Gå til innhold

[b]Kur mot fyll????[/b]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å prøvde smakte middagen og vin som vi skal ha i bryllupet i går.. Ble visst litt mye vin, og etter på ble det en tur i hotellbaren... Og da vi kom hjem i 3 tiden gikk jeg skeivt, og fikk så vidt låst opp døren! :oops:

Og i dag har jeg voldsomt vondt i hodet...Har vært forkjølet de siste dagene og hatt mye vondt i hodet, men dette er mye verre!!!

Uff.. Lenge siden jeg har drukket meg så full!!!! Noen råd mot fyllesjuke?? Har egentlig aldri hatt noe problem med dette før...dumt det skal komme i dag :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det må bare gå sin gang. Finnes ingen kur.

Skrevet

Drikk farris. Da får du i deg væske og salter du trenger for å gjenopprette væskebalansen.

Jeg har også god erfaring med å spise feit og dårlig mat, andre synes det er bare kvalmt. Men en skikkelig burger eller noe, gjør ofte susen.

Er du uggen i magen, forsøk melk, det inneholder bakterier som roer ned og gjør godt for magen.

God bedring.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det må være i fylla at alle kommer på at de tror det finnes en ny vidunderkur mot fyllesyke.

Vi vet jo svaret veldig godt! Det finnes ikke!

Men jeg ville drukket mye vann idag om jeg var deg.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Drikke mye vann før man legger seg. Ikke dagen etter ;). Eller farris som Tusenfryd anbefaler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er het enig Rattleshake, men idag er idag og hun var på fylla igår. Utenfor vår rekkevidde for gode råd.

Men det er selvsagt best å drikke masse vann før man går og legger seg. Det hjelper vel litt å tynne ut promillen og tilføre kroppen vann for å forhindre uttørking.

Gjest GreenSky
Skrevet

Har hørt at det skal funke å ta antihistaminer. Og hvem vet, kanskje det funker også. Jeg tar det hver dag pga allergi, og har vært fyllesyk en gang i hele mitt liv.

Gjest Drekk mer
Skrevet

Eller ikke i det hele tatt. Ta det som trening, og drikk deg opp, eller slutt å drikke.

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Drikk litt vann. Så legg deg i sengen å prøv å sove. Jeg er heldig slik - jeg klare som oftest å sovne igjen selvom jeg har sovet en hel (halv) natt. Ellers tror jeg det ville være bedre å kommer seg opp og ut i friskluft enn å ligge halvdød på sofaen og tenke på hvor jævlig alt er.

Jeg synes man aldri skal proppe i seg piller da dette er en helt naturlig kroppslig reaksjon. Ingen grunn til å døvye denne med alle mulig kunstige midler.

Skrevet

En sykepleier-venninne av meg anbefalte en kombinasjon av to sort piller, men jeg husker det aldri :-x Hørte det fra en legen hun.

Postafen... og en sort til....zantac tro?

Det er da rimelig ufarlig å prøve iallefall, en av hver før du legger deg.

Funket veldig bra på meg en gang, en annen gang ikke :-?

Jeg har nesten sluttet med alkohol fordi jeg blir stygg dårlig - alltid uansett mengde. :veldigsur:

Zyrtec har jeg hørt virker også....

Skrevet

Masse væske og fet mat. Gjerne noe med egg. Men det som hjelper aller best er hvis du klarer å gå deg en tur. Det klarer hodet, og du kommer ut av "fyllesyk-modus".

Skrevet

Vel, bakrusen skyldes i all hovedsak dehydrering og en allergisk reaksjon mot giftstoffet etter det jeg har hørt.

Det som pleier å hjelpe for meg er å ta en Zyrtec (allergimedisin), samt mengder med vann/farris og saltholdig (salt binder vann) mat før jeg legger meg.

En bekjent av meg som er lege fikk en kollega av seg til å sette drypp med saltvannsoppløsning på seg før han la seg, og det skulle vistnok gjøre underverker. Synes det blir litt ekstremt jeg da men :ler:

Zyrtec er forøvrig reseptfritt.

Gjest skindeep
Skrevet

Ta deg en dusj, en hodepinetabelett skylt ned med myyye vann og legg deg nedpå en times tid.. funker for meg, de sjeldne gangene jeg er fyllesyk!

Skrevet

Drikk litt mer alkohol! Det virker sikkert ikke fristende, men det kalles reparering...

Virker for meg.

Skrevet

Dispril og masse sjokolademelk! Virker nok ikke veldig fristende, men når du først har fått den ned er sjokolademelka rene vidunderkuren!

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg funker de tre D'ene. : Dusj, drikk og drit. Ja, nettopp. Ta en dusj, drikk mye vann, og gå på do. Magen er ofte i skikkelig ulage (såkallt fyllebæsj :-) ), og det hjelper veldig å få orden på magen!

Ta en ibux (har hørt fra en farmasøyt at virkestoffet ibuprofen virker bedre mot fyllesyke enn f.eks paracetamol, noe med hvordan de reagerer med alkohol i blodet), kjøp en pose bamsemums og legg deg på sofaen!

Gjest Gjesta
Skrevet

vann og paracet og senga holder for meg

Gjest Gjesta
Skrevet

En alkoholiker tipset meg om å drikke en liten kartong matfløte dagen derpå,... Har hittil vært for dårlig til å orke å teste det ut.

Skrevet
Har hørt at det skal funke å ta antihistaminer. Og hvem vet' date= kanskje det funker også. Jeg tar det hver dag pga allergi, og har vært fyllesyk en gang i hele mitt liv.

:Nikke: det har jeg også hørt.. jeg og tar allergitabletter og er aldrig fyllesjuk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...