Gå til innhold

Hjelp! Noen som vet hva dette betyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg skal starte i ny jobb, og har siste dag på min nåværende jobb i morgen. Idag fikk jeg mail av HR-avdelingen med blant annet følgende beskjed; 

«... accrued but not used vacation will be paid out on your final salary.”

Jeg jobber i et firma hvor det snakkes mye engelsk og hvor hovedkontoret er plassert i USA, så det er normalt sett ikke vanskelig å kommunisere. Men dette fikk både meg og kollegaene mine til å lure. Kan det være feriepenger de mener? At jeg får utbetalt opptjente feriepenger? 

Jeg har sendt mail med spørsmål om en spesifisering på hva som menes, men pga tidssoner og ferieavvikling, så er jeg redd jeg ikke får svar før jeg er ferdig i firmaet. 

Håper noen kan hjelpe😄

Anonymkode: e0536...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Accrued time off is time off an employee has earned but not yet used. PTO accrual especially comes into play at the end of the year or when an employee leaves your business. ... And when an employee leaves your business, you may need to pay out accrued time off and include it in their final pay

Anonymkode: 7d59a...453

Skrevet

Ferie som ikke er tatt ut blir betalt på siste lønning

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har noe ferie igjen som du ikke har tatt ut vil dette bli utbetalt med siste lønning.

Anonymkode: c4cc6...261

Skrevet

I tillegg til opptjente feriepenger da? Ikke dumt. Det jeg håpet på☺️ Takk for svar!

Anonymkode: e0536...878

Skrevet

Hvilke ferie er ikke tatt ut og hvilke feriepenger har man egentlig til gode i USA? Har ikke de bare 4 dager ferie-ish?

Anonymkode: d4e1f...e98

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke ferie er ikke tatt ut og hvilke feriepenger har man egentlig til gode i USA? Har ikke de bare 4 dager ferie-ish?

Anonymkode: d4e1f...e98

TS jobber åpenbart i Norge, med norske goder

Anonymkode: 15dc3...fe1

Skrevet

Hei, trådstarter

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh Ninab82,mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...