Gjest Eks-tøffest Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Jeg tatoverte meg for 20 år siden og syntes det var steintøft. Selvsagt ville jeg synes den tatoveringa var like fin hele livet! Not. Nå kommer jeg til å bruke hvertfall 10.000 kroner på å fjerne en liten tegning med laser.... Tenk deg om. Man forandrer seg gjennom livet, og det er svindyrt å fjerne tatoveringer når man angrer. Dessuten er det nå advarsler mot å tatovere korsryggen for jenter, for da kan man ikke få epidural om/når man føder. Og, joda. Jeg var også 100% overbevist om at jeg aldri kom til å angre tatoveringen.
aline Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 jeg vil si meg enig i at man skal være klar over hva man gjør, man skal tenke godt over at dette faktisk er noe man skal leve med reste av livet dersom man ikke vil bruke masse penger på å fjerne det. (selv om jeg tror at det kanskje blir billigere på sikt, det kommer nok til å bli en generasjon som kanskje vil fjerne sine tattoveringer.) jeg har selv to tattoveringer, en tatt for elleve år siden og en tatt for to år siden, og angerer ikke en dag, kanskje tar jeg en til en dag til og med. men jeg ventet fem år før jeg tok min første, grublet, tenkte, fikk all kritikken fra kritikerne om hva når jeg ble gammel og skrukkete etc etc, fordøyde alle tingene folk sa, vurderte igjen og igjen, i altså fem år før jeg bestemte meg for at dette faktisk er noe jeg vil. kjenner også folk som ikke er like "heldige", og som angrer. men de kommer nok ikke til å fjerne dem, pga dyrt, så da går de der da med sine tatoveringer som de ikke lenger vil ha. DET er ukult det, det hadde vært mer ukult en å sittet uten en tatto selv om jeg ville hatt.
Gjest Hel Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 Dessuten er det nå advarsler mot å tatovere korsryggen for jenter, for da kan man ikke få epidural om/når man føder. Det er en urban legend. http://tattoo.about.com/cs/tatfaq/f/epidurals.htm
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 Hvis det er tilfelle at det er en vandrehistorie og ikke tilfelle, er det jo godt nytt for dem det gjelder. Fortsatt vil jeg anbefale alle å tenke seg godt om hvis de har lyst å tatovere seg. Sånn som Aline fortalte. En stygg tatovering er verre enn ingen tatovering.
Gjest Lizbet Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 Jeg tror ikke det er en vandrehistorie. Om ikke det er farlig, så er det et faktum at det er leger som nekter å sette epidural om man har tatovering i området den skal settes i. Og det er en mulighet jeg ikke vil være uten.
Gjest Hel Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Ja, for noen stemmer det nok men det gjelder absolutt ikke alle.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Det kan være farlig å sette epidural gjennom en tatovering, fordi små partikler kan komme inn i stikksåret og dette kan være veldig farlig. Så for de leger som da setter epidural på tross av tatovering vil det alltid være en risiko for den som får epiduralen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. april 2005 #9 Skrevet 11. april 2005 Det med epidural er ingen vandrehistorie, men det er svært få som har tatoveringer som faktisk dekker hele området der epiduralen settes. Hvis det er litt "luft" i mønsteret, kan de sette kateteret der. Synes egentlig det er verre med alle de som har tatovering på magen, i lysken, rundt navelen osv - for strekkmerker er IKKE kult i en tatovering...
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #10 Skrevet 13. april 2005 Tenk deg om. Man forandrer seg gjennom livet, og det er svindyrt å fjerne tatoveringer når man angrer. Dessuten er det nå advarsler mot å tatovere korsryggen for jenter, for da kan man ikke få epidural om/når man føder. For det første så er vel alle klar over at dette er noe man har resten av livet, og tar likevel valget å få tatovering...Jeg har tatovering, og er fullstendig klar over at jeg med årenes løp ikke kommer til å ha like stram hud som nå. Men nå har jeg den på korsryggen, så det er jo ikke noe som jeg kommer til å vise så veldig mye frem på mine eldre dager. Og by the way, jeg fikk epidural da jeg skulle føde, gikk bare godt det!!!
stinegull Skrevet 14. april 2005 #11 Skrevet 14. april 2005 det er bare svada, sjekk her: http://www.babyverden.no/templates/Article...le.aspx?id=4988
anyvold Skrevet 14. april 2005 #12 Skrevet 14. april 2005 Vil du ha en tegning på kroppen; ta kontakt med en makeup/SFX artist og få gjort en body-paint istedet! Så kan du ta kule bilder som du kan vise frem etterpå i stedet. Har laget fake-tatoveringer på meg selv mange ganger. Veldig moro når du skal på byen, å ha en øgle oppover låret f.eks. Sjokkere alle du ser, og så vaske den bort senere... Sa kan du variere så mye du vil uten å ødelegge kroppen for resten av livet....
Gjest Sesselja Skrevet 14. april 2005 #13 Skrevet 14. april 2005 Det spiller liten rolle om du regner det som en vandrehistorie dersom legepersonellet nekter å sette epidural: http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklini...der_foedsel.htm
aline Skrevet 14. april 2005 #14 Skrevet 14. april 2005 må bare få kommentere; det er ikke alle som ser på tatovering som å ødelegge kroppen. gjør man det, så er det ihvertfall ikke riktig å ta tatovering.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #15 Skrevet 15. april 2005 Jeg tok en tatovering for ...guri ti år er gått! Men; innimellom "hovner" den opp. Ganske sjelden, men litt ekkelt, blir helt "3D" Noen som har opplevd det?
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #16 Skrevet 15. april 2005 Vil du ha en tegning på kroppen; ta kontakt med en makeup/SFX artist og få gjort en body-paint istedet! Så kan du ta kule bilder som du kan vise frem etterpå i stedet. Har laget fake-tatoveringer på meg selv mange ganger. Veldig moro når du skal på byen, å ha en øgle oppover låret f.eks. Sjokkere alle du ser, og så vaske den bort senere... Sa kan du variere så mye du vil uten å ødelegge kroppen for resten av livet.... Hvis man vil ha en tegning som du sier så er det sikkert greit. Men kan ikke akkurat sammenliknes med en tatovering da. Tatoveringer er ikke bare for pynt, og jeg ser ikke på det som å ødelegge kroppen hvertfall.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #17 Skrevet 15. april 2005 Jeg er sjeleglad for at jeg ikke eier noen tattovering. Jeg syntes nesten synd på de som tar og har det. Om ikke lenge vil da mange angre på hva de har gjort. Så jeg kommer nok ikke til å ta noen, og kan derfor prise meg lykkelig for at jeg slipper å angre på dette i den senere tid
Gjest StoreSky Skrevet 15. april 2005 #18 Skrevet 15. april 2005 Eks-tøffest: Tror at du bare tuller med oss jeg! Du har jo vært eks-narkoman også. Sikker på at du ikke er Høybråtens utsendte?? For å si det sånn: Tror ikke valget av tatovering ville vært like vellykka om jeg var ruset... Kanskje velge en i edru tilstand neste gang? MIN tatovering er iallefall en av verdens flotteste, den er HELT orginal. Og ja, jeg vet at den ikke er like fin når jeg blir 70 år, men jeg kan hvertfall se tilbake og være stolt av den!
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #19 Skrevet 15. april 2005 For et par år siden hadde vi tatoo diskusjon her inne. Da kom jeg med påstanden om at det var farlig å tatovere korsryggen da fikk eg høre vor idiotisk,ble pepret ned. eg var vist helt på jordet.... Pussig hva ting snur seg, så snart det kommer fra en professor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå