AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Hei! Er det flere med småbarn som ikke kan fordra å være ute når det er snø? Det er barnet mitt sin andre vinter, og hun var veldig skeptisk første vinteren, tenkte det er helt normalt, og at det ville bli bedre...vel, hun er ikke skeptisk lengre, men hun nekter å gjøre annet enn å stå rett opp og ned. Jeg ser jo gal ut som prøver å få henne til å ha det gøy ( hopper og ruller rundt, kaster snø til alle kanter, sånn er det å være småbarnsmor 😂), og hun ser på meg med det blikket. Aking er heller ikke gøy. Ta på snøen skal hun heller ikke. Hun kan gå til og fra bilen og sier monotont "masse snø", uten så mye som et smil. Jeg er ikke veldig glad i snø selv, men tenker det blir mer gøy når jeg har med dattera mi, men hun vil jo bare være inne frem til sommeren kommer.. vi har kjøpt ordentlige gode varme vinterklær, som er lett å bevege seg i, men begynner å lure på om vi kunne drøyd det til neste vinter..😂 Anonymkode: 5099c...c05
beige Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Hvor gammel er hun? Ikke stress, prøv litt hver dag, korte stunder 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Du, for å være ærlig tror jeg ikke at jeg hadde likt snø jeg heller hvis det gjorde at mamma rullet rundt på bakken og kastet det overalt... Hvordan er hun i barnehagen? Anonymkode: 1ce25...916 4
VoodooChild Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Man må jo ikke like snø selv om man er barn. Man kan syns at det er kaldt og vått og unødvendig, slik som mange voksne gjør 😄 Kanskje hun rett og slett er et sommermenneske. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 22 minutter siden, ordinarygirl skrev: Hvor gammel er hun? Ikke stress, prøv litt hver dag, korte stunder Hun er fyller to snart:) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du, for å være ærlig tror jeg ikke at jeg hadde likt snø jeg heller hvis det gjorde at mamma rullet rundt på bakken og kastet det overalt... Hvordan er hun i barnehagen? Anonymkode: 1ce25...916 Haha jeg overdrev nok litt..:p hun går ikke i barnehage 15 minutter siden, VoodooChild skrev: Man må jo ikke like snø selv om man er barn. Man kan syns at det er kaldt og vått og unødvendig, slik som mange voksne gjør 😄 Kanskje hun rett og slett er et sommermenneske. Kanskje det, er nok sannsynlig for jeg er sommermenneske selv 😊 Anonymkode: 5099c...c05
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Min yngste på 6 år liker heller ikke snø, og har aldri gjort det. Helt fra han var liten har han bare stått å sett på dritten. Han blir sint når vinteren kommer, vil ikke ha på seg fler lag med tøy og ut i kulda. Han er nok bare lik sin mor... Så vi prøver å finne på koslige inneaktiviteter i stedet for:) Anonymkode: 0fc0b...84d 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun er fyller to snart:) Haha jeg overdrev nok litt..:p hun går ikke i barnehage Kanskje det, er nok sannsynlig for jeg er sommermenneske selv 😊 Anonymkode: 5099c...c05 Men hvordan leker hun i snøen med andre barn? Står hun der virkelig bare mens vennene tumler rundt? Vil tro dette uansett går seg til når hun begynner i barnehage og får stimuli fra andre unger samtidig med snø. Å leke med sin egen mor er jo ikke superstimulerende for en så stor unge. Og sånn på den praktiske siden så vil jeg tro og håpe at du har sjekket at hun faktisk har gode fungerende klær som ikke glipper sånn at ungen får sne i nakken, på anklene eller håndleddet, og ikke de ufunksjonelle "pyntedukke"-klærne som enkelte mødre dytter småjenter inn i. Anonymkode: 8020b...a6f 3
Gjest BearMama Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Min på 3 liker ikke snø. Han elsker sand, sol og vann. Så blir en del inneaktiviteter. Museer, lekeland etc i helgene.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan leker hun i snøen med andre barn? Står hun der virkelig bare mens vennene tumler rundt? Vil tro dette uansett går seg til når hun begynner i barnehage og får stimuli fra andre unger samtidig med snø. Å leke med sin egen mor er jo ikke superstimulerende for en så stor unge. Og sånn på den praktiske siden så vil jeg tro og håpe at du har sjekket at hun faktisk har gode fungerende klær som ikke glipper sånn at ungen får sne i nakken, på anklene eller håndleddet, og ikke de ufunksjonelle "pyntedukke"-klærne som enkelte mødre dytter småjenter inn i. Anonymkode: 8020b...a6f Å fy f.. 😂 Anonymkode: 5099c...c05 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 8 minutter siden, BearMama skrev: Min på 3 liker ikke snø. Han elsker sand, sol og vann. Så blir en del inneaktiviteter. Museer, lekeland etc i helgene. Inneaktiviteter er det det går mest av her:) Anonymkode: 5099c...c05
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan leker hun i snøen med andre barn? Står hun der virkelig bare mens vennene tumler rundt? Vil tro dette uansett går seg til når hun begynner i barnehage og får stimuli fra andre unger samtidig med snø. Å leke med sin egen mor er jo ikke superstimulerende for en så stor unge. Og sånn på den praktiske siden så vil jeg tro og håpe at du har sjekket at hun faktisk har gode fungerende klær som ikke glipper sånn at ungen får sne i nakken, på anklene eller håndleddet, og ikke de ufunksjonelle "pyntedukke"-klærne som enkelte mødre dytter småjenter inn i. Anonymkode: 8020b...a6f Hun leker best med andre barn inne. Har vært et par ganger ute, men da har hun ikke synes det har vært noe gøy. Tror du jeg ikke har sjekka klærne hennes? -.- Anonymkode: 5099c...c05 2
