Gå til innhold

Söderhamn sofa fra IKEA

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer å kjøpe denne sofaen. Jeg liker stilen. Men er det noen her som har den og kan si noe om holdbarheten? Hvordan ser den ut etter noen år? 

Endret av parmanoia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde den i to år. Den så ikke ut etterhvert 😣 Glidelåsene ble ødelagt i vask, putene ble deformert, selvom jeg puffet de relativt ofte, og nedsunkne sitteputer etter kort tid. 

Veldig delte meninger om denne sofaen. Noen er kjempefornøyde (mistenker at de ikke har hatt den så lenge), mens andre har samme erfaring som meg.

Anonymkode: 9fc5a...e8d

Skrevet

Oi da, så stygg etter bare to år! Søren også. 🤔

Skrevet

Kommer helt an på hvilket trekk du velger, for det er stor forskjell på de billige og de dyre. Hadde de på hytten, og kjøpte de brukt. De var nok litt nedsittet, men trekkene var fine nok etter at de jeg kjøpte dem av hadde brukt dem hver dag i to år. Hadde de billige mørkegrå trekkene, og de så veldig flekkete ut etter hvilken vei man "strøk" dem. Tror jeg hadde blitt gal av å ha dem hjemme, og i tillegg er den veldig dyp og ryggputene er jo ikke brede nok til hele ryggen. De er sykt gode å ligge og sitte i, men hadde ikke villet ha dem hjemme. 

Anonymkode: 43c54...7d3

• Liker 1
Skrevet

Søsteren min har hatt sin sofa i syv år (mørkegrå) og den ser fremdeles like fin ut selv med hund og barn. 

En venninne av meg har akkurat samme sofa og farge, og den ser helt nedslitt ut etter to år.... men vet at søsteren min er flinkere på jevnlig vedlikehold. 

Anonymkode: 4e4e0...ab4

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker dype sofaer, så det tror jeg skal hå bra. Det med ulik kvalitet på trekkene er en viktig opplysning!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min har hatt sin sofa i syv år (mørkegrå) og den ser fremdeles like fin ut selv med hund og barn. 

En venninne av meg har akkurat samme sofa og farge, og den ser helt nedslitt ut etter to år.... men vet at søsteren min er flinkere på jevnlig vedlikehold. 

Har de samme trekk?

Skrevet
15 timer siden, parmanoia skrev:

Har de samme trekk?

Ja, og samme farge. 3-seters begge to.

Skrevet

Jeg har den og er ikke fornøyd. Min er 1,5 år gammel og det jeg er mest misfornøyd med er at ryggputene er av elendig kvalitet.  De klumper seg sammen og må puffes, bankes og ordnes hver bidige dag for at den skal se ok ut.  Og selv da er det vanskelig å holde den fin, jeg må åpne putetrekkene og fordele vatten utover ganske ofte. 

Har den i hvitt, ingenting å utsette på stoffet.  

Anonymkode: a5e81...b60

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Tror jeg dropper det og tar turen på Bohus og Skeidar. 

• 4 måneder senere...
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
På 5.2.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Ja, og samme farge. 3-seters begge to.

Hvilken farge har de?

AnonymBruker
Skrevet
På 4.2.2019 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Har Söderhamn sofaen blitt produsert i 7 år? Jeg trodde den var relativt ny.

Anonymkode: 489d5...4b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...