Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 1 år som fortsatt ikke har barnehage plass. Dagene går ut på å være hjemme eller ta noe trille turer. Det er så kjedelig jeg vet ikke hva vi skal finne på. Alle på barselgruppa fikk barnehage plass for barna sine og det er ingen å være med. 

høydepunktet på dagen er når mannen min kommer hjem, uten om det leser jeg til eksamen på kvelden. 

Trenger tips til å finne på noe!!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lydbok hjelper meg litt iallefall. Har det på hele tiden.

Anonymkode: 2282f...b1b

• Liker 2
Skrevet

Her ble åpen barnehage redningen. Sjekk ut om det er noe sånt i nærheten. Ofte er det via kirkens bymisjon, misjonskirke etc. Uten at det er kjempekristen altså.. 

Ellers ville jeg prøvd å finne andre hjemmeværende. Enten via face eller andre steder. Nå er det jo så i vinden med besøksbaby for eldre på sykehjem. Kanskje det hadde vært noe for dere? 

Anonymkode: 06782...a20

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lydbok hjelper meg litt iallefall. Har det på hele tiden.

Anonymkode: 2282f...b1b

Problemet er kanskje litt at 1-åringen ikkje er så begeistra for lydbok😂😉 Lydbok er fint, men både den vaksne og barnet treng aktivitet ilag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også 1 år gammel sønn pg akkurat i samme situasjon som deg! Hvorfor er vi ikke venner?😭 

Bare at det er jeg som har forlenget permisjon til sønnen er to år, selv om det er sykt kjedelig.. 

Anonymkode: 7a75b...de9

Skrevet

Har også et år gammel barn, og helt ærlig rekker jeg ikke engang å kjede meg. Dagen blir så fort ferdig. Lage mat, rydding, mate barn, rydde etter barn, leke med barn osvosv, så er det plutselig kveld. 

Skjønner bare ikke hvordan andre har tid å kjede seg. Hva er galt med meg:/

• Liker 6
Skrevet

Har tenkt til å søke åpen barnehage, det er lurt også får sønnen min lekt med ander barn. 

lydbøker har jeg ikke prøvd før, men tar imot alt jeg

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også 1 år gammel sønn pg akkurat i samme situasjon som deg! Hvorfor er vi ikke venner?😭 

Bare at det er jeg som har forlenget permisjon til sønnen er to år, selv om det er sykt kjedelig.. 

Hvor kan jeg finne andre hjemmeværende..finnes det noe Facebook gruppe eller sider 😂

Skrevet

Du kan f.eks være sammen med sønnen din.

Anonymkode: d781e...161

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også et år gammel barn, og helt ærlig rekker jeg ikke engang å kjede meg. Dagen blir så fort ferdig. Lage mat, rydding, mate barn, rydde etter barn, leke med barn osvosv, så er det plutselig kveld. 

Skjønner bare ikke hvordan andre har tid å kjede seg. Hva er galt med meg:/

Det er vel heller omvendt. Det er ikke deg det er noe galt med.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan f.eks være sammen med sønnen din.

Poenget med hele innlegget er at jeg vil at sønnen min skal kunne få gjøre andre ting enn å bare være hjemme med meg. Jeg kjenner ingen i byen, i og med at vi flyttet til hjembyen til mannen min. Så vil jeg at han skal kunne få muligheten til å leke med andre barn osv. Ved å komme med sånne kommentarer er bare unødvendig. Hvis du ikke er her får å gi tips, la være å kommerntere. 🙄

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, mamma9 skrev:

Poenget med hele innlegget er at jeg vil at sønnen min skal kunne få gjøre andre ting enn å bare være hjemme med meg. Jeg kjenner ingen i byen, i og med at vi flyttet til hjembyen til mannen min. Så vil jeg at han skal kunne få muligheten til å leke med andre barn osv. Ved å komme med sånne kommentarer er bare unødvendig. Hvis du ikke er her får å gi tips, la være å kommerntere. 🙄

Da må du skrive det i innlegget ditt. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan høre på helsestasjonen etter tilbud. Åpen bhg, biblioteket, lekeplasser, svømmehall, lekeland, akebakker, ridesenter. Det viktigste for han er at du er tilstedeværende.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Absurd at voksne friske menneske går rundt å «kjeder» seg.

Endret av Perle
  • Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Perle skrev:

Absurd at voksne friske menneske går rundt å «kjeder» seg.

Hvorfor det? Hun er jo låst og har mangel på voksen stimuli på dagtid. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Dra på babysang, det er veldig koselig.. som regel i kirke, frelsesarmeen eller noe sånt. Sjekk oppslagstavle på helsestasjon

Endret av Trude5
  • Liker 2
Skrevet

Er i samme situasjon selv, men her syns jeg ukene går for fort, så vi trives med noen kjedelige dager. Ihvertfall jeg 😂 

-vi har babysvømming en gang i uka, åpen barnehage to ganger i uka.

-Rydde og vaske dag 1 dag i uka. Bruker jo stort sett tredoblet så lang tid på det så da går tiden når du skal vaske og rydde alt. 

-Senter/besøke familie eller ha besøk en dag i uka.

Også bruker jeg å gå inn på en nettside jeg fant, ligger mye gratis ting en kan finne på med barnet også i tilfelle man ikke vil bruke så mye penger på det. Er forskjellig aldersgrupper osv. Til nå har vi prøvd akvarium, og det var faktisk veldig spennende for han lille. Så lenge han får se og peke så er han fornøyd så vi har prøvd museum også, da jeg liker det veldig godt.

barnasnorge.no

Anonymkode: 870c6...c2f

Skrevet
9 hours ago, mamma9 said:

Jeg har en sønn på 1 år som fortsatt ikke har barnehage plass. Dagene går ut på å være hjemme eller ta noe trille turer. Det er så kjedelig jeg vet ikke hva vi skal finne på. Alle på barselgruppa fikk barnehage plass for barna sine og det er ingen å være med. 

høydepunktet på dagen er når mannen min kommer hjem, uten om det leser jeg til eksamen på kvelden. 

Trenger tips til å finne på noe!!

Kan ikke du og mannen bytte på å være hjemme, så du slipper å gå hjemme hver dag?

Anonymkode: 496fd...f86

Skrevet

Men er det en by du bor i, eller er det på landet?

Det virker på meg som om at du bor i en by.

Følg kommunen på Facebook (kommunen sitt navn + ordet kommune). Der blir det gjerne lagt ut informasjon om det som skjer. 

Besøk ditt lokale bibliotek. Det finnes bøker for 1-åringer også, pekebøker som er kartonert slik at de tåler å bli bladd i av småbarn. Så finnes det også mange billedbøker som du kan lese høyt fra for barnet. Det finnes også familiebøker, altså bøker som gjør at du kan forstå ditt barn bedre ut fra barnets alder. Plukk med deg brosjyren som biblioteket har over arrangement, det er ganske mye som skjer på bibliotek i dag. Følg dem også på Facebook, så får du enda mer informasjon over nye ting som skjer der.

Din lokale vel-forening kan også være smart å følge. De arrangerer kanskje juletrefester når det er jul. Sjekk opp lokale stedsnavn hos deg på Facebook i kombinasjon med ordet Vel. 

Du må for øvrig ta initiativ til å bli med i små grupper i lokalsamfunnet selv. Hør om biblioteket trenger frivillig hjelp til ting som skjer. Kanskje det er en frivillighetssentral hos dere som du kan hjelpe til hos? Når barnet deres begynner i barnehage bør du melde deg frivillig som foreldrekontakt (eller hva det nå heter igjen) for den basen sine foreldre, så får du samtidig flere du kan være på hils med. Du må i alle fall aktivt oppsøke små "enheter" i lokalsamfunnet og bidra, for å lettere komme i kontakt med folk, for å bli bedre kjent med andre voksne. Uten at du har babyen med. Så det bør du gjøre når mannen din har kommet hjem på kveldene.

Anonymkode: de7c8...174

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...