AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Lurer på om noen vet om dette er mulig, eller om det har skjedd deg selv. Har hørt om andre utenlandske nettbutikker som banner kunder som "overstiger returgrensen". Har ikke funnet noe om dette på Zalando sine sider. Jeg bestiller en god del, men returnerer også mye, siden jeg har gått en del ned i vekt og er usikker på størrelsen min. Kan tenke meg det er et problem med kunder som returnerer i hytt og pine, og som nettbutikken da bare har utgifter på. Noen? Anonymkode: 03dbd...279 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Jeg har svart belte i nettshopping, og returnerer også mye. Bruker mest Boozt og Zalando, aldri hørt noe om utestengelse. Anonymkode: fd109...a95 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Aldri vært et problem med Zalando. Jeg sender tilbake 4/5 av alt jeg bestiller, alltid noe som går i retur. Og slik har jeg holdt på over flere år. Bestiller for eksempel tre ulike størrelser, fire alternative kjoler til julebordet, og så videre. Anonymkode: 117e4...97d 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 5. februar 2019 Til og med jeg mener det der er misbruk... Anonymkode: bbd56...e9f 79
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til og med jeg mener det der er misbruk... Anonymkode: bbd56...e9f Men nå legger de jo opp til det selv ved å ha slike returordninger, da. Har de ikke til og med reklamert for at du kan prøve hjemme og returnere gratis dersom varen ikke passer? Dessuten sparer de jo mye på å ikke ha fysiske butikker med ansatte som må rydde prøverom og ekspedere kunder. Hilsen en som aldri har returnert noe. Anonymkode: de84d...bd4 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 5. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til og med jeg mener det der er misbruk... Anonymkode: bbd56...e9f Enig. Miljøfiendtlig er det også. Anonymkode: fd3f3...347 58
Morpheus Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri vært et problem med Zalando. Jeg sender tilbake 4/5 av alt jeg bestiller, alltid noe som går i retur. Og slik har jeg holdt på over flere år. Bestiller for eksempel tre ulike størrelser, fire alternative kjoler til julebordet, og så videre. Anonymkode: 117e4...97d Ikke rart det blir dyrt å handle hos dem. Det er jo kundene som må betale for fraktrn når noen utnytter systemet. 49
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Miljøfiendtlig er det også. Anonymkode: fd3f3...347 Det er verre for miljøet å beholde klær som aldri vil bli brukt. Og fysiske butikker er det aller verste for miljøet. Butikkene trenger oppvarming og inventar, mengder varer må fraktes ut til butikker (og ofte tilbake igjen), det krever ansatte og husleie som gjør alt dyrere, og mange tar bilen for å handle. Anonymkode: 117e4...97d 16
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, Morpheus skrev: Ikke rart det blir dyrt å handle hos dem. Det er jo kundene som må betale for fraktrn når noen utnytter systemet. Alternativet er jo å bestille en kjole, sende den tilbake på grunn av størrelse/passform. Få en ny kjole, måtte sende den tilbake. Og så endelig passer den tredje. De som gjør dette dyrt er jo de som må sende plaggene tre ganger (!) tur retur før de finner et plagg som passer. Jeg bestiller en gang, og sender en retur, noe som gjør dette mye rimeligere og mer miljøvennlig for alle parter. Anonymkode: 117e4...97d 24
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 4 minutter siden, Morpheus skrev: Ikke rart det blir dyrt å handle hos dem. Det er jo kundene som må betale for fraktrn når noen utnytter systemet. Frakt og retur er gratis når man handler hos zalando. Anonymkode: 0a408...968 3
Resignert Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er verre for miljøet å beholde klær som aldri vil bli brukt. Og fysiske butikker er det aller verste for miljøet. Butikkene trenger oppvarming og inventar, mengder varer må fraktes ut til butikker (og ofte tilbake igjen), det krever ansatte og husleie som gjør alt dyrere, og mange tar bilen for å handle. Anonymkode: 117e4...97d Når jeg leser dette, lurer jeg på hva alle "butikkdamene" skal jobbe med, når de fysiske klesbutikkene forsvinner. De er jo ikke akkurat toppkvalifisert for skikkelige jobber...... 2
