Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og vurderer å sterilisere meg. 

Grunnen er enkel: Jeg har fått mine 4 barn, og å få flere er utenkelig. En annen grunn er at ved sex må jeg enten sprute «utenfor» eller så må kona ta «det» i munnen for å unngå gris. Kona liker aller best å få sæden inni seg, men denne muligheten har hun ikke hatt siden hun var gravid med fjerdemann. 

Det jeg lurer på er om at det er stor forskjell på det som «kommer ut» etter en sterilisasjon og før? Er det forskjell i utseende mengde og konsistens, eller er det bare de små svømmerne som mangler. 

Kjenner ingen som har gjort dette inngrepet og derfor spør jeg her? Hvordan blir et sånn inngrep utført, narkose eller lokalbedøvelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Steriliserte meg for mange år siden. Det ble ingen merkbar forskjell i hverken mengde, utseende eller konsistens på sæden.

Har ikke angret et sekund. Vi hadde fått våre to barn og hun reagerte dårlig på hormonbasert prevensjon. Og det er ett enkelt inngrep for oss gutta. Hadde litt "blåveis" der nede i noen dager, det var alt.

Inngrepet ble gjort med lokalbedøvelse. Sette sprøyta var den værste biten.

Endret av Hillbill
  • Liker 3
Skrevet

Borsett fra at svømmerne er satt på benken er det akkurat same produkt som før. 

Lokalbedøvelse og noen dagers grotid. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ikke noe å stusse på, bare få det gjort. Alt som før. Like lite sex som før...

Som nevnt over, så er bedøvelsessprøyta verst. Og et lite tips: det anbefales at man møter med nybarbert pung. Ikke barber deg samme morgen!!!! Desinfiseringen svir noe helt jævlig på nybarbert pung... 

Anonymkode: 78800...daf

Skrevet

Det eneste dumme med sterilisering er at hvis det blir brudd med kona og du møter ei yngre dame som ønsker barn så er det jo litt kjedelig...

Anonymkode: 59482...9b1

• Liker 1
Skrevet

Derfor bruk kondom og fortsett som skikkelig mannfolk. 😂

Anonymkode: 79565...7a5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste dumme med sterilisering er at hvis det blir brudd med kona og du møter ei yngre dame som ønsker barn så er det jo litt kjedelig...

Anonymkode: 59482...9b1

Dårlig måte å vurdere det på, "kanskje jeg skal stifte en ny familie en dag". 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor bruk kondom og fortsett som skikkelig mannfolk. 😂

Anonymkode: 79565...7a5

Det er ikke antall levende sædceller per utløsning som definerer en mann som skikkelig mannfolk. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Dårlig måte å vurdere det på, "kanskje jeg skal stifte en ny familie en dag".

Jeg ble faktisk møtt med denne hos fastlegen min. Men jeg gjorde det likevel!  

Anonymkode: 4982e...a8b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så uprofesjonelt! 

Skrevet

Jeg har sterilisert meg angrer ikke et sekund. Alt er som før mengde sæd, form og farge er uendret. Akkurat samme godfølelsen ved utløsning også. Forskjellen er bare ikke levende celler i sæden. 

Det er forskjell på arrvevet i pungen om sprøyte gjør vondt eller ikke. Har hørt at sprøyte gjorde vondt ikke på meg😁. Gikk smertefritt. Bare et lite snitt i overkant av pungen som var ca 5 mm for å kunne kutte sædlederen. Dette ble sydd igjen og ingen arr synes i dag. Tok til og med en runk samme dag som operasjonen og det funket 😂. Noen blir hovne så jeg lå med is i skrittet etter operasjonen. Hvis en er sikker og ikke vil ha flere barn så var dette topp for min del. Kan komme inne i dama som før uten å være redd for å gjøre henne gravid. 

PS etter operasjonen er det viktig å ta ca 20 runk med utløsning da det fortsatt er levende celler igjen i pungen fra før operasjonen. Hør med lege. Leverte inn et glass med sæd til legesekretærer for å få analysert om det var mer levende geller igjen. 

Husker legen sa at en kan klare å sy sammen sædlederene igjen, husker ikke men ca 80%. Det var som å sy sammen spaghetti sa han. Hør med lege om dette. 

Jeg angrer ikke ingen bruker prevensjon. 

Lykke til👍

Anonymkode: af243...40b

Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å rekonstruere, men de gir ingen garanti.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Dere har fått 4 barn , og flere er utenkeleg. 

Bestill deg en time hos fastlegen ( eller ta en telefon til han / hun )og   fortell at du har nå bidratt til å sette 4 barn til verden og  du og din  kone er nå  blitt  samde om at dere har gjordt din borgerplikt.

Din fastlege bestiller deg time ved  nærmeste lokale sykehus hvor inngrepet (sterilisering) foretas.    Kanskje  bli du der  møtt av noen hyggelige vakre  sykesøstre  som tar hånd om deg ved ankomst,og du får samtidig en kort leksjon om inngrepet , og at det vanskeleg lar seg reservere   

Du får lokalbedøvelse, det skjæres eit snitt v/ siden av pungen, de brenner av sædlederen.   Opprasjonen tar omlag 1 time, og merker ingenting hverken under eller etter opprasjonen.     Etter noen uker blir du oppfordret om å levere noen sædprøver for å forsikre seg om at  du er fri for sædceller. 

Etter noen uker treng ikkje din kone lenger bekymre seg, og  for å bli gravid  

Sterilisering av menn er langt enklere inngrep en sterilisering av kvinner. 

Ønsker deg lykke til !  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
On 2/4/2019 at 10:04 PM, Espeo said:

Jeg er mann og vurderer å sterilisere meg. 

Grunnen er enkel: Jeg har fått mine 4 barn, og å få flere er utenkelig. En annen grunn er at ved sex må jeg enten sprute «utenfor» eller så må kona ta «det» i munnen for å unngå gris. Kona liker aller best å få sæden inni seg, men denne muligheten har hun ikke hatt siden hun var gravid med fjerdemann. 

Det jeg lurer på er om at det er stor forskjell på det som «kommer ut» etter en sterilisasjon og før? Er det forskjell i utseende mengde og konsistens, eller er det bare de små svømmerne som mangler. 

Kjenner ingen som har gjort dette inngrepet og derfor spør jeg her? Hvordan blir et sånn inngrep utført, narkose eller lokalbedøvelse?

Kan du ikke bare google dette? Det er mer enn nok info om dette veldig enkelt tilgjengelig. 

Nesten ingenting av det som kommer ut er sædceller, så du vil ikke merke noe reduksjon i utløsningsmengde.

I Norge brukes lokalbedøvelse. I noen veldig sjeldne tilfeller kan man kjenne at kirurgien, men da må man bare si ifra og få mer bedøvelse. Det tar 5-15 minutter og er ikke særlig vondt dagene etterpå. Alt i alt en helt fantastisk prevansjonsmetode som burde være mye enklere å få for yngre menn.

Anonymkode: f56e1...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...