AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 En fra kollektivet i byen jeg studerte skulle sende meg en ekstern hardisk minnepinne som jeg hadde glemt igjen der og hun sier den er sendt for fire uker siden i brevform, bobleplast konvolutt. Jeg har fortsatt ikke fått den og hun sier hun ikke skjønner det og at den heller ikke har kommet i retur. Er det virkelig vanlig at post blir borte i dag? Trodde ikke det skjedde lenger jeg.... Anonymkode: 600c7...74d
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Ja de surrer som et helvete hele postvesenet, et under at mer mer enn 50% kommer frem 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Søren heller! Det var jeg ikke klar over! Er det noen sjanse evn hvor stor for at den kan dukke opp igjen og plutselig dumpe ned i postkassa når det enda ikke har skjedd, eller kan jeg ringe noe sentral å høre om de kan lete? Innholdet er ganske viktig..... Anonymkode: 600c7...74d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Eller må jeg bare regne det som fortapt for alltid siden det har tatt fire uker nå.... Innenlands post i brevform som vanligvis skal ta 3 dager... Anonymkode: 600c7...74d
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Søren heller! Det var jeg ikke klar over! Er det noen sjanse evn hvor stor for at den kan dukke opp igjen og plutselig dumpe ned i postkassa når det enda ikke har skjedd, eller kan jeg ringe noe sentral å høre om de kan lete? Innholdet er ganske viktig..... Anonymkode: 600c7...74d Den sjansen er så godt som 0, mulig det er en utro arbeider som har tatt pakken...
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller må jeg bare regne det som fortapt for alltid siden det har tatt fire uker nå.... Innenlands post i brevform som vanligvis skal ta 3 dager... Anonymkode: 600c7...74d Du må bare regne den som tapt, 0,1% sannsynlighet for at du får den og 99,9% før at den er vekk for evig
Chablis Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller må jeg bare regne det som fortapt for alltid siden det har tatt fire uker nå.... Innenlands post i brevform som vanligvis skal ta 3 dager... Anonymkode: 600c7...74d Det skader ikke å ringe da, det er historier om post som har kommet til rette et helt år etter den ble postet.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 Hun mener at hun har sendt den og har etterspurt flere ganger om jeg har fått den , men hun har grunner til å ikke sende den at hun ikke vil at jeg skal ha alt innholdet for å sabotere for meg men egentlig er det ingen grunn til at hun skulle ville sabotere for meg. Vet ikke helt om jeg kan stole på at hun har sendt og den er blitt borte med posten eller om den faktisk har blitt borte med posten Er isåfall ganske krise... Anonymkode: 600c7...74d
Chablis Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mener at hun har sendt den og har etterspurt flere ganger om jeg har fått den , men hun har grunner til å ikke sende den at hun ikke vil at jeg skal ha alt innholdet for å sabotere for meg men egentlig er det ingen grunn til at hun skulle ville sabotere for meg. Vet ikke helt om jeg kan stole på at hun har sendt og den er blitt borte med posten eller om den faktisk har blitt borte med posten Er isåfall ganske krise... Anonymkode: 600c7...74d Du har jo ikke annet valg enn å stole på henne, og ta dette som en lekse på at alt viktig sendes med sporing. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 Uten sporing er det i praksis umulig å finne igjen denne pakken. Har du flaks dukker den plutselig opp en eller annen dag. Dersom det er viktige eller kostbare ting som sendes med posten, velg alltid sporing, selv om det koster noen kroner ekstra. Anonymkode: 0065c...29e 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 Du må ta kontakt med posten, de har blandt annet egne skjemaer du kan fylle ut om pakker blir borte på veien. Siden det er en minnepinne med innhold er det mulig for dem å sjekke innholdet for å se om det er din minnepinne. Jeg har jobbet i post i butikk og det var mange som fikk tilbake tingene sine, men det er viktig å si ifra! Anonymkode: 1fc22...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #13 Skrevet 5. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ta kontakt med posten, de har blandt annet egne skjemaer du kan fylle ut om pakker blir borte på veien. Siden det er en minnepinne med innhold er det mulig for dem å sjekke innholdet for å se om det er din minnepinne. Jeg har jobbet i post i butikk og det var mange som fikk tilbake tingene sine, men det er viktig å si ifra! Anonymkode: 1fc22...2c5 Dette er brevpost og bare å glemme. Jeg fikk tilsendt noe viktig i form av brev, det ble selvsagt borte. Posten kunne ikke gjøre en dritt om det ikke i det minste var sendt som pakke. Anonymkode: f2986...725
Vox_populi Skrevet 5. februar 2019 #14 Skrevet 5. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ta kontakt med posten, de har blant annet egne skjemaer du kan fylle ut om pakker blir borte på veien Det var BREV, så du ikke det? Brev registreres ikke, så Posten kan intet gjøre.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #15 Skrevet 5. februar 2019 Det er mest sannsynlig at brevet aldri ble sendt, eller at det ble borte på veien. For å finne ut hvilket av de to alternativene som er det riktige, må du nok henvende deg til en spådame eller -mann. Anonymkode: 09c65...078
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #16 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er brevpost og bare å glemme. Jeg fikk tilsendt noe viktig i form av brev, det ble selvsagt borte. Posten kunne ikke gjøre en dritt om det ikke i det minste var sendt som pakke. Anonymkode: f2986...725 Men guri. NEI det er ikke bare å glemme. De kan faktisk plukke opp en ting eller to inne på terminalen og i bilene. Anonymkode: 1fc22...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #17 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, Vox_populi skrev: Det var BREV, så du ikke det? Brev registreres ikke, så Posten kan intet gjøre. SÅ BREV DA! Kjære. Jo man kan prøve å spore opp allikevel. Du skulle bare visst hvor mye rart som detter ut av konvolutter i sortering fordi folk ikke har vett på å sørge for at noe skarpt ikke kan skjære seg gjennom papirkonvolutter. Anonymkode: 1fc22...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #18 Skrevet 5. februar 2019 Hvor kan jeg evn ringe når brevet må gjennom flere sentraler og transporter gjennom landet? Anonymkode: 600c7...74d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #19 Skrevet 5. februar 2019 I november sendte jeg en pakke fra Norge til Danmark. Pakken inneholdt blant annet en dyr klokke som en kompis hadde glemt hos meg. Dum som jeg var sendte jeg pakken UTEN sporing, og den kom selvsagt aldri frem. Jeg ringte både posten og tollvesenet i begge land, men de hadde ingen forklaring eller råd til meg.. Etterhvert begynte jeg å finne meg i at den vat borte, og at det mest sannsynlig satt en postmann i endten Norge eller Danmark med ny klokke. Nå i januar, to måneder og en uke senere får jeg en hentelapp fra en ukjent sender. Dette var den forsvunnede pakken, og det forble et mysterium hvor den hadde vært disse månedene.. Posten hadde ingen forklaring. Såå ja, det å aldri gi opp håpet må vel være moralen på denne historien. Tror dog jeg var ekstremt heldig da. Det jeg likevel har lært er å aldri aldri aldri sende uten sporing igjen. Anonymkode: 30ec2...449 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #20 Skrevet 5. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er brevpost og bare å glemme. Jeg fikk tilsendt noe viktig i form av brev, det ble selvsagt borte. Posten kunne ikke gjøre en dritt om det ikke i det minste var sendt som pakke. Anonymkode: f2986...725 Jeg er den samme som over her. Skal love deg at posten ikke kunne gjøre en dritt heller selvom det var en pakke. Så lenge det er uten sporing (brev eller pakke) er ALT SENDERENS FEIL, i følge posten. Men som jeg skrev over her, min dukka jo opp igjen til sender, så får håpe trådstarter er like heldig. Vet du om sender skrev sitt navn og adr på brevet, Ts? Anonymkode: 30ec2...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå