AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Vi leier og har ikke fått tilsendt regning for NRK-lisens. Huseier fikk tilsendt og har nå sendt denne til oss siden han bor i utlandet. Lurer bare på hva som er vanlig/riktig prosedyre her. Er det slik at lisensen følger huset, og vi skal betale hans lisens, eller burde vi gi beskjed til NRK om at vi ikke har fått regning/droppe det. Anonymkode: 621cf...778
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Leier dere en leilighet i huset? Bor huseier i huset til vanlig? Hvems navn står på fakturaen? Anonymkode: 3b1f6...df7 1
Emma Belikova Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Er du registrert eier av en TV skal du betale lisens. Huseier betaler sin lisens, du betaler din. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leier dere en leilighet i huset? Bor huseier i huset til vanlig? Hvems navn står på fakturaen? Anonymkode: 3b1f6...df7 Vi leier huset. Huseier bor i utlandet og har gjort det i mange år. Hans navn står på fakturaen. Anonymkode: 621cf...778
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi leier huset. Huseier bor i utlandet og har gjort det i mange år. Hans navn står på fakturaen. Anonymkode: 621cf...778 Hans navn: Hans faktura! Hans ansvar. Anonymkode: cf0ec...77f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi leier huset. Huseier bor i utlandet og har gjort det i mange år. Hans navn står på fakturaen. Anonymkode: 621cf...778 Hvem eier tven da? Det huseier som får pes om regningen ikke blir betalt. Er den ikke betalt enda kommer det gebyr på 250 og renter i tillegg. Jeg VET IKKE, men vil tro at det er huseier som skal betale denne. Hvis han ikke ønsker å betale den må han si opp lisensen hos NRK, men han må fortsatt betale for denne terminen tror jeg. Anonymkode: 3b1f6...df7
Gjest theTitanic Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi leier huset. Huseier bor i utlandet og har gjort det i mange år. Hans navn står på fakturaen. Anonymkode: 621cf...778 Står hans navn på fakturaen bør han betale den. Men hvorfor ha en lisens i sitt navn når man ikke bor her til lands er helt merkelig. Hvis du kjøper deg en TV så må du opprette lisens i ditt navn. Skal du da betale både hans faktura og din? Eller skal du la være å noen gang kjøpe ny TV?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hans navn: Hans faktura! Hans ansvar. Anonymkode: cf0ec...77f Dette er riktig, men avhengig av hva slags type huseier er så er det vel ikke sikkert at forholdet blir så bra om man bare driter i regningen. Jeg tenker at dere er ansvarlig for egen lisens og huseier er ansvarlig for sin lisens, TS. Anonymkode: 3b1f6...df7
Glitnir Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 Ikke betal lisens i andres navn. Lisensbetaling er personlig og følger seeren/husstanden, ikke huseieren. Meld tilbake til huseier at dere betaler egen lisens (og meld fra til NRK så dere får faktura). 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 TS her. Har TV, men har altså ikke fått regning. Da er vel det en glipp, eventuelt er regningen min på avveie. Kjøpte TV da jeg bodde i utlandet, så den er kanskje ikke registrert her i norge. Kan det være grunnen? Anonymkode: 621cf...778
Glitnir Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. Har TV, men har altså ikke fått regning. Da er vel det en glipp, eventuelt er regningen min på avveie. Kjøpte TV da jeg bodde i utlandet, så den er kanskje ikke registrert her i norge. Kan det være grunnen? Anonymkode: 621cf...778 Ja, det er nok grunnen. Du er selv pliktig til å melde fra. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #12 Skrevet 4. februar 2019 Lisensen følger personer, ikke huset. Så du skal IKKE betale den. Du får din egen. Si at du nå leier 2. Etasje i et hus, og han bor egentlig i første. Skal dere får hver deres regning. Anonymkode: 469ff...042 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #13 Skrevet 4. februar 2019 6 minutter siden, Glitnir skrev: Ja, det er nok grunnen. Du er selv pliktig til å melde fra. Aha. Takk for svar. Det gir mening. Anonymkode: 621cf...778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå