Gå til innhold

Hvorfor er norske menn så mye bedre enn tyrkiske menn? I følge dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser inne på tråden til hun som skal gifte seg. Er ikke første muslimtråden her inne, og hver gang kommer det masse negativt. 

"Det er kutlur der""han er garantert utro""de mennene der er sånn"

men da lurer jeg på, hadde norske menn vært bedre dersom det faktisk ikke var straffbart sosialt å være utro? I Norge er det sett på som umoralsk og slemt å være utro, mens dere norske folk her inne mener at der kan menn være utro. Så...ligger dette i personligheten deres enkelt og greit fordi de er tyrkiske ? Er man automatisk et utro og dårlig menneske fordi man er tyrkisk? 

Er man norsk er man liksom så mye bedre som person? 

Anonymkode: 55cc5...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er du fra?

Anonymkode: 95b24...0f4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er du fra?

Anonymkode: 95b24...0f4

Norge

Skrevet

Nå generaliserer du fælt, TS, samtidig som du kritiserer andre for å generalisere.

Jeg er norsk og jeg mener ikke at noen skal være utro mot sin partner. Denne meningen deles av mange, mange andre norske - noe du burde ha fått med deg.

Det som blir sett som utroskap i Norge - altså sex utenfor et fast forhold/ekteskap - omfatter både menn og kvinner, mens det i flere andre land kun omfatter kvinner å være trofaste, mens mennene kan ha flere partnere.  Mange steder er dette til og med nedfelt i lovverket.

Anonymkode: d093e...17d

• Liker 5
Skrevet

Skepsisen handler nok om forskjellene angående kvinners satus og muligheter i samfunnet:

Women in Turkey continue to be the victims of rape and honor killings; furthermore research by scholars[3][4] and government agencies[5] indicate widespread domestic violence in Turkish population. (...) Women in Turkey also face significant disparities in employment, and, in some regions, education. (...) There is also widespread occurrence of childhood marriages in Turkey, the practice being especially widespread in the eastern and central parts of the country.(...)

In 2018, Turkey ranked 130th in the World Economic Forum gender gap index out of 149 countries.

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Turkey

Anonymkode: d093e...17d

• Liker 1
Skrevet

Hva er poenget ditt? At det er greit for deg om mannen din er utro eller voldelig hvis han kommer fra en kultur der det er vanlig?

Anonymkode: 41fad...048

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget ditt? At det er greit for deg om mannen din er utro eller voldelig hvis han kommer fra en kultur der det er vanlig?

Anonymkode: 41fad...048

Nei. Men tror du norske menn hadde oppført seg bedre dersom kulturen her var som i Tyrkia f.eks? Eller lar de være enkelt og greit på grunn av sanksjoner? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men tror du norske menn hadde oppført seg bedre dersom kulturen her var som i Tyrkia f.eks? Eller lar de være enkelt og greit på grunn av sanksjoner? 

Da forstår du iallfall at det ikke er en bra kultur og at man blir ødelagt av å vokse opp under slike forhold.

Vi er likestilte og likeverdige i Norge og nordmenn flest er bra folk.

Anonymkode: c9c35...ddb

Skrevet

Det eneste jeg vet om tyrkiske menn er at de ser på min mann når JEG forhandler om pris i Tyrkia. Det sier meg mye.

Anonymkode: 4c9d4...b6f

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg vet om tyrkiske menn er at de ser på min mann når JEG forhandler om pris i Tyrkia. Det sier meg mye.

Anonymkode: 4c9d4...b6f

Det er slik i Norge og. Faktisk begynner hunder fort å høre på mannen i stedet for kvinnen. Mannen tor også fort kontrollen i hjemmet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...