ikke det si at alt nødvendigvis er tidløst. En merkeveske fra åttitallet vil se ut som nettopp det, en veske fra åttitallet. Men kanskje det er noen som er på utkikk etter det. Hva tenker du om pris selv?

Dette er jo helt feil. Vintage LV er jo kjempe populært, og prisene er gode 

Og ny pris varierer fra ca 6000 kr og oppover, alt etter hvilken modell det er 

• Liker 5
Skrevet

Dette kommer helt an på hvilken modell det er. Om du hadde lagt ut bilde, ville det vært enklere å besvare spørsmålet ditt. Louis Vuitton selges til brukbare priser på bruktmarkedet, men noen formue får du neppe for den. Hadde det derimot vært en Hermes Birkin i svart, ville saken stilt seg meget annerledes. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Monica1968 skrev:

Dette kommer helt an på hvilken modell det er. Om du hadde lagt ut bilde, ville det vært enklere å besvare spørsmålet ditt. Louis Vuitton selges til brukbare priser på bruktmarkedet, men noen formue får du neppe for den. Hadde det derimot vært en Hermes Birkin i svart, ville saken stilt seg meget annerledes. 

Signerer denne.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke en formue. Men. Denne ser ikke ut som en veske fra åttitallet. Den ser tidløs ut. 

Skrevet
3 timer siden, Jytte skrev:

Ikke en formue. Men. Denne ser ikke ut som en veske fra åttitallet. Den ser tidløs ut. 

Bilde? 

Anonymkode: 92bba...986

• Liker 3
Skrevet

Uten bilde eller nærmere opplysninger om modell, materiale osv. er det umulig å svare, @Jytte. LV har opp gjennom årene hatt enormt mye forskjellig i sortimentet sitt. Noe har holdt seg godt, eller til og med steget i verdi, mens andre går det "tretten på dusinet" av og verdien er ikke spesielt høy.

• Liker 6
Skrevet
13 timer siden, Christiane_W skrev:

Uten bilde eller nærmere opplysninger om modell, materiale osv. er det umulig å svare, @Jytte. LV har opp gjennom årene hatt enormt mye forskjellig i sortimentet sitt. Noe har holdt seg godt, eller til og med steget i verdi, mens andre går det "tretten på dusinet" av og verdien er ikke spesielt høy.

Jeg skal prøve å få tatt et bilde senere.

• Liker 1
Skrevet

Beklager, har tabbet meg litt ut. Det er en Via Victoria veske. Hvordan får jeg moderator til å endre overskriften? 

Jeg vet ingenting om merket, er det Victoria Beckham som står bak merkenavnet? Skal ta bilde nå. 

Skrevet
2 minutter siden, Jytte skrev:

Beklager, har tabbet meg litt ut. Det er en Via Victoria veske. Hvordan får jeg moderator til å endre overskriften? 

Jeg vet ingenting om merket, er det Victoria Beckham som står bak merkenavnet? Skal ta bilde nå. 

Dette endret selvsagt saken. Jeg måtte Google merket for å få mer informasjon, da jeg knapt har hørt om det tidligere(og jeg anser meg selv for å være bevandret i moteverdenen). Om du liker vesken, burde du klart beholde den selv. Etter hva jeg kan se på Finn.no, er dette vesker som toppen selges for en tusenlapp i brukt tilstand, og stort sett langt mindre. Vesken har altså ikke noen stor salgsverdi, men kan selvsagt ha en betydelig bruksverdi.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Monica1968 skrev:

Dette endret selvsagt saken. Jeg måtte Google merket for å få mer informasjon, da jeg knapt har hørt om det tidligere(og jeg anser meg selv for å være bevandret i moteverdenen). Om du liker vesken, burde du klart beholde den selv. Etter hva jeg kan se på Finn.no, er dette vesker som toppen selges for en tusenlapp i brukt tilstand, og stort sett langt mindre. Vesken har altså ikke noen stor salgsverdi, men kan selvsagt ha en betydelig bruksverdi.

Takk for svar. Da beholder jeg den selv. 

Skrevet

Kommer helt an på hvilken modell. Noen er produsert i eksklusivt opplag og verdt veldig mye mens andre er å regne som nesten en HM veske fordi den er masseprodusert og da får du ikke mer enn et par tusen for den.

Men om du er tilbudt en billig pris så husk at det som er for godt til å være sant er som oftest det og da er sjansen stor for å bli lurt! Mange sier de har fått vesken i gave, arvet, kjøpt i new york osv så derfor har de ikke kvittering eller ekte dustbag men egentlig er den fake men en god kopi i ekte lær så det er vanskelig å skille. Anbefaler deg å søke opp på youtube real or fake LV og lære deg hvordan du kan finne det ut! Egen erfaring er at sømmer på ekte vesker kan se fake ut og sømmer på fake vesker kan se ekte ut så gå etter serienummeret så er du mer trygg og send serienummer til en sertifisert LV leverandør så de kan sjekke opp for deg om serienummer stemmer med modellen og bekrefte eller avkrefte om veska er ekte. Det koster rundt 20 dollar å få en verdisjekk

Anonymkode: 986a8...b55

• Liker 2
Skrevet

Du kan sende bilde av alle veskens sider samt serienummer til eksperter. Fins flere nettsider som verdivurderer merkevesker som har proff peil. I bruktgrupper på nettet ser jeg eldre modeller av LV pent brukt gå for fra 400 dollar som er rundt 3000 norske men det hender at det kommer noen ekslusive og sjeldne til 1000 dollar og opp. Det norske bruktmarkedet må du nok regne med litt billigere men ta en titt på finn å se om du finner samme modell der :)

Anonymkode: 986a8...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...