Gå til innhold

420000 i året - jobb eller ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man kan tjene 420000 i året på å være ufør og jobbe en dag i uken eller ved kun å jobbe - hva velger man?

Anonymkode: 75847...72a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da velger man helse og full jobb. Det er bare de som ikke er kronisk syke som kan tenke seg å bytte helsa med noen kroner og "fri".

Anonymkode: bf1c3...940

• Liker 37
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ikke man kunne velge å være ufør...

Anonymkode: ce050...4d4

Sikkert ikke vanligvis, men om det oppstår en situasjon der dette er mulig.

• Liker 1
Skrevet

Har du valget så er du selvsagt altfor frisk for ufør. Netttroll du eller??

Anonymkode: 7f2e5...6c9

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da velger man helse og full jobb. Det er bare de som ikke er kronisk syke som kan tenke seg å bytte helsa med noen kroner og "fri".

Anonymkode: bf1c3...940

Ja, altså her er det en situasjon som er slik at man kan begge deler, uten at helsen spiller den avgjørende rollen

Skrevet

Har du valget så er du selvsagt altfor frisk for ufør. Netttroll du eller??

Anonymkode: 7f2e5...6c9

Nei, bare mellom 2 stoler der man ikke greier ta en avgjørelse...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke vanligvis, men om det oppstår en situasjon der dette er mulig.

Da velger man å jobbe. Mer penger til staten, bedre selvfølelse, mer kontakt med folk utenfor huset, mer forståelse blant venner og familie, bedre selvfølelse, mindre forklaringsproblemer, flere arbeidsmuligheter i fremtiden, bedre selvfølelse. 

• Liker 36
Skrevet

Hvis jeg fikk samme summen uansett, så ville jeg valgt å jobbe én dag i uka, og vært hjemmeværende resten. Så lenge du har en driv i deg da. 

Dvs: at du kommer deg opp av senga. Kan bruke litt av dagen på å rydde huset, for så å gå en tur eller trene litt for å holde helsa i gang et par dager i uka. 

Tjent samfunnet ved å gjøre noe frivillig arbeid som du kan hoppe over eller utsette de dagene du ikke er i form. 

Men det er bare meg altså. Synes 1 dag i uka med arbeid høres perfekt for min del. Men jeg er ikke verdens mest sosiale person og blir sliten av mennesker rundt meg hele tiden. 

Anonymkode: d0b36...4b6

• Liker 5
Skrevet

Da velger man å jobbe. Mer penger til staten, bedre selvfølelse, mer kontakt med folk utenfor huset, mer forståelse blant venner og familie, bedre selvfølelse, mindre forklaringsproblemer, flere arbeidsmuligheter i fremtiden, bedre selvfølelse. 

Ja, dette er gode argumenter for folk flest. Ser den.

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg fikk samme summen uansett, så ville jeg valgt å jobbe én dag i uka, og vært hjemmeværende resten. Så lenge du har en driv i deg da. 

Dvs: at du kommer deg opp av senga. Kan bruke litt av dagen på å rydde huset, for så å gå en tur eller trene litt for å holde helsa i gang et par dager i uka. 

Tjent samfunnet ved å gjøre noe frivillig arbeid som du kan hoppe over eller utsette de dagene du ikke er i form. 

Men det er bare meg altså. Synes 1 dag i uka med arbeid høres perfekt for min del. Men jeg er ikke verdens mest sosiale person og blir sliten av mennesker rundt meg hele tiden. 

Anonymkode: d0b36...4b6

Dette er også veldig gode argumenter. Og veldig laid back, da en bestemmer så mye mer av sin egen hverdag.

Skrevet

Det som ikke er trygdesvindel.

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Det som ikke er trygdesvindel.

Ja. Dette er jo vanskelig å determinere, da en person kan være veldig ufør i sitt eget hode og legene ikke er enig. På samme måte som at en person nekter å innse at h*n egentlig er ufør, men legene sier at den er nok det.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man kan tjene 420000 i året på å være ufør og jobbe en dag i uken eller ved kun å jobbe - hva velger man?

Ingen kan tjene 420 000 som ufør. Ufør er noe man er, ikke noe man tjener som i jobb for det første- For det andre ligger høyeste uføretrygden på under 400 000.
Man kan heller ikke velge om man er syk eller vil jobbe. Kan man det, er man i utgangspunktet ikke ufør. 

Hele problemstillingen din faller derfor ut for meg.

Anonymkode: 745f3...824

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan tjene 420 000 som ufør. Ufør er noe man er, ikke noe man tjener som i jobb for det første- For det andre ligger høyeste uføretrygden på under 400 000.
Man kan heller ikke velge om man er syk eller vil jobbe. Kan man det, er man i utgangspunktet ikke ufør. 

Hvis man bare har NAV, ja.

Jeg tjener akkurat litt over 400 000 i året brutto og alt er uføretrygd. Noe fra NAV, og noe fra privat uføreforsikring som ble tegnet via fagforeningen på jobben en gang i tiden.

Folk som tjente enda bedre enn meg i de årene de var i jobb og i tillegg har uføreforsikring, kan tjene langt over 420 000, ja.

Anonymkode: 659ab...7da

• Liker 1
Skrevet

Det er så vanvittig naivt å tro at all uføre der ute lengter etter å få gjøre sin abeidslplikt. Kjenner mange uføre, og har vel aldri hørt en slik mentalitet, de fleste er drithappy de slipper å slave for samfunnet, og de er veldig spreke også, men ikke særlig pliktoppfyllende. Kanskje det burde være en diagnose i seg selv. 

Anonymkode: b919e...687

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa jo jobb en dag i uken OG ufør? Høyeste uføretrygd og 0,4G i tillegg. Rundt 420000.

Skrevet

Jeg er delvis ufør.

Jeg ville heller hatt god helse og jobbet 100%. *lov å drømme*

Anonymkode: e63b6...864

• Liker 8
Skrevet

Jeg er delvis ufør.

Jeg ville heller hatt god helse og jobbet 100%. *lov å drømme*

Anonymkode: e63b6...864

Ja, de aller fleste reelle ufør vil nok helst være friske og jobbe. Iallefall friske.

Dette er en situasjon der en person står til ufør, men situasjonen rundt dennes helse har drastisk bedret seg. Om denne bedringen vedvarer over tid, vet man derimot ikke...

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke tjene over 400 000 i året på å være ufør. Maks utbetaling er rundt 380 000. Så høy inntekt ved jobb 1 dag i uken vil redusere trygden ytterligere. 

Anonymkode: b1f20...4ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...