Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! 

Jeg er nå i dag lærling i matbutikk og skal snart ta ett kompetanse bevis i stedet for fagbrev... jeg føler ikke helt butikk er veien jeg vil gå. Men jeg kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe i barnehage, men der har jeg ikke utdannelse! Så jeg vet jeg må starte på bånn som vikar, enten vanelig vikar for 1 barnehage eller igjennom manpower osv.. og jeg lurer på om noen her inne har vært i samme situasjon, som enten jobber nå i dag i barnehage som vikar igjennom byrå eller ikke! Så ønsker gjerne noen sin erfaringer og tips osv! 😁😁 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta fagbrev et først,  da blir du mer ettertraktet uansett hvor du vil jobbe.  Veldig usikkert å jobbe i et bemmaningsbyrå,  plutselig jobber du hver dag i to måneder så får du en vakt i uken.  Så hvis du er avhengig av faste lønninger ville jeg ikke gjort det. Hadde heller gått rundt til barnehager å hørt selv.  Men fagbrev først!  Komptansebevis er ikke noe som (jeg er pedagogiskleder i to barnehager)  jeg støtter meg helt på.  

Anonymkode: 3b301...694

• Liker 2
Skrevet

Du kan være assistent i bhg uten utdannelse, personlig egnethet spiller stor rolle. 

For stabiliteten sin del ville jeg søkt jobber selv før jeg gikk via et bemanningsbyrå. 

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med bemanningsbyrå. Dersom du er flink i jobben du gjør vil du få mange vakter. Jeg hadde stort sett tilbud om vakter hver dag, selv om jeg snevert inn det geografiske området jeg ville jobbe i. 

Anonymkode: 3a593...5bf

Skrevet

Okei, jeg tenkte å prøve å spørre selv, men tilfelle det ikke går så! Jeg har kun vært i barnehage igjennom arbeidsuke på ungdomsskolen, men jeg er veldig glad i barn og det er noe jeg kunne tenke meg! 😁 fikk du noe tilbud om fast jobb etterhvert ? 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta fagbrev et først,  da blir du mer ettertraktet uansett hvor du vil jobbe.  Veldig usikkert å jobbe i et bemmaningsbyrå,  plutselig jobber du hver dag i to måneder så får du en vakt i uken.  Så hvis du er avhengig av faste lønninger ville jeg ikke gjort det. Hadde heller gått rundt til barnehager å hørt selv.  Men fagbrev først!  Komptansebevis er ikke noe som (jeg er pedagogiskleder i to barnehager)  jeg støtter meg helt på.  

Anonymkode: 3b301...694

Skjønner det med fagbrev, men jeg tar fagbrev i matbutikk! Men grunnen til jeg heller ta kompetanse bevis er pga jeg er ikke noe særlig god i matte, og stryker jeg på matte delen stryker jeg på hele fagprøven! Derfor valgte jeg heller å ta kompetansebevis, og få heller god karakter på det! 

Skrevet

Fagbrev som utdannelse sier også mye bra om deg som person.

For å bestå fagprøven krever det at du kan x antall ting som igjen krever godt oppmøte og læringsevne. De fleste som ansetter liker at de dem ansatte møter opp på jobb og evner å ta til seg ny kunnskap.

Anonymkode: 113c0...db4

Skrevet
På 5.2.2019 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Fagbrev som utdannelse sier også mye bra om deg som person.

For å bestå fagprøven krever det at du kan x antall ting som igjen krever godt oppmøte og læringsevne. De fleste som ansetter liker at de dem ansatte møter opp på jobb og evner å ta til seg ny kunnskap.

Ja jeg vet det, og jeg ønsker sårt et fagbrev, det gjør jeg virkelig! Men jeg tror akkurat der jeg er nå, så har jeg gått feil vei rett og slett.... Og en del av min fagprøve er hoved greia økonomi, og meg og tall og mattematikk og økonomi, det går ikke særlig bra...

Skrevet

Hvis problemet er at fagbrevet er feil så må du bare fullføre med mindre du stryker: igjen i ditt tilfelle vil jo fagbrev vise evne til å motivere seg selv, stå-på-vilje, osv. Fagbrev er fagbrev og forteller generelt ting om kandidaten(e).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...