AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Det var en selger som la 4 ting til salgs på Finn. Jeg fikk beskjed om at alle de 4 var tilgjengelige, og sa jeg kunne komme med en gang. De bruker en evighet på å svare, jeg trengte jo en adresse. Når de ringer opp så sier de at den ene er solgt så de hadde bare de 3 andre, greit nok. Jeg kjøpte de. 2 dager senere har de lagt ut ny annonse på den ene de sa var solgt og skrudd opp prisen. Har men noen rettigheter her? Anonymkode: 35de8...6a0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 TS her, mente selvfølgelig lurt på Finn. Anonymkode: 35de8...6a0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Ja, du har rett til å spørre om å få kjøpe til den prisen de vil ha. Anonymkode: 75468...b02 1
Chablis Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var en selger som la 4 ting til salgs på Finn. Jeg fikk beskjed om at alle de 4 var tilgjengelige, og sa jeg kunne komme med en gang. De bruker en evighet på å svare, jeg trengte jo en adresse. Når de ringer opp så sier de at den ene er solgt så de hadde bare de 3 andre, greit nok. Jeg kjøpte de. 2 dager senere har de lagt ut ny annonse på den ene de sa var solgt og skrudd opp prisen. Har men noen rettigheter her? Anonymkode: 35de8...6a0 Rettigheter? 🤣 Du kan spørre om å få kjøpe den, thats it. 5
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Om de legger ut en vanlig blyant for en million så er det selgeren som bestemmer om den kan prutes ned eller ikke, du har ingen ting å si 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Jeg har vært selger og fjernet ting jeg har fått masse respons på og skjønt at jeg la ut altfor billig, og lagt ut seinere for en høyere pris. Det er mitt valg som privatperson og interesserte på finn kan ikke kreve at jeg selger til prisen jeg først annonserte med mindre avtalen om det konkret er spikret og bekreftet. Har jeg sagt Ja du kan hente for 200 kr kl 16 på adressen så er avtalen spikret, om jeg sier Ja jeg har fortsatt tingene, så er ikke det en avtale. Da står jeg fortsatt med min rett til å fjerne annonsen og legge ut til annen pris om jeg vil. Anonymkode: ce6c6...88d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed om at alle de 4 var tilgjengelige, og sa jeg kunne komme med en gang. Dette blir jo ord mot ord og er avhengig av hva dere konkret avtalte. Dersom dere avtalte at du faktisk skulle kjøpe alle fire gjenstandene er dette et brudd på avtalene mellom dere som AB 88d over sier. Anonymkode: 241d6...6af
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Jeg så på finn.no og så etter møbler. Jeg har ikke bil og må få hjelp og da må jeg bare innstille meg til de som kan hjelpe meg. Jeg prøvde å finne noen møbler som var ok i nærheten. Så så jeg et bord sendte melding og spurte om den var ledig og gjorde det samme med en sofa. Jeg ombestemte meg pga jeg fant noe billigere og noe jeg synes var finere. Så jeg sa i fra til denne personen jeg hadde sagt jeg var interessert i møblene hans. Jeg hadde foresten ikke sett at det var samme person som hadde begge møblene. Men jeg sa ihvertfall fra at jeg ikke skulle ha dem. Han var utlending. Ikke at det trenger å ha noe med saken å gjøre men har opplevd de på grusomme måter før. Så ringer han meg og skjeller meg ut. Han spurte om hva jeg holdt på med og kunne ikke holde på på den måte. Han var ildsint og aggresiv i telefonen. Jeg ble så satt ut og skremt at jeg ringte politiet og hørte. For jeg ville høre om jeg trengte å være redd. For fyren viste jo navnet mitt. Politiet sa at det kom til å gå fint. Så stolte på de. Uansett mitt poeng var at det er utrolig mye rart på finn!!! Anonymkode: aae2d...37d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg så på finn.no og så etter møbler. Jeg har ikke bil og må få hjelp og da må jeg bare innstille meg til de som kan hjelpe meg. Jeg prøvde å finne noen møbler som var ok i nærheten. Så så jeg et bord sendte melding og spurte om den var ledig og gjorde det samme med en sofa. Jeg ombestemte meg pga jeg fant noe billigere og noe jeg synes var finere. Så jeg sa i fra til denne personen jeg hadde sagt jeg var interessert i møblene hans. Jeg hadde foresten ikke sett at det var samme person som hadde begge møblene. Men jeg sa ihvertfall fra at jeg ikke skulle ha dem. Han var utlending. Ikke at det trenger å ha noe med saken å gjøre men har opplevd de på grusomme måter før. Så ringer han meg og skjeller meg ut. Han spurte om hva jeg holdt på med og kunne ikke holde på på den måte. Han var ildsint og aggresiv i telefonen. Jeg ble så satt ut og skremt at jeg ringte politiet og hørte. For jeg ville høre om jeg trengte å være redd. For fyren viste jo navnet mitt. Politiet sa at det kom til å gå fint. Så stolte på de. Uansett mitt poeng var at det er utrolig mye rart på finn!!! Anonymkode: aae2d...37d Da kunne han faktisk krevd betalt av deg. Du "ombestemte" deg, men hadde avtalt å kjøpe og hente. Det er bindende! Skjønner godt han skjelte deg ut, hadde gjort det samme og sendt regning Anonymkode: d4bfe...461 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var en selger som la 4 ting til salgs på Finn. Jeg fikk beskjed om at alle de 4 var tilgjengelige, og sa jeg kunne komme med en gang. De bruker en evighet på å svare, jeg trengte jo en adresse. Når de ringer opp så sier de at den ene er solgt så de hadde bare de 3 andre, greit nok. Jeg kjøpte de. 2 dager senere har de lagt ut ny annonse på den ene de sa var solgt og skrudd opp prisen. Har men noen rettigheter her? Anonymkode: 35de8...6a0 Nei, du har ingen rettigheter. Det er en privat annonse, og folk eier tingene sine inntil de faktisk er solgt og overlevert. Så det er fullt lovlig å ombestemme seg, ikke vil selge det likevel, men så ombestemme seg igjen og selge dem likevel - til en høyere pris. Ingen kan si noe på det. Privat salg av privat eiendom. Anonymkode: 07ac6...c7e 1
Gjest padawan Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: *snip* Anonymkode: 35de8...6a0 Du har rettighet til å bli fornærmet / sur / føle deg forulempet / whatever men det er ikke mye du kan gjøre med det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så på finn.no og så etter møbler. Jeg har ikke bil og må få hjelp og da må jeg bare innstille meg til de som kan hjelpe meg. Jeg prøvde å finne noen møbler som var ok i nærheten. Så så jeg et bord sendte melding og spurte om den var ledig og gjorde det samme med en sofa. Jeg ombestemte meg pga jeg fant noe billigere og noe jeg synes var finere. Så jeg sa i fra til denne personen jeg hadde sagt jeg var interessert i møblene hans. Jeg hadde foresten ikke sett at det var samme person som hadde begge møblene. Men jeg sa ihvertfall fra at jeg ikke skulle ha dem. Han var utlending. Ikke at det trenger å ha noe med saken å gjøre men har opplevd de på grusomme måter før. Så ringer han meg og skjeller meg ut. Han spurte om hva jeg holdt på med og kunne ikke holde på på den måte. Han var ildsint og aggresiv i telefonen. Jeg ble så satt ut og skremt at jeg ringte politiet og hørte. For jeg ville høre om jeg trengte å være redd. For fyren viste jo navnet mitt. Politiet sa at det kom til å gå fint. Så stolte på de. Uansett mitt poeng var at det er utrolig mye rart på finn!!! Anonymkode: aae2d...37d Her har du faktisk brutt en bindende avtale, så jeg skjønner godt at selgeren var forbanna. Skjerp deg. Anonymkode: 80cd4...3ad 1
Neket Skrevet 5. februar 2019 #13 Skrevet 5. februar 2019 3 timer siden, padawan skrev: Du har rettighet til å bli fornærmet / sur / føle deg forulempet / whatever men det er ikke mye du kan gjøre med det. Du glemte krenket 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå