AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Da kunne jeg kjøpe alt jeg ville, bo og reise ditt jeg vil. Ingen bekymringer ville jeg hatt. Anonymkode: ad93d...01b
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Er du en av de tullingene som tror at bare fordi man er rik så har man ingen bekymringer? 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kunne jeg kjøpe alt jeg ville, bo og reise ditt jeg vil. Ingen bekymringer ville jeg hatt. Anonymkode: ad93d...01b Skal love deg man har bekymringer selv om man har nok penger. Hvis du ikke har noen andre bekymringer enn lite penger, har du det veldig fint, skal jeg si deg
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Jeg ville hatt det betraktelig bedre med 50 mill på konto. Null bekymringer skjer jo ikke siden livet inneholder mange andre elementer, men betraktelig FÆRRE bekymringer vil det jo bli. Den som sier noe annet har aldri trengt å snu på krona. De jeg kjenner som har grei lønn vet jeg ville brukt den på å kjøpe seg litt fritid. Anonymkode: 44427...ec9 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Enig har slitet hele livet med dårlig økonomi.Livet har vært ett slit. Anonymkode: 5bd13...a8c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 12 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Er du en av de tullingene som tror at bare fordi man er rik så har man ingen bekymringer? Nei, men jeg ville hatt betydelig mindre bekymringer. Å snu på hver krone er faktisk ikke gøy. Anonymkode: ad93d...01b 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg ville hatt betydelig mindre bekymringer. Å snu på hver krone er faktisk ikke gøy. Anonymkode: ad93d...01b Ja jeg vet hvordan det er, men om det er den eneste bekyrming du har så har du ikke så mye å klage over synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 De lykkeligste årene mine var studietiden. Da jeg levde på lån, bodde på hybel og delte kjøkken og bad med fem stykker, og levde på billigste jeg fant av mat. Tilpasset meg jo økonomien, kjøpte ikke nye klær når jeg visste det var en høy strømregning på vei. Nå har jeg millioner på bok, og kan kjøpe det jeg vil. Men desto flere bekymringer. Ser virkelig ikke at lykke og økonomi har noen sammenheng. Forbruk kan man alltid tilpasse økonomien. Forhold, familie, sykdom og andre utfordringer i livet kan man sjelden kjøpe seg ut av. Anonymkode: 891db...310
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: De lykkeligste årene mine var studietiden. Da jeg levde på lån, bodde på hybel og delte kjøkken og bad med fem stykker, og levde på billigste jeg fant av mat. Tilpasset meg jo økonomien, kjøpte ikke nye klær når jeg visste det var en høy strømregning på vei. Nå har jeg millioner på bok, og kan kjøpe det jeg vil. Men desto flere bekymringer. Ser virkelig ikke at lykke og økonomi har noen sammenheng. Forbruk kan man alltid tilpasse økonomien. Forhold, familie, sykdom og andre utfordringer i livet kan man sjelden kjøpe seg ut av. Anonymkode: 891db...310 Det er forskjell på studentlivet og "voksenlivet" ellers. Som student er man som regel i samme situasjon med andre studenter, der de fleste har like begrenset studentøkonomi. Man bor på hybel, kanskje med andre i samme situasjon, og alle er vant til å tilpasse økonomien til et trangt budsjett. Men man opplever gjerne ikke stor relativ forskjell på økonomien blant studenter, slik at dette ikke oppleves som et problem for de fleste studenter. I voksenlivet blir det gjerne annerledes for mange. Da er det flere forpliktelser, som gjerne setter krav til bedre økonomi. Nei, selv veldig god økonomi fjerner ikke alle bekymringer. Men det kan gjøre livet betraktelig enklere når man ikke trenger å snu på krona. Anonymkode: 837a2...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 Samme her. Eneste bekymrngen min er at jeg ikke får nok damer. Millioner på konoten hadde løst det lett. Hadde vært å så deilig å ikke ha noen bekymringer. Anonymkode: 59cf6...147
Gjest Peanut Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kunne jeg kjøpe alt jeg ville, bo og reise ditt jeg vil. Ingen bekymringer ville jeg hatt. Anonymkode: ad93d...01b Hvis du går rundt omkring på Frogner i Oslo, vil du se veldig mange store hus som har videokameraer rundt om på eiendommene. Har man store verdier, så ønsker man å verne om dem. Jeg skjønner at man ønsker å ha noe når man ikke har det, menneh å få dette vil ikke nødvendigvis gjøre en lykkelig <_<
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 Det eneste penger på konto vil redde deg fra er økonomisk usikkerhet, ingenting annet. Og forresten: forskningen er jo motbevist flere ganger på det, - penger gjør deg faktisk lykkelig. Det er bare noen premisser som må ligge til grunn. Er man utadvendt av natur, vil penger brukt på kafè gjøre deg lykkelig. Er man innadvendt av natur, vil penger brukt på opplevelser alene gjør deg lykkelig, osv. Anonymkode: 2228a...46e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på studentlivet og "voksenlivet" ellers. Som student er man som regel i samme situasjon med andre studenter, der de fleste har like begrenset studentøkonomi. Man bor på hybel, kanskje med andre i samme situasjon, og alle er vant til å tilpasse økonomien til et trangt budsjett. Men man opplever gjerne ikke stor relativ forskjell på økonomien blant studenter, slik at dette ikke oppleves som et problem for de fleste studenter. Anonymkode: 837a2...8d9 Men hvorfor måtte matche alle rundt seg? Og hvorfor legge opp til forpliktelser og forbruk man ikke kan finansiere? Ikke rart enkelte sliter mye med økonomien når de legger opp til et forbruk som er helt likt de som har betydelig bedre økonomi, bare fordi "alle andre har det". De første årene i arbeidslivet fortsatte jeg jo å leie leilighet, med ei venninne da det var for dyrt alene, jeg tok meg ikke råd til Sats medlemskap eller dyre klær, og kjøpte ikke alkohol på byen. Var da dønn lykkelig for det, selv om alle andre rundt meg på jobb kjøpte leilighet og hadde dyrere klær. Anonymkode: 891db...310
Morpheus Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 Du har det mye bedre ved å ha noe å strekke deg etter. Elvis, Michel Jacson og andre kjedet vettet av seg. De fikk alt de pekte på og masse falske venner som latet som de var venner for at det skal dryppe litt på de. Det er faktisk en del sannheter i denne visa:
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Om man har nok av penger kan man jo f.eks ved alvorlig sykdom benytte seg av private klinikker eller dra til utlandet for behandling, om det offentlige helsetilbudet i Norge ikke strekker til. Anonymkode: e92eb...903 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 23 timer siden, Dævendøtte skrev: Skal love deg man har bekymringer selv om man har nok penger. Hvis du ikke har noen andre bekymringer enn lite penger, har du det veldig fint, skal jeg si deg Overhodet ikke. Jeg har ingen bekymringer. Hadde jeg vært millionær kunne jeg gjort mye mer og kjøpt mye mer enn i dag og fortsatt ikke hatt noen bekymringer:-) Anonymkode: b5b49...8ac
exictence Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overhodet ikke. Jeg har ingen bekymringer. Hadde jeg vært millionær kunne jeg gjort mye mer og kjøpt mye mer enn i dag og fortsatt ikke hatt noen bekymringer:-) Anonymkode: b5b49...8ac Hvis det er sant, er du heldig, og det er fantastisk. Det viser i hvert fall at det ikke er penger som er lik lykke. Man kan finne lykken her og nå.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #18 Skrevet 6. februar 2019 4 minutter siden, exictence skrev: Hvis det er sant, er du heldig, og det er fantastisk. Det viser i hvert fall at det ikke er penger som er lik lykke. Man kan finne lykken her og nå. Yep. Det krever noe tilrettelegging, men er man bevisst er dette lett å oppnå. Man må bare kvitte seg med de tingene en kan som drar en ned:-) Anonymkode: b5b49...8ac
exictence Skrevet 6. februar 2019 #19 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Yep. Det krever noe tilrettelegging, men er man bevisst er dette lett å oppnå. Man må bare kvitte seg med de tingene en kan som drar en ned:-) Anonymkode: b5b49...8ac Så godt at du har klart det. Jeg føler også livet mitt er veldig godt nå. Nyter det ofte. Noen ganger litt vanskelig, men føler virkelig at jeg har mye å være glad for nå. Noen ganger virker det som at man må gå gjennom en krise, for virkelig å få øynene opp og være takknemlig for det en har.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #20 Skrevet 6. februar 2019 1 minutt siden, exictence skrev: Så godt at du har klart det. Jeg føler også livet mitt er veldig godt nå. Nyter det ofte. Noen ganger litt vanskelig, men føler virkelig at jeg har mye å være glad for nå. Noen ganger virker det som at man må gå gjennom en krise, for virkelig å få øynene opp og være takknemlig for det en har. Joda. Det kan være tungt og vanskelig for andre som blir eliminert fra mitt liv, men jeg vil ha det som jeg vil og dermed må noen forlate min omgangskrets...ellers blir jeg bare dratt ned og må bruke store mengder energi på ingenting... Anonymkode: b5b49...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå