Gå til innhold

Rydde i hobbyutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med storopprydning konmari style, og har kommet til hobbyutstyr. Syns det er vanskelig, og trenger litt råd, motivasjon eller bare å skrive mine egne tanker.

Har ca to flyttekasser med ark, klistremerker, silkebånd, mønstersakser,  teip med mønster, tusjer, perler, stempler osv. 

Hvis jeg skal tenke som konmari, om tingene sparks joy, så nei... De gjør egentlig ikke det lenger. De gir meg egentlig mest dårlig samvittighet for at de er kjøpt inn, og at jeg ikke bruker dem. Jeg har ikke tid eller lyst til å bruke det heller. Men så er det jo greit å ha litt hobbyutstyr i hus da. Har et barn og venter et til. Førstemann er ikke spesielt interessert i å holde på med sånt, men kanskje nr to? 

Jeg skulle ønske jeg hadde en litt fattig, gjerne ufør venninne med masse tid, som hadde elsket å få alt sammen, da hadde jeg følt stor glede ved å gi det bort. ❤ Men har liksom ikke lyst til å gi det til bruktbutikk eller til hvem som helst, da jeg vil at tingene skal spark joy hos den som får det. Jeg er sikkert teit 🙈

Jeg kan finne lagringsplass til noe av det i stua, men hvis jeg skal ta vare på alt, så blir det i kasse i boden, og så blir det hvertfall ikke brukt. Så det er bedre at jeg får det ut av huset. 

Det er så vanskelig å ta alle disse avgjørelsene! Klær og bøker var kjempelett. Men nå begynner jeg å komme til vanskelige ting. Får vel se noen ryddevideoer på YouTube for å få opp motivasjonen :)

Tar gjerne imot noen innspill!

Anonymkode: 261ff...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen på YouTube sa at man kan spørre seg selv om man ville kjøpt gjenstanden på nytt hvis den ble ødelagt i brann. Veldig godt spørsmål! Svaret er nei på 80 % av hobbyutstyret. Jeg går i gang med sortering. De 20 % som jeg faktisk trenger (teip, gavebånd m.m.) får bli.

Ts 

Anonymkode: 261ff...e36

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo kanskje gi det til en barnehage, barnesykehus etc?

Anonymkode: 43cb9...69c

• Liker 2
Skrevet

Her jeg bor er det et dagsenter som gjerne tar i mot slike ting, og ca alt mitt gikk dit når jeg KonMariet deler av hjemmet. Restegarn, malesaker, perler og scrapbooking ting. Mye bedre samvittighet og ryddigere hjem!

Spør på din lokale kjøp og salg side!

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo kanskje gi det til en barnehage, barnesykehus etc?

Anonymkode: 43cb9...69c

Godt forslag! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...