Viktualia Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 Et privat firma kan vel velge hvem de vil og ikke vil ha som kunder. 1
Million Skrevet 5. februar 2019 #13 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Frakt og retur er gratis når man handler hos zalando. Anonymkode: 0a408...968 I form av økte priser på varene betaler alle for frakt og retur. Og jo flere kunder som returnerer varer, jo mer må Zalando skru opp prisene på varene sine for å ikke tape altfor mye. Leste en artikkel at de hadde uhorvelig mye returer og tapte penger. 43
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #14 Skrevet 5. februar 2019 Synes Zalando har en fin ordning, jeg. Det meste passer. Liker også salg og rabatter på merker jeg ellers ville betalt full pris på i butikk. Vero Moda, Vila, Only f.eks har jo aldri tilbud i butikk. Anonymkode: 0f9e1...8f0 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #15 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, Million skrev: I form av økte priser på varene betaler alle for frakt og retur. Og jo flere kunder som returnerer varer, jo mer må Zalando skru opp prisene på varene sine for å ikke tape altfor mye. Leste en artikkel at de hadde uhorvelig mye returer og tapte penger. Likevel er det billigere å handle der i forhold til fysiske butikker og andre nettbutikker. Anonymkode: 0f9e1...8f0 5
Morpheus Skrevet 5. februar 2019 #16 Skrevet 5. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frakt og retur er gratis når man handler hos zalando. Anonymkode: 0a408...968 Frakten er innbakt i prisen på varene. Det er også påslag for alle som utnytter systemet og gjør ting enda dyrere. Det koster kanskje zolando 120kr å sende noe en veg. Det er det neste kunde som må betale for. 5
Nerine_ Skrevet 5. februar 2019 #17 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, Morpheus skrev: Frakten er innbakt i prisen på varene. Det er også påslag for alle som utnytter systemet og gjør ting enda dyrere. Det koster kanskje zolando 120kr å sende noe en veg. Det er det neste kunde som må betale for. Ting er jo ikke dyrere på Zalando enn andre steder med nøyaktig samme varer? 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #18 Skrevet 5. februar 2019 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Ting er jo ikke dyrere på Zalando enn andre steder med nøyaktig samme varer? Zalando bestiller såpass mange eksemplarer av varene at jeg er villig til å vedde huset mitt på at innkjøpsprisen deres er lavere enn hos andre. I tillegg er det litt billigere å drive nettbutikk. Ergo blir netto fortjeneste høyere, og dette kunne de brukt til å senke prisene og dermed være mer attraktiv. Jeg opplevde at det var sånn før, Zalando var billigst. Nå koster det derimot det samme som alle andre plasser, for de må gjøre opp for tap pga returer. Tro meg, det er innbakt i prisen på en aller annen måte Anonymkode: ee927...06c 13
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #19 Skrevet 5. februar 2019 Hvordan fungerer returer hos zalando da? Npr dere river opp inmpakningspapiret det kom i, må dere ikke ut å kjøpe nytt papir da? Eller hvordan ordner dere med retur? Anonymkode: 77679...c0b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #20 Skrevet 5. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Alternativet er jo å bestille en kjole, sende den tilbake på grunn av størrelse/passform. Få en ny kjole, måtte sende den tilbake. Og så endelig passer den tredje. De som gjør dette dyrt er jo de som må sende plaggene tre ganger (!) tur retur før de finner et plagg som passer. Jeg bestiller en gang, og sender en retur, noe som gjør dette mye rimeligere og mer miljøvennlig for alle parter. Anonymkode: 117e4...97d De fleste nettbutikker har størrelsesguide til plaggene. Kjøp deg et målebånd. Anonymkode: 32ac1...dde 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå