AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 https://www.sivilombudsmannen.no/aktuelt/tortur-forebygging/ransaking-visitasjon-balanse-sikkerhet-verdighet/ At dette er lov er faktisk helt sykt! Det burde ikke være lov å tvinge noen til å kle av seg. Høres helt vilt ut at det faktisk skjer i Norge. Snakk om nedverdigende behandling. Blir dårlig av å tenke på det. 😞 Forstår godt hvis man får traumer av det! Man lærer at ingen har rett til å gå over egne grenser ift kropp- og det som skjer her er at de som skal hjelpe bryter tilliten og faktisk krenker personen på det groveste. Har ikke ord. (Jo, jeg ser det finnes ekstremtilfeller hvor man faktisk er 100 % sikker på at pasienten/brukeren har på seg noe ulovlig). Likevel er det nok mange som er uskyldige og som bare ender opp pissredde. Anonymkode: 0e4db...d48
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Jeg og reisefølget ble hanket inn, avkledd og undersøkt da vi ankom Norge etter en utenlandsferie en gang. Jeg følte meg ikke krenket, men jeg og reisefølget hadde også oppført oss veldig mistenkelig ved ankomst (reisefølget er en litt snodig person, og jeg lar meg lett rive med), så de ansatte gjorde bare jobben sin, og på en respektfull måte. Jeg var mer sur på reisefølget. Reisefølget blir konsekvent stoppet ved alle grensepasseringer, jeg tror han får et slags kick av å provosere det fram. Anonymkode: 782ca...e96
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Det er nok ubehagelig, absolutt, og for noen mye verre enn for andre (f.eks. om man har opplevd overgrep). Men i enkelte situasjoner er det likevel nødvendig, for å bevare sikkerheten til den som blir kroppsvisitert og/eller andre mennesker. Ser du ikke det? Anonymkode: 44efa...23e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ubehagelig, absolutt, og for noen mye verre enn for andre (f.eks. om man har opplevd overgrep). Men i enkelte situasjoner er det likevel nødvendig, for å bevare sikkerheten til den som blir kroppsvisitert og/eller andre mennesker. Ser du ikke det? Anonymkode: 44efa...23e Jeg ser det i svært spesielle tilfeller, men det burde virkelig ikke være rutine med mindre det er svært sterke mistanker. Tenk på de som blir sjekket helt uskyldig? Stakkars😞 For meg som allerede er preget av en barndom med traumer, og har spesielt vanskelig forhold til kropp hadde det vært ødeleggende for psyken. Håper bare jeg aldri havner i en slik situasjon. Anonymkode: 0e4db...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå