delilah_ Skrevet 10. april 2005 #1 Del Skrevet 10. april 2005 Hei! Jeg lurer på om man kan stole på det selgere sier om at man kan stappe vaskemaskina så full man klarer. "Så lenge man får inn en knyttneve er det greit." Blir klærne like rene når maskina er så full? Jeg vasker for eksempel mørke klær som sokker, undertøy og arbeidstøy på 60 grader, og da prøver jeg å få plass til så mye som mulig. Programmet jeg vanligvis bruker har ikke forvask, men det varer i 2,5 timer. Det hadde vært fint om noen har en mening om dette. D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. april 2005 #2 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg stapper den aldri så full at jeg kun får plass til en knuttneve i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. april 2005 #3 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg stapper den aldri så full at jeg kun får plass til en knuttneve i alle fall... Ikke jeg heller. Tror ikke det er bra for hverken maskin eller tøy. Tøyet må da bli reinere om det er såpass med plass at det får "snurra" godt rundt inni der... også med tanke på skylling... Er litt dritt at det sitter igjen såpe og skyllemiddel i klærne.... Selv vasker jeg heller 2 maskiner enn 1 - selv om det går litt mer strøm... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. april 2005 #4 Del Skrevet 10. april 2005 Antall kilo står i bruksanvisningen. Ellers er det for fullt med plass til kun en knytteneve, mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 10. april 2005 #5 Del Skrevet 10. april 2005 Enig med de andre her. Har jeg så mye vask kjører jeg heller to maskiner. For øvrig ville jeg vasket sokker og undertøy separat fra arbeidstøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delilah_ Skrevet 10. april 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 10. april 2005 Takk for svar! Ja, det var det jeg også tenkte, at det må da bli altfor trangt. Men det er jo kanskje ikke så rart at selgere sier slik, de vil jo at jeg skal måtte kjøpe en ny maskin om ikke altfor lenge, kan jeg tenke meg. Det står forøvrig i bruksanvisningen at maskina tåler 6 kg tørt tøy, men jeg har ingen vekt, så jeg kom ikke lenger med det. Når det gjelder arbeidstøyet er det ikke skikkelig møkkete altså.. D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celia Skrevet 10. april 2005 #7 Del Skrevet 10. april 2005 Tror at mange stapper inn alt for fullt egentlig. Jeg lar det være igjen litt rom øverst- slik at den kanskje ser 3/4 full ut uten å trykke tøyet sammen. Fikk beskjed av en vaskemaskinreparatør at det var viktig for maskinens levetid å ikke lasse inn alt for mye så det ble veldig tungt for den å trekke rundt. Dessuten er jeg enig med deg i at det sikkert ikke blir like rent hvis det er for mye i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. april 2005 #8 Del Skrevet 10. april 2005 Stapper maskinen full jeg. Sikkert ikke kjempe lurt, men da sparer jeg en vask (og kanskje miljøet også?). Om det er riktig, er en helt annen sak. Tenker at på 60% så blir de fleste bakteriene borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #9 Del Skrevet 10. april 2005 Hei !! Jeg selger vaskemaskiner. Og kan fortelle dere at hvis dere vil ha lengre levetid på maskinen, så er det lurt å ikke stappe maskinen helt full. Det går selfølgelig utover vaskeresultatet, om det er så tett meg klær inni trommelen, at det ikke er rom for bevegelse. Mange av kjøperne er egentlig mest opptatt av hvor mye en klarer å stappe inne, selv om jeg pleier å forklare hvorfor dette ikke er lurt.. Selv om vi selvsagt vil selge, så ønske vi også å fremstå som ærlige og service innstilte. For de som lurer så er fem kilo tøy ganske mye. Det er to pute trekk, to dynetrekk og to lakener...altså masse tøy.. For de som vil stappe maskinen full, så er tommerfingerregelen at en klarer å få alt tøyet innenfor selve trommelen, eller en knytteneve som noen sier.... MEN det anbefales ikke !!!!! Håper dere ble litt klokere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2005 #10 Del Skrevet 10. april 2005 Har omtrent 2/3 i en maskin. Ville definitivt ikke stappet den helt full, da får man ikke skylt vekk all såpen. Og husk at noen stoffer veier mer enn andre når de er våte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celia Skrevet 10. april 2005 #11 Del Skrevet 10. april 2005 Takk for informativt innlegg, Gjest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 10. april 2005 #12 Del Skrevet 10. april 2005 Fyller 3/4 full, tenker jeg. Stapper ikke! Greit at det står antall kilo man kan vaske, men hvem pokker veier klesvasken sin, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 11. april 2005 #13 Del Skrevet 11. april 2005 Kjører 1/2 til 3/4 full maskin for det meste. Vasker jeg sengetøy så kjører jeg på med to pute- og dynetrekk og ett-to laken. Gjerne et håndkle også hvis jeg har bare ett i kurven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 17. april 2005 #14 Del Skrevet 17. april 2005 hei som selgerne sa så kan man stappe nesten helt fullt men det anbefales ikke og ved finvask skal man ikke ha mer en to tredjedelsfull og ved ull vask skal man ikke ham er en tre voksne plagg i maskinen ble det litt klarere nå håper det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 17. april 2005 #15 Del Skrevet 17. april 2005 Det går selfølgelig utover vaskeresultatet, om det er så tett meg klær inni trommelen, at det ikke er rom for bevegelse. Men selv om det er fullt når det er tørt, så er det jo ikke lenger fullt når det er vått, og da blir det også rom for bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 18. april 2005 #16 Del Skrevet 18. april 2005 hei det er et godt poeng hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2005 #17 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg merker fort om jeg har puttet inn for mye. Synes ikke tøyet blir skikkelig rent, merker det særlig godt på treningstøy. Så jeg prøver å holde med til at det skal være igjen plass i toppen av trommelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. april 2005 #18 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg stapper ikke maskina helt full, men når jeg vasker håndklær, vaskekluter og gulpekluter på 90 grader blir den ganske full ja. Jeg sorterer ikke så mye, så det meste som er farget havner sammen uavhengig av hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2005 #19 Del Skrevet 20. april 2005 Her går maskinen sikkert tjue ganger i uka, men jeg stapper den aldri helt full, jeg må ha litt luft inni der. Innbilder meg at tøyet blir renere da, ja..... Jeg vasker dobbeldynetrekk, to putevar og dobbeltsenglaken på en gang, men aldri mer samtidig. Ungenes går også samtidig, to av hvert. Om jeg skal vaske finvask fyller jeg sjelden mer enn halvfull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 20. april 2005 #20 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg fyller ikke inni mer enn 3/4 full maskin. Vil ikke slite mer enn nødvendig på maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå