Nerine_ Skrevet 5. februar 2019 #41 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, bare sjekk prislappen på varen kontra det du betaler. Ofte litt billigere på feks vero moda enn zalando. Men når det er sagt, jeg shopper masse på zalando 😁💛☺️ Anonymkode: 3f7fa...a7d Det jeg har kjøpt fra Only eller vero moda har kostet det samme eller billigere, i forhold til fysiske butikker. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #42 Skrevet 5. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Til og med jeg mener det der er misbruk... Anonymkode: bbd56...e9f Helt enig. Folk får dra ræva si på butikk og prøve seg frem. Anonymkode: 62b4e...d21 6
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2019 #43 Skrevet 5. februar 2019 Jeg har observert at et par av varene har kostet en tier mer eller noe sånt ift. butikk. Men det betaler jeg gladelig, man finner ikke et slikt utvalg i noen Norsk by og når det er i tillegg er gratis frakt og retur så er det bare gull. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #44 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Folk får dra ræva si på butikk og prøve seg frem. Anonymkode: 62b4e...d21 Skal man ta fly til England, USA eller Tyskland da mener du? Flere av merkene inne på Zalando finnes ikke i Norge Anonymkode: 73f90...c97 7
Crabs Skrevet 5. februar 2019 #45 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og igjen... Bestill en pakke med ulike størrelser og modeller, send tilbake det du ikke trenger. Eller bestill akkurat det du trur du trenger, send tilbake det som ikke passer, erstatt med nye modeller/størrelser, send tilbake på nytt, så får du kanskje et som passer. Så når du tenker deg om en gang til - hva er egentlig miljøvennlig? Anonymkode: 117e4...97d Lese størrelsestabellen og kjøpe riktig størrelse i utgangspunktet. Er faktisk ikke så veldig vanskelig, gjør det hele tiden. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #46 Skrevet 5. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Frakt og retur er gratis når man handler hos zalando. Anonymkode: 0a408...968 Oi, du tror ikke kanskje at man betaler for det gjennom høyere priser på varene? 🤷♀️ Anonymkode: bb77f...145 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #47 Skrevet 5. februar 2019 Det har jeg aldri hørt om og jeg returnerer mye. Store kjeder som dette taper ikke penger på returer, de har enorm fortjeneste på klessalgene sine så om noen kommer i retur er det ikke noe merkbart tap for de det betyr bare at en annen kunde kjøper varen istedet Anonymkode: 91657...d82 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #48 Skrevet 5. februar 2019 Har sendt en del returer til Zalando, men ikke tett på hverandre da. Har derimot blitt utestengt fra Wish sin refusjonsordning. Jeg syns det er veldig merkelig, for det skjedde etter at jeg fikk en automatisk refusjon da produktet jeg hadde kjøpt var utsolgt. Har ikke bedt om mange refusjoner, og de gangene jeg har gjort det har jeg jo sendt inn dokumentasjon med bilder av produktet og emballasjen - og det har vært åpenbare ting som at jeg har fått helt feil vare f. eks. Nå kan jeg ikke komme i kontakt med kundeservice, og har selvsagt mottatt et feil produkt og et annet skulle vært her for over 1 mnd siden - men har ikke mottatt det. Så det var jo 400 kr i dass.... (Har prøvd å sende en mail til deres vanlige e-postadresse, men får ikke svar.) Reagerer vel spesielt på at Wish, som for det meste er en eneste stor svindelside, driver med slike utestengelser... De vet jo at selgerne legger ut bilder av produkter fra helt andre butikker, og bare syr kopier eller selger feilproduserte varer eller partikjøp med billig dritt. (Hadde jeg visst om at dette kom til å skje hadde jeg jo selvsagt ikke bestilt det jeg nå har hatt problemer med, men jeg bestilte før jeg fikk beskjed om det.) PS: Har selvsagt flest gode erfaringer, fordi jeg har lært hva man bør kjøpe og ikke kjøpe der, etterhvert. Nå tør jeg derimot ikke handle derfra lenger, da det var refusjonsmuligheten som gjorde at jeg turte å prøve ting som var litt dyrere. Anonymkode: 34b83...29d
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2019 #49 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, Crabs skrev: Lese størrelsestabellen og kjøpe riktig størrelse i utgangspunktet. Er faktisk ikke så veldig vanskelig, gjør det hele tiden. Forskjellige merker har ikke like størrelser så det hjelper ingenting å se på tabeller. 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #50 Skrevet 6. februar 2019 13 timer siden, Crabs skrev: Lese størrelsestabellen og kjøpe riktig størrelse i utgangspunktet. Er faktisk ikke så veldig vanskelig, gjør det hele tiden. Så du tar aldri en tur innom prøverommet i butikken en gang? Gensere, bluser og lignende går greit. Men kjoler, blyantskjørt og chinos varierer enormt, særlig når man har et veldig smalt liv og kort torso. Anonymkode: 117e4...97d 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #51 Skrevet 6. februar 2019 Jeg elsker Zalando, og deres returordning. Jeg er kronisk syk, blant annet kraftig eksem, og kan kun bruke bomull. Samtidig har jeg litt spesiell kroppsform, er større nedentil enn oppe. Og jeg elsker kjoler. På Zalando så får jeg sortert på bomull, så velger jeg da de jeg liker, og som ser ut som passer meg i kroppsform. Bestiller da gjerne flere kjoler, så jeg er sikker på at noen av de er fine på. Så går resten i retur. Men siden man kan bruke lang tid på å returnere varer, så sparer jeg gjerne opp, så jeg kan sende flest mulig varer tilbake i samme eske. Skal jeg gå på butikkene, og må lete i hvert eneste klesplagg, etter om det er bomull? Og flertallet av kjoler er ikke laget i bomull, faktisk svært få. Derfor elsker jeg Zalando, da de har så stort utvalg, det gjør det lettere for meg å finne noe. Handler og klær til begge barna mine der inne. Så jeg bestiller jo ganske mye. Og ikke minst så går ikke barna mine med de samme klærne som alle andre. Anonymkode: ce665...edf 5
Crabs Skrevet 6. februar 2019 #52 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du tar aldri en tur innom prøverommet i butikken en gang? Gensere, bluser og lignende går greit. Men kjoler, blyantskjørt og chinos varierer enormt, særlig når man har et veldig smalt liv og kort torso. Anonymkode: 117e4...97d Jeg kjøper ting som stort sett går greit (for min del truser, løse bukser og skjørt, gensere og bluser) på nett. Ting som krever at man prøver det på (tettsittende kjoler uten stretch, jeans og bh'er i fysiske butikker.
Missfitness Skrevet 6. februar 2019 #53 Skrevet 6. februar 2019 21 timer siden, Morpheus skrev: Ikke rart det blir dyrt å handle hos dem. Det er jo kundene som må betale for fraktrn når noen utnytter systemet. Det er jo ikke å utnytte systemet! Det er jo hele poenget, at man kan bestille og prøve str hjemme og så returnere det som ikke passer. Hvordan ellers skulle de få folk til å handle på nett!? 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #54 Skrevet 6. februar 2019 Dere som er så opptatt av miljøet og at disse returene er så farlig: jeg anbefaler dere å se stacey dooley sin nye dokumentar på NRK om klesindustrien. Det er faktisk KLÆR som er den største miljøverstingen. Å returnere et plagg du er usikker på er bedre enn å beholde det i skapet uten å bruke det. Elsker zalando. Beholder kun det som passer meg perfekt. Og det gjør at jeg har et nøkternt klesforbruk. Bestiller 2 esker i året og beholder halvparten. Anonymkode: 013e3...2eb 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #55 Skrevet 6. februar 2019 2 timer siden, Crabs skrev: Jeg kjøper ting som stort sett går greit (for min del truser, løse bukser og skjørt, gensere og bluser) på nett. Ting som krever at man prøver det på (tettsittende kjoler uten stretch, jeans og bh'er i fysiske butikker. Klærne jeg vil ha finnes i liten grad i fysiske butikker i Norge. Som eksempel har 3 av 5 jenter på jobben den samme Tiger of Sweden kjolen da utvalget av formelle jobbklær er elendig. Enhver selskapskjole, jobbkjole og bikini jeg eier er kjøpt på nett. Og slikt må man prøve. Det er virkelig null problem å bestille fire kjoler, og beholde den som passer penest på min kropp. Og ikke har jeg dårlig samvittighet for den returen. Som beskrevet tidligere, en fysisk butikk med oppvarming og så videre er mange ganger værre for miljøet. Anonymkode: 117e4...97d 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #56 Skrevet 6. februar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Til og med jeg mener det der er misbruk... Anonymkode: bbd56...e9f Tuller du? Zalando kunne jo enkelt, dersom de oppriktig mente retur var et problem, oppgitt mål på plaggene og skoene de selger. Det hjelper jo nøyaktig ingen å vite at denne skoen er "str 36" når vi verken vet innerlengde, innerhøyde tåboks eller innerbredde tåboks. Info enhver skoprodusent med selvrespekt har et sted i systemet sitt og kan utlevere zalando. Samme med bukser - for å unngå retur trenger vi minimum inner benlengde på aktuell modell, høyde fra søm til liv, livvidde, lårvidde, og gradering innsvinging fra lår til brett. Nøyaktig null nettbutikker i Norge utleverer denne basis-infoen. Ergo tenker de at konstante returer er billigere enn å oppgi den. Noe som igjen vil tilsi at returer knapt koster penger for dem. De har jo folk som regner på inntjening. Anonymkode: 4afd3...bcf 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #57 Skrevet 6. februar 2019 Jeg tror Zalando tjener mer enn de taper på ordningen da folk tør å bestille ting de ellers ikke ville bestilt fra nett pga. returkostnadene andre steder. Jeg har lagt igjen mangfoldige tusen, inkludert. plagg til flere tusen kroner - og det gjør jeg aldri ellers der jeg må betale retur. Nylig har f. eks. Bikbok og HM begynt å tilby gratis retur i butikk, så da har jeg handlet litt fra de også - men tidligere kjøpte jeg stort sett alt på Zalando. Har også funnet ut at jeg passer mange ting jeg ikke trodde jeg passet, nettopp fordi jeg har turt å "våge" mer enn jeg ellers gjør ved netthandel. Pga. kronisk sykdom og ofte dårlig form handler jeg sjelden i fysiske butikker. Anonymkode: 34b83...29d 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #58 Skrevet 6. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Folk får dra ræva si på butikk og prøve seg frem. Anonymkode: 62b4e...d21 Har du tenkt på at ikke alle bor slik til at de har et stort utvalg klesbutikker i nærheten, for eksempel? Kanskje disse menneskene ønsker å ha andre klær enn det deres lokale kjedebutikk kan tilby? Anonymkode: 933e6...7f7 6
naive Skrevet 6. februar 2019 #59 Skrevet 6. februar 2019 On 2/5/2019 at 12:37 PM, AnonymBruker said: Lurer på om noen vet om dette er mulig, eller om det har skjedd deg selv. Har hørt om andre utenlandske nettbutikker som banner kunder som "overstiger returgrensen". Har ikke funnet noe om dette på Zalando sine sider. Jeg bestiller en god del, men returnerer også mye, siden jeg har gått en del ned i vekt og er usikker på størrelsen min. Kan tenke meg det er et problem med kunder som returnerer i hytt og pine, og som nettbutikken da bare har utgifter på. Noen? Anonymkode: 03dbd...279 Nei, Zalando sperrer deg ikke ute pga mange returer. On 2/5/2019 at 5:31 PM, AnonymBruker said: Npr dere river opp inmpakningspapiret det kom i, må dere ikke ut å kjøpe nytt papir da? Eller hvordan ordner dere med retur? Man bruker teip eller annet utstyr og limer sammen posen. Hvor vanskelig mente du det skulle være? 2
Ariana807 Skrevet 6. februar 2019 #60 Skrevet 6. februar 2019 Aldri hørt om det... trodde litt av poenget med fri frakt/retur er at man skal slippe å kjøre ut, prøve i prøverom for å finne noe. Men kunne bestille hjem, prøve og sende tilbake det som ikke passet Er nå slik jeg ser på det. Jeg bestilte 5-6 kjoler før jul, prøvde dem på og sendte tilbake alle untatt 1 som jeg ville beholde 👍🏻 Uten stress med butikker og prøverom 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå