Gå til innhold

Ubehandlet lavt stoffskifte....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med kroppen da? Veit at jeg kan google...men vil høre med noen som har erfaring. Føler jeg har alle symptom på lavt

Anonymkode: daf56...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vektøkning, indre frost, økt søvnbehov, depresjon, mangel på energi 

Anonymkode: eaec9...e83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lavt stoffskifte påvises kun med en blodprøve?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med kroppen da? Veit at jeg kan google...men vil høre med noen som har erfaring. Føler jeg har alle symptom på lavt

Stoffskifte er så mangt av kroppens reguleringssystem. Både skjoldbruskkjertelen og en rekke andre endokrine organer regulerer stoffskiftet i kroppen. Mener du lavt tyroksininnhold i kroppen så er det dødelig å gå med ubehandlet, fordi tyroksin er en nødvendig regulator for mange av kroppens funksjoner. Men du dør ikke over natten, for å si det slik. 

Mener du at stoffskiftet ditt er feil, så snakker du med en lege. En blodprøve vil avklar om du har for lite tyroxin i kroppen.

Husk også på at det er høyst uvanlig å føle at man har alle symptomer på en fysisk tilstand eller sykdom. Hva du føler kan like gjerne skyldes for mye googling som en reel sykdom. 

Anonymkode: c1215...955

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig diffuse symptomer, og de aller fleste har ikke symptomer tidlig i forløpet. 

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte, og selv da ønsket ikke legene å konkludere med at alle symptomer som kan knyttes til stoffskiftet ER p.g.a. stoffskiftet. 

Ta blodprøve.  

Anonymkode: 913de...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...