AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Hei😊 Min mor og samboer sier at jeg burde søke på en bra jobb i hjembyen, men jeg kunne trengt andre sine syn på dilemmaet. Jeg og samboer kjøpte hus for snart et år siden i en passe "stor" by i Norge. Vi bor 1,5 time unna hjembyen. Der har vi alt av familie og nære venner. Jeg er i midten av tyveårene og samboer er i tidlig tredveårene. Jeg trives godt i byen vi bor i, selv om vi ikke har fått noen nære venner her enda. Min samboer savner hjembyen mer enn meg siden han sin familie/venner sjeldent besøker oss. Jeg synes derimot at vi har litt godt av å ikke bo på hjemplassen hele livet og komme oss litt bort fra familie/slekt, samt at vi ofte drar hjem på besøk. Jeg pendler 45 min hver vei til jobben min. Arbeidsmiljøet er utrolig bra og jeg har et par venner på arbeidsplassen, men jeg tjener dårligere enn forrige jobb og har ingen goder. Jeg har ikke vært her et år en gang, så føler at jeg burde bli her i hvert fall et år til. Jobben har også blitt litt rutinemessig selv om det er godt å beherske jobben. Jeg ser av og til etter jobber på finn for samboeren siden han har engasjement. Da så jeg den perfekte jobben for meg i hjembyen hos en stor bedrift. Det er en virkelig god jobb som jeg er utdannet til, som er godt betalt og har flere goder. Jeg fant ut etterpå at jeg har to gode venner som skal søke på den jobben. De trenger virkelig en jobb. Jeg har derimot en fast grei kontorjobb innen min utdanning. Jeg er en veldig rastløs person med allerede mange jobber på CVen. Jeg har virkelig lyst å roe meg ned nå og starte familie. Ikke flytte inn med moren min i ukedagene for så å pendle til samboer i helgene til vi har solgt huset. Jeg har ukependlet til han tidligere. Tingen er at en del av meg tenker at denne jobben er en utrolig mulighet og at jeg er 100% kvalifisert til den.. Jeg er nok mest redd for at de skal ta kontakt og at den fornuftige delen av meg sier nei. Da er det jo ikke vits å søke en gang. Jeg har av og til lyst hjem og av og til lyst å bo der jeg bor. Jeg må også tenke på at det finnes flere jobber i denne byen når jeg er lei av å pendle.. Planen er egentlig å starte å prøve å få barn nå. Bli her 2-4 år så flytte til hjembyen. Burde vi heller utsette prøvingen og søke på jobber i hjembyen? Det er så frustrerende at jeg plutselig revurderer hele valget om å bli i denne fine byen, koselige huset og det gode arbeidsmiljøet. Håper noen kan gi meg noen visdomsord/råd😊 Anonymkode: 9c108...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå