Gå til innhold

Utestengt fra Zalando pga for mange returer

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 5.2.2019 den 17.39, AnonymBruker skrev:

De fleste nettbutikker har størrelsesguide til plaggene. Kjøp deg et målebånd. 

Anonymkode: 32ac1...dde

Den har jo ingen relevans, alle merker har ulike passformer.

Har aldri betalt mer på Zalando enn jeg ville betalt i butikk.

Anonymkode: 4032e...dca

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og er det mitt ansvar å hindre ekstraarbeid hos bedrifter som tjener penger på meg? Er det ikke vare en fordel at jeg er villig til å betale mer slik at flere kan være i jobb? (ja, jeg vet at mange returer fører til økte priser, men for meg er det absolutt verdt det, da jeg får klær som sitter helt perfekt på første bestilling)

Anonymkode: 117e4...97d

De tjener mer penger på oss som beholder alt vi mottar. 

Har lenge kikket på et jeansmerke hos dem som jeg ikke har sett i butikker verken i Norge eller utlandet sist jeg var der. Å bestille en haug modeller i tre str av hver har faktisk ikke ramlet meg inn før jeg leste denne tråden her....

Anonymkode: 43dae...eb5

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tjener mer penger på oss som beholder alt vi mottar. 

Har lenge kikket på et jeansmerke hos dem som jeg ikke har sett i butikker verken i Norge eller utlandet sist jeg var der. Å bestille en haug modeller i tre str av hver har faktisk ikke ramlet meg inn før jeg leste denne tråden her....

Anonymkode: 43dae...eb5

Poenget mitt: Det blir dyrere og mer ekstraarbeid for dem, samt verre for miljøet, om du bommer første gang, sender tilbake, bommer andre gang, sender tilbake. 

Når jeg er usikker bestiller jeg ulike størrelser, eller ulike modeller. Og sender tilbake de som ikke passer. Altså en retur/forsendelse, og tid/penger spart for alle parter. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en gang bestilte 4 dunjakker på Zalando, og fikk ei eske på størrelse med et kjøleskap liksom. Jeg hadde virkelig troa på at ihvertfall en av de jakkene ville passe, og jeg ville like den. Men neida, returnerte alle sammen, i samme eska. Likte bare den ene, men det var feil størrelse og riktig størrelse hadde de ikke. Andre var ikke som på bildene, så mye billigere og kjipere i virkeligheten, den ene luktet dessuten sterkt, og annen var veldig tung og ubehagelig å ha på. Ingen av disse ting kunne jeg forutsi på forhånd, utifra beskrivelse og størrelsetabell. Ble så absolutt ikke utestengt fra Zalando etter det.

Anonymkode: 9cbc1...626

• Liker 3
Skrevet

Har faktisk tre pakker liggende som skal returneres nå.  To av de skal jeg levere i  morgen.  

Skrevet
På ‎05‎.‎02‎.‎2019 den 13.01, Viktualia skrev:

Et privat firma kan vel velge hvem de vil og ikke vil ha som kunder.

nei, det kan de ikke. De som tilbyr tjenestene sine i markedet har plikt til å handle med alle som ønsker det.

Anonymkode: 25fc1...a63

Skrevet
På ‎09‎.‎02‎.‎2019 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å benytte seg av muligheten til å returnere fra tid til annen og å konstant bestille flere varianter av ting og returnere i hytt og pine. Selv om Zalando nok ikke betaler allverden i frakt medfører en retur en god del ekstraarbeid for dem.  De burde kanskje begrenset mulighetene noe, siden mange misbruker ordningen.

Anonymkode: 87cfd...15e

Selv om du mener at det er negativt for Zalando og Zalandos kunder at enkelte kunder velger å bestille flere størrelser av samme ting, og returnere de som ikke passer, så er det ikke sikkert Zalando som firma mener dette er negativt.

Som en annen bruker husker også jeg at det har vært reklamert med "Bestill flere størrelser og returner de som ikke passer" hos Zalando. Så da legger de jo opp til det.
De spiller nemlig på at du kan bestille mer enn du egentlig trenger, eller hadde tenkt til, fordi du lett kan returnere likevel. Det gjør terskelen for bestilling lavere.

Og til alle dere som henviser til størrelsestabell og det at de viser til høyde og størrelse på modellen som evt. viser produktet:

Størrelsestabellen er generell og skiller ikke på fasong hos forskjellige merker. Dermed stemmer den ofte ikke. I tillegg kan 185 og str 36 variere mye etter om personen har lang eller kort overkropp for eksempel. Jeg klarer sjelden å se hvordan ting vil sitte på meg, i str 40 med korte ben, av å få vite at en modell med lange ben bærer en kjole i str 34. Det kommer nemlig an på hvor på kjolen de har gjort den større for å nå str 40.

Jeg har også bestilt sko i den str jeg ALLTID bruker, i et merke jeg har kjøpt før, og oppdaget at de plutselig var ett nummer for små.

Og to bukser fra samme merke, som hadde to forskjellige tomme-størrelser i livet, men som begge tilfeldigvis passet perfekt.

Den eneste måten å finne rett størrelse er å bestille og prøve. Og er du usikker, bestill to forskjellige, og returner den du ikke skal ha.