Sinsiew Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 Omvendt her. Jeg er innemenneske, mens hu på 1, gjerne skulle vært ute i snøen hverrt eneste våkne sekund om dagen. La hun være inne. Ikke alle liker å være ute, og det er helt greit
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #13 Skrevet 5. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun leker best med andre barn inne. Har vært et par ganger ute, men da har hun ikke synes det har vært noe gøy. Tror du jeg ikke har sjekka klærne hennes? -.- Anonymkode: 5099c...c05 Hu kommer til å slite i barnehage og på skolen, for å si det sånn. Da må man være ute Anonymkode: 2f741...e64 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #14 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hu kommer til å slite i barnehage og på skolen, for å si det sånn. Da må man være ute Anonymkode: 2f741...e64 Det er da ikke sikkert..? Eller mener du jeg skal kvotere inn 40 min med snøtortur i god tid før bhg kanskje starter for hennes del? 😂 Anonymkode: 5099c...c05 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #15 Skrevet 5. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke sikkert..? Eller mener du jeg skal kvotere inn 40 min med snøtortur i god tid før bhg kanskje starter for hennes del? 😂 Anonymkode: 5099c...c05 Å joda, det er ganske så sikkert at man må være ute, både i barnehagen og på skolen. Vi bor i Norge, så det er like greit å venne henne til å være ute og i snøen først som sist. Du gjør henne bare en bjørnetjeneste om du alltid lar henne være inne. Anonymkode: fd46f...aea 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 Ikke sikkert at ungen kommer til å slite med det, selv om det er sikkert at hun må være ute i barnehage og skole. Dessuten er det noe helt annet å være 3 år og leke med jevnaldrende i snøen, enn å ikke være fylt to og leke med mamma i snøen. Min sjuåring blir fort lei av snø, et par dager med snø er mer enn nok, hun foretrekker å leke på barmark i tillegg til at hun hater vintertøy. Hun klarer likevel aldeles utmerket å være ute når hun må, som på skolen. Anonymkode: 35d29...efc
Sago Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 Min var også sånn. Litt bedre nå som hun er nesten fire, men hun spurte meg senest i går om det var lenge til våren... Jeg har ikke noe tro på å tvinge dem ut for å vende dem til snø og kulde når de er så små som din. Når de blir større blir de både bedre til å bevege seg under vanskelige forhold og bedre til å regulere varmen, dermed blir det blir lettere å leke og ha det moro i snøen. Ikke stress med det, jenta di er fortsatt bitte lita! 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #18 Skrevet 6. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Å joda, det er ganske så sikkert at man må være ute, både i barnehagen og på skolen. Vi bor i Norge, så det er like greit å venne henne til å være ute og i snøen først som sist. Du gjør henne bare en bjørnetjeneste om du alltid lar henne være inne. Anonymkode: fd46f...aea Vet jo at man må være ute på skolen, men jeg spurte om du vet for sikkert at hun kommer til å slite?😂 hhehe du må nok roe ned litt. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke sikkert at ungen kommer til å slite med det, selv om det er sikkert at hun må være ute i barnehage og skole. Dessuten er det noe helt annet å være 3 år og leke med jevnaldrende i snøen, enn å ikke være fylt to og leke med mamma i snøen. Min sjuåring blir fort lei av snø, et par dager med snø er mer enn nok, hun foretrekker å leke på barmark i tillegg til at hun hater vintertøy. Hun klarer likevel aldeles utmerket å være ute når hun må, som på skolen. Anonymkode: 35d29...efc Enig, hun har jo lekt med andre barn i snøen (de var litt eldre) og da så det ut som hun hadde det litt mer gøy. Tviler ikke på at det er annerledes når man går i bhg og på skolen:) selvom man ikke alltid vil, gjør man det fordet:) 1 minutt siden, Sago skrev: Min var også sånn. Litt bedre nå som hun er nesten fire, men hun spurte meg senest i går om det var lenge til våren... Jeg har ikke noe tro på å tvinge dem ut for å vende dem til snø og kulde når de er så små som din. Når de blir større blir de både bedre til å bevege seg under vanskelige forhold og bedre til å regulere varmen, dermed blir det blir lettere å leke og ha det moro i snøen. Ikke stress med det, jenta di er fortsatt bitte lita! Enig, har ikke lyst til å tvinge henne til noe som helst som man ikke må. Pusse tenner, skifte bleie, dusje..det er ting man må. Leke i snøen er ikke det. Blir sikkert bedre etterhvert Anonymkode: 5099c...c05 4
Hactar Skrevet 6. februar 2019 #19 Skrevet 6. februar 2019 Hun er jo veldig liten ennå, så dette kan fort endre seg. Min nektet for eksempel aktiviteter som innebar å bli skitten på hendene i den alderen, men griser med de beste nå når han er blitt tre. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #20 Skrevet 6. februar 2019 Her hylskreik frøkna da det kom snø oppå skoene når hun gikk i snø, hun børstet og børstet bort for hvert steg, men det kom på ny snø ved neste steg , hun var så fortvilet 😅 Det gikk heldigvis over. Tok noen år før hun benyttet seg av å leke med snø som å base i den etc. Jeg tok frem bøtte og spade og sandkasseformer og så gravde vi snø og lagde snøtårn og snøfiguerer. Det var stad. Kanskje prøve noe sånt... Anonymkode: e9384...996 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå