Gå til innhold

Er dette en bra valentines date for damen min ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

valentines er neste uke! jeg dater noen, vi er veldig nære hverandre, men det er veldig komplisert, hun sier hun elsker meg, jeg elsker henne også. det går veldig bra med oss for tiden og neste uke skal hun sove hos meg noen dager.

jeg tenkte å ta henne med på middag ute, på fin resturang, ta på meg dressskjorte, dressbukse, og kle meg ordentlig, så noe drikke til middagen, endel snakking og kino etterpå og hjem og ha sex :)

dessverre så har jeg ikke råd til dette akkurat nå, blir mye regninger neste mnd og mye som skal betales. jeg lurte på om dette var greit, eller om det blir veldig kleint, vi er forresten begge 40 år

1. overraske henne med hjemmelaget middag hjemme, yndlingsmaten hennes, ha mørk stemmning i stua, med levende lys, roser på bordet, og lav, romantisk musikk i bakgrunnen, spise, prate og drikke litt vin

2. ta bussen sammen til sentrum, det er koselig å sitte sammen to på bussen og har som sagt ikke råd til taxi nå

3. kino i sentrum

4. vist jeg har mer penger igjen kan vi eventuelt ta noen drinker på en bar for å prate, så dra hjem

hva synest dere ? jeg er ikke en gjerriknark eller noe, gjør mye fint for henne som koster mye penger, men neste mnd er usikker med tanke på regninger og utgifter

noe dere ville hatt annerledes ? skal jeg skippe drikkingen på bar og heller avslutte kvelden hjemme hos meg etter kino ?

Anonymkode: 63bfd...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres hyggelig ut det, men jeg ville ikke hatt det så mørkt under middagen for det er fint å se hva man spiser, fargene i maten, og se hverandre. Man blir veldig trøtt av laber belysning også og da er det ikke sikkert man er i modus for kino og sex senere :)
Ville også skrudd av musikken under middagen sånn at dere kan ha en god prat istedet :)

Anonymkode: 12d72...ae7

Skrevet

Hvorfor ikke bare bli hjemme? Kino og bar høres ut som første date opplegg...

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres hyggelig ut det, men jeg ville ikke hatt det så mørkt under middagen for det er fint å se hva man spiser, fargene i maten, og se hverandre. Man blir veldig trøtt av laber belysning også og da er det ikke sikkert man er i modus for kino og sex senere :)
Ville også skrudd av musikken under middagen sånn at dere kan ha en god prat istedet :)

Hørt om taffelmusikk? Musikk under måltidet er helt topp det, men selvsagt i bakgrunnen, med dempet volum. 

Anonymkode: 96303...dc0

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

altså lav musikk under middagen, så det blir litt stemmning, slik at vi kan prate osv, er det ikke greit , det er kun for litt fin bakgrunnsstøy, skal nok prate masse :)

skal ikke ha det super mørkt, men litt mørkt slik at det blir god stemmning med levende lys

hva syns du om det?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvorfor ikke bare bli hjemme? Kino og bar høres ut som første date opplegg...

trenger ikke bar, men er lenge siden vi var på kino nå. vi sitter ofte og koser med hverandre selv om vi er på kino. var på kino 1 gang, nesten helt i starten og det var et veldig fint minne vi har sammen

Skrevet

Ellers er jeg enig i at det kan være like romantisk å bare kose seg hjemme, i stedet for å bryte opp kvelden med bussturer og kino. :)  Hva med å bruke tid på å gi damen en deilig massasje, når dere kommer så langt som til senga? 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ellers er jeg enig i at det kan være like romantisk å bare kose seg hjemme, i stedet for å bryte opp kvelden med bussturer og kino. :)  Hva med å bruke tid på å gi damen en deilig massasje, når dere kommer så langt som til senga? 

deilig massasje gir vi hverandre ofte, sex har vi 24/7 og vi ligger stort sett i sengen ellers :P så derfor jeg tenkte kino

eller er jeg helt på viddene nå med opplegget mitt?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

deilig massasje gir vi hverandre ofte, sex har vi 24/7 og vi ligger stort sett i sengen ellers :P så derfor jeg tenkte kino

eller er jeg helt på viddene nå med opplegget mitt?

Jeg syns ikke du er på viddene, kino kan være hyggelig om man pynter seg og gjør en ordentlig greie ut av det og filmen passer, men jeg må innrømme at bare kino er litt fjortiss, unøvendig å dra ut i kulda bare for det med mindre man skal på en fin restaurant etterpå , men det går også an å skrive et kort som et gavekort til teater for eksempel som er enda mer romantisk og hyggelig som dere kan gå på senere når du får råd neste måned.

Det kan også være fint å bare være hjemme å spille et spill , ha par quiz eller lignende med en flaske vin eller to

Skrevet

Sikker på at du er 40? Du høres mer ut som 14...

Anonymkode: a5688...d29

• Liker 8
Skrevet

Hvis du ikke har råd, så dropper du kino og bar. Hun hadde sikkert ikke følt seg særlig bra om hun visste at du brukte dine siste kroner på en date. Se heller en film hjemme, en skikkelig god og romantisk klassiker. :)

Anonymkode: 9fe19...0c6

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har råd, så dropper du kino og bar. Hun hadde sikkert ikke følt seg særlig bra om hun visste at du brukte dine siste kroner på en date. Se heller en film hjemme, en skikkelig god og romantisk klassiker. :)

Eller nøy dere med deilig hjemmelaget middag og vanlig tv kveld uten å gjøre så mye ut av det, med evn en hotelltur til gode når neste lønn kommer :)
Jeg mener ikke at alle må gjøre noe storslagent på valentines men hvis man først skal gjøre noe ut av det er det greit å gjøre noe ordentlig og ikke noe som er skuffende om man først har fått opp forventningene hos daten/kjæresten.

Jeg fikk en plastikk skulptur en valentines som sikkert kosta 10 kr og det var søtt men var hverdagslig og gjorde ikke mye for forholdet,  vi gjorde ikke mer ut av dagen. Andre valentines har jeg fått gullsmykker, blomster eller hotell og spa og det knyttet oss selvsagt nærmere med en sånn type romantikk og innsats

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke du er på viddene, kino kan være hyggelig om man pynter seg og gjør en ordentlig greie ut av det og filmen passer, men jeg må innrømme at bare kino er litt fjortiss, unøvendig å dra ut i kulda bare for det med mindre man skal på en fin restaurant etterpå , men det går også an å skrive et kort som et gavekort til teater for eksempel som er enda mer romantisk og hyggelig som dere kan gå på senere når du får råd neste måned.

Det kan også være fint å bare være hjemme å spille et spill , ha par quiz eller lignende med en flaske vin eller to

Ja vi skal begge pynte oss. Hun i kjole sikkert og jeg i dressskjorte+dressbukse.

Lurer på om brettspill blir litt for barnslig? Vu er 40 år. Jeg bryr meg ikke men lurer på om hun synest det

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en god romantisk klassikker da? Har sett en sånn film og det var han som blir forelska i en dame men hun gifter seg med en rik fyr mens han blir vørende i gammle huset. Du vet sikkert hvilken jeg mener. Men kan du komme med en liste da?

Skrevet

Begrunnelsen? Er du misunnelig fordu du ikke har valentines date? Stakkar, med den holdningen din skjønner jeg hvorfor

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi skal begge pynte oss. Hun i kjole sikkert og jeg i dressskjorte+dressbukse.

Lurer på om brettspill blir litt for barnslig? Vu er 40 år. Jeg bryr meg ikke men lurer på om hun synest det

Kino og bussen på vinteren er ikke helt anledningen for kjole bare så det er sagt.  Kan du ikke heller spørre hun hva hun kunne tenke seg å gjøre på valentines da? Så ikke dette her blir helt kræsj og flopp

Brettspill er helt ok, mange greie på bokhandelen, men spørs jo litt åssen personer dere begge er. Noen syntes sånt er kjempe teit, andre syntes det er gøy når man først gjør det og kommer igang. Spill og quiz er noe mange forbinder med barndommen men noe som er helt vanlig å ta opp igjen i 30 og 40 årene når man er ferdig med dataspill og festing.

Skrevet

Kjole og kino er generelt ikke helt kakao og sjokolade. Kjole og dress er noe man bruker på teater, ikke på noe så casual som kino. Jeg er redd du kan få hun til å føle seg veldig flau over dette om det bare er kino du tar hun med på når du heiser forventningene så høye med pent antrekk.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begrunnelsen? Er du misunnelig fordu du ikke har valentines date? Stakkar, med den holdningen din skjønner jeg hvorfor

😂😂😂 Oioioi... Nei du vennen, jeg er godt gift jeg og vært sammen med mannen i snart 20 år. Og vi er begge på din alder. Men den dagen han må spørre her inne om han innta meg med på kino, eller hva slags spill vi kan spille -ja da tror jeg at jeg revurderer hele ekteskapet. 

Skrevet

Kanskje du skal dvele litt på det du tenker før du bruker tastaturet? Snakk om å være barnslig. Og jævli korttenkt. 

• Liker 2
Skrevet

God middag og vin hjemme med bakgrunnsmusikk virker bra det 🙂 holder også på å bare være hjemme. Vet ikke om noen gode romantiske filmer, men håper du får noen forslag fra andre her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...