Jeg er veldig glad i Zalando. De har masse av de produktene jeg tidligere måtte reise til utlandet for å kjøpe. (Det var miljøvennlig det, tenker jeg...)

Anonymkode: 8c051...aa6

• Liker 5
Skrevet

Lurer på om de som er så negative til returer her i tråden virkelig går inn på én butikk, tar med seg én kjole inn i prøverommet og ender med å kjøpe akkurat den. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Kladd skrev:

Lurer på om de som er så negative til returer her i tråden virkelig går inn på én butikk, tar med seg én kjole inn i prøverommet og ender med å kjøpe akkurat den. 

Slik de svarer er de ikke innom prøverommet en gang. De trenger kun å se på størrelsen. 

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei, det kan de ikke. De som tilbyr tjenestene sine i markedet har plikt til å handle med alle som ønsker det.

Ok, mulig det er noe jeg ikke har oppfattet. Har du en kilde på dette? 

Hvordan har kjøpesentre lov til å bortvise narkomane o.l. da? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du altså greie på? 

Alle butikker som har en saklig grunn til det kan nekte å selge til enkelte personer. 

Det hadde vært fint om folk med null kunnskaper og fornuft sluttet å kommentere ting de ikke har greie på. 

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Som virksomhet kan du ikke nekte noen å kjøpe en vare, eller nekte noen tilgang til en tjeneste uten saklig grunn.

- Skatteetaten 

Skrevet
6 minutter siden, FrodeF skrev:

Dette har du altså greie på? 

Alle butikker som har en saklig grunn til det kan nekte å selge til enkelte personer. 

Det hadde vært fint om folk med null kunnskaper og fornuft sluttet å kommentere ting de ikke har greie på. 

Ja, dette har jeg greie på. Beklager at jeg ikke tok med forbeholdet for saklig grunn.  Jeg svarte bare i farten på en nokså bastant uttalelse om at private kan bestemme hvem de vil handle med, og synes det var viktig å peke på at det kan de ikke. Med mindre de har saklig grunn til å nekte. Null fornuft har du hvis du tror at en privat part kan nekte noen å handle helt etter eget forgodtbefinnende.

Skrevet

Jeg har bestilt og returnert med faktura ca en gang i måneden fra Zalando i flere år nå, og har fortsatt ikke blitt fratatt muligheten til å benytte meg av faktura løsningen. Men men, kan vel kanskje skje en dag. 

Anonymkode: 0cad8...576

• Liker 2
Skrevet
På 9.2.2019 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å benytte seg av muligheten til å returnere fra tid til annen og å konstant bestille flere varianter av ting og returnere i hytt og pine. Selv om Zalando nok ikke betaler allverden i frakt medfører en retur en god del ekstraarbeid for dem.  De burde kanskje begrenset mulighetene noe, siden mange misbruker ordningen.

Anonymkode: 87cfd...15e

Man benytter seg av tjenesten de tilbyr. Man bestiller et utvalg med ulike ting i ulike størrelser, og ser hva som eventuelt passer og faller i smak når det ankommer. Så sendes resten i retur.

Skrevet

Jeg klarer faktisk å bestille riktig størrelse hver gang jeg. Har kjøpt lassevis hos Zalando og andre, har aldri returnert noen ting. Selv ikke sko. 

Anonymkode: b4143...678

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer faktisk å bestille riktig størrelse hver gang jeg. Har kjøpt lassevis hos Zalando og andre, har aldri returnert noen ting. Selv ikke sko. 

Høres ikke spesielt miljøvennlig ut å kjøpe lassevis med klær fra opptil flere nettbutikker heller da. Men good for you, du er tydeligvis stolt over prestasjonen! 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Kladd skrev:

Høres ikke spesielt miljøvennlig ut å kjøpe lassevis med klær fra opptil flere nettbutikker heller da. Men good for you, du er tydeligvis stolt over prestasjonen! 

Ettersom jeg bruker klærne til de er utslitt ser jeg ikke helt problemet... Jeg klarer faktisk å kjøpe riktig størrelse og bruke dem opp. Mer miljøvennlig enn kjøpe, returnere, kjøpe returnere... Bruker du opp klærne, Kladd? Ettersom du slenger ut kommentarer du ikke har grunnlag for? 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du flaks. Jeg bestilte 2 par sko, samme merke og modell, bare i forskjellig farge, selvfølgelig samme størrelse. Den ene var alt for stor, den andre for liten. Kjøpte kåpe i høst, jeg bruker str 42, men måtte ned i str. 36. Og sånn har det vært med flere klær der.

Anonymkode: ce665...edf

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom jeg bruker klærne til de er utslitt ser jeg ikke helt problemet... Jeg klarer faktisk å kjøpe riktig størrelse og bruke dem opp. Mer miljøvennlig enn kjøpe, returnere, kjøpe returnere... Bruker du opp klærne, Kladd? Ettersom du slenger ut kommentarer du ikke har grunnlag for? 

Jeg gir klærne jeg ender opp med å aldri bruke til Fretex.  Gjør ikke de fleste det eller kaster folk fullt brukenes klær i søpla?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...