Gå til innhold

Utestengt fra Zalando pga for mange returer

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste nettbutikker har størrelsesguide til plaggene. Kjøp deg et målebånd. 

Anonymkode: 32ac1...dde

Er du klar over hvor mange merker som finnes der inne? :P Uansett har jeg merket at størrelsene har blitt større over alt, så jeg vet ikke om jeg vil trenge min normale størrelse eller 2 størrelser mindre. Når til og med den minste størrelsen er for stor, ja da blir det vanskelig å vite hvilken størrelse man bør kjøpe ;)

Anonymkode: 73f90...c97

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer returer hos zalando da?

Npr dere river opp inmpakningspapiret det kom i, må dere ikke ut å kjøpe nytt papir da? Eller hvordan ordner dere med retur?

Anonymkode: 77679...c0b

Klipper den opp der det står man skal klippe den opp, og så teiper jeg den igjen når jeg returnerer i samme pose. 

Anonymkode: 29868...fab

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, Nerine_ skrev:

Ting er jo ikke dyrere på Zalando enn andre steder med nøyaktig samme varer? 

Jo, bare sjekk prislappen på varen kontra det du betaler. Ofte litt billigere på feks vero moda enn zalando. Men når det er sagt, jeg shopper masse på zalando 😁💛☺️

Anonymkode: 3f7fa...a7d

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Npr dere river opp inmpakningspapiret det kom i, må dere ikke ut å kjøpe nytt papir da? Eller hvordan ordner dere med retur?

Man kan bruke samme pose til retur og skrive ut returlapp på hjemmesidene deres. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer i eske. Bare teiper esken jeg. 

Anonymkode: 3f7fa...a7d

Gjest Krampus
Skrevet

Tror enkelte utenlandske butikker har returutestengelse p.ga bloggere og youtubere som kjøper klær for flere tusen til å bruke på fotoshoots og i videoer, og så returnerer etterpå. 

Skrevet

Jeg handler en god del hos Zalando, ASOS og Nelly, og jeg ser alltid på hvor høy modellen er og hvilken størrelse modellen bruker, for å sammenligne om plagget blir for stort/for lite for meg. ASOS har i alle fall veldig gode størrelsesguider, og skriver om et plagg er større/mindre enn en vanlig M f.eks. 
(Eneste dumme med ASOS er toll inn til Norge)

Jeg har derimot brent meg på å bestille for mye, og det tror jeg de tjener penger på. F.eks. bestilte jeg et skjørt jeg var veldig usikker på, men siden frakt og retur er gratis tenkte jeg at jeg skulle prøve. Det satt helt forjævlig. Hadde 1 mnd på å returnere, men plutselig ble dagene så travle at jeg glemte det helt...

Aldri hørt om noen som har blitt utestengt. Og både jeg og mange andre jeg kjenner handler og returnerer mye.

• Liker 6
Skrevet

Det som skjer er vel som noen her skriver, at prisene på varene skrus opp fordi Zalando taper penger på alle returene, det som også kan skje er at de sluttet med fri retur (har ikke hørt noe om at de skal det altså). Det er uansett alltid noen som utnytter systemet, samme hva det gjelder 😕

Anonymkode: 3903d...ff9

• Liker 3
Skrevet

Slutter...ikke sluttet... jeg skrev feil i farten 

Anonymkode: 3903d...ff9

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste nettbutikker har størrelsesguide til plaggene. Kjøp deg et målebånd. 

Noe sier meg at du foretrekker klær uten passform. Da er det selvfølgelig veldig enkelt. 

En kjole krever imidlertid riktig lengde på bein og torso. Passe fylde bak, og passe fylde oppe foran. Akkurat hvor dypt utringningen bør være. Eksakte mål rundt midjen, og ikke minst eksakt hvor det smaleste punktet på torsoen er.

Anonymkode: 117e4...97d

• Liker 10
Skrevet

Nope, jeg har sikkert 10-12 returer i året om ikke mer.  Ikke blitt utestengt.  

Skrevet
Akkurat nå, Jolanda skrev:

Man kan bruke samme pose til retur og skrive ut returlapp på hjemmesidene deres. 

Skrive ut returlapp på printer på a4 ark og så teipe arket på posen? 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Noe sier meg at du foretrekker klær uten passform. Da er det selvfølgelig veldig enkelt. 

En kjole krever imidlertid riktig lengde på bein og torso. Passe fylde bak, og passe fylde oppe foran. Akkurat hvor dypt utringningen bør være. Eksakte mål rundt midjen, og ikke minst eksakt hvor det smaleste punktet på torsoen er.

Oi så nedlatende vi var da? 

Med god størrelsesguide, og informasjon om høyde på modellen og hvilke størrelse som er brukt på bildene, pleier jeg å treffe ganske godt selv på figurnære plagg. 

• Liker 13
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vært et problem med Zalando. Jeg sender tilbake 4/5 av alt jeg bestiller, alltid noe som går i retur. Og slik har jeg holdt på over flere år. Bestiller for eksempel tre ulike størrelser, fire alternative kjoler til julebordet, og så videre. 

Så miljøvennlig🙄

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi så nedlatende vi var da? 

Med god størrelsesguide, og informasjon om høyde på modellen og hvilke størrelse som er brukt på bildene, pleier jeg å treffe ganske godt selv på figurnære plagg. 

Jeg treffer sjelden på bukser og kjoler, sender sikkert 70% tilbake. 

• Liker 4
Gjest Krampus
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrive ut returlapp på printer på a4 ark og så teipe arket på posen? 

Ja. 

Skrevet
4 minutter siden, Merricat skrev:

Ja. 

Arket klippes i to, ene med artiklene legges inni og den andre med strekkode tapes på utsiden.

Skrevet
16 minutter siden, Crabs skrev:

Så miljøvennlig🙄

Og igjen...

Bestill en pakke med ulike størrelser og modeller, send tilbake det du ikke trenger. 

Eller bestill akkurat det du trur du trenger, send tilbake det som ikke passer, erstatt med nye modeller/størrelser, send tilbake på nytt, så får du kanskje et som passer.  

Så når du tenker deg om en gang til - hva er egentlig miljøvennlig? 

• Liker 4
Skrevet

Hovedgrunnen til at et kommersielt selskap setter opp prisene er vel ikke at de bruker så mye penger på frakt, det er at selskapet skal tyne så mye penger ut av folk som mulig for å skape profitt til eierene.

Så lenge selskapet ikke mister markedsandeler på det, kommer de til å sette opp prisen, uavhengig av hvor mye utgifter de har.

• Liker 3
Gjest Krampus
Skrevet
10 minutter siden, Peonjenta skrev:

Arket klippes i to, ene med artiklene legges inni og den andre med strekkode tapes på utsiden.

Det står bruksanvisning på arket. Regnet med hun skjønte hun må klippe det I to når det står at man skal klippe det i to. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...