AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Hei. Jeg har den siste uka trent veldig hardt. Trener styrke og kondisjon, i følge Fitbit har forbrent 1500 kalorier hver dag. Jeg har bare spist 1600 kalorier, føler det er for lite med så mye trening men samtidig klarer jeg ikke å spise mer. Hvordan skal jeg gå frem? dette har jeg spist i dag: -2 knekkebrød med makrell i tomat -nudler med kylling og egg 2 bananer 2 propud hva syns dere? Råd og tips mottas med en stor takk Anonymkode: cd464...5d1
Gjest theTitanic Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Du har spist frokost, lunsj og i beste fall mellommåltid. Rart du ikke er svimmel. Og bananene er litt verdiløse og vil ikke regnet dem som et måltid. Litt pasta/ kjøtt/bønner/ fisk hadde gjort seg i tillegg. Minst.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Regnet på det og får ca 1200kcal. Hvilket er nødent om du bare ligger i sofaene og vil gå ned i vekt. Du kommer til å miste muskelmasse. Næringsdrikker i tillegg om du ikke klarer å spise mer. Anonymkode: 684d8...c24 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Du spiser for lite til å trene i det hele tatt. Anonymkode: cb341...0e7 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regnet på det og får ca 1200kcal Hvordan kan du faktisk komme frem til noe uten å vite antall gram kylling, hvilken type nudler og hvor mye makrell i tomat hun har på knekkebrødene? Anonymkode: c6627...b5e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du faktisk komme frem til noe uten å vite antall gram kylling, hvilken type nudler og hvor mye makrell i tomat hun har på knekkebrødene? Anonymkode: c6627...b5e Det var ikke ts som svarte Anonymkode: 765da...3f9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke ts som svarte Anonymkode: 765da...3f9 Har det noe å si hvem som svarte? Og det var fem innlegg før jeg postet (med hovedinnlegget), tar noen få sekunder å sjekke kodene.. Anonymkode: c6627...b5e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg har den siste uka trent veldig hardt. Trener styrke og kondisjon, i følge Fitbit har forbrent 1500 kalorier hver dag. Jeg har bare spist 1600 kalorier, føler det er for lite med så mye trening men samtidig klarer jeg ikke å spise mer. Hvordan skal jeg gå frem? Anonymkode: cd464...5d1 Du har forbrent 1500 kalorier av treningen? Det er her du har misforstått. Kroppen trenger ca 1500 om du ikke trener. Kroppen trenger kalorier for at hjerte skal slå, for å puste, for å løfte armene når du tørker deg i ræva. Ja, alt du gjør krever kalorier, men det krever relativt lite kalorier. Så selv om du ligger på sofaen hele tiden, trenger du fortsatt 1000 kalorier minst for at kroppen skal puste. Så når du trener og forbrenner kalorier, så har du et behov på 1500 kcal for kroppen skal fungere PLUSS 1500 kalorier fobrent i trening Så da bruker du 3000 kalorier på en dag og ligger 1500 kcal i underskudd om du kun spiser 1500 kcal Om man trener bygger man også muskler, og disse trenger mer kalorier enn utrente mennesker. Så en trent person trenger kanskje 2300 kccal hver dag for å puste, mate musklene, hjertet skal slå osv. Anonymkode: 086dd...662
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 Hvorfor 2 propud? Hvorfor ikke spise mellommåltider bestående av mat i stedet? Anonymkode: 9fa44...feb
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 Hvis Fitbit viser 1500 kalorier er det noe galt, jeg har hatt en middels aktiv dag og min viser rett under 3000. Anonymkode: f4e8a...60a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 1500 kcal er helt usannsynlig, det er hvilestoffskiftet for en gjennomsnittlig kvinne. Skal du telle kalorier, så regn heller ut ditt kaloriforbruk basert på høyde, vekt, alder, kjønn og aktivitetsnivå, og juster intaket etterhvert som du akkumulerer data. Og så burde du spise mer appetittelig og variert mat. Jeg ser ingen middag, men selv med en spennende middag, er resten altfor ensformig og mettende, du blir full i magen lenge før du har fått nok næring og kalorier. (Gnieren i meg gråter litt også. 2 propud??) Ikke gjør ting så vanskelig. Bruk appetitten din til å veilede deg, og fornuften din til å ta avgjørelser. Anonymkode: c4f8f...c26
Lill3My Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 På 4.2.2019 den 22.59, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har den siste uka trent veldig hardt. Trener styrke og kondisjon, i følge Fitbit har forbrent 1500 kalorier hver dag. Jeg har bare spist 1600 kalorier, føler det er for lite med så mye trening men samtidig klarer jeg ikke å spise mer. Hvordan skal jeg gå frem? dette har jeg spist i dag: -2 knekkebrød med makrell i tomat -nudler med kylling og egg 2 bananer 2 propud hva syns dere? Råd og tips mottas med en stor takk Anonymkode: cd464...5d1 Dropp propud og spise heller noe mer kaloririkt. Velg varer med høyere næringstettbet som altså gir flere kcal uten å. ta opp så mye volum - avocado, laks, nøtter, oljer, smør, frø, nøttesmør. Lag. Smoothie og snik inn kalorier der i form av kokosmelk eller hmelk. Ikke bruk lettprodukter Hvorfor trener du SÅ mye? Om du skal. Prestere i en idrett er nok mat helt avgjørende. Om du ikke driver med idrett eller trener deg opp for noe spesifikt kan du jo med fordel kutte litt ned på treningsmengden. Hva er det du. Vil oppnå med all treninga?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 Dette er en fin film som viser sammenheng mellom trening og kalorier. Anonymkode: f4e8a...60a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Prøv med proteinpulver, da får du i deg nok. Anonymkode: 4ce05...ea6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv med proteinpulver, da får du i deg nok. Anonymkode: 4ce05...ea6 Er neimen ikke godt å si hvem som er seriøse og hvem som er troll her inne gitt...! Anonymkode: c4f8f...c26
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 Du spiser jo ikke middag..? Anonymkode: e945e...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå