AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Hvor mye ligger prisen for leiebil i Kroatia på, jeg vurderer å reise og leie en bil og sjekker da Avis.com sine sider. Men dette er jo for billig, finner ingen annen sum høyere enn 637. Kan dette stemme? FRA Dubrovnik Airport Your chosen collection date isTi 05 FebSelected collection time15:00 TIL Dubrovnik Airport Your chosen collection date isTo 14 Feb Selected collection time10:00 BIL Peugeot 308 eller lignende kategori D bil NOK637,38 Anonymkode: 9e760...ea5
gard Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Jeg pleier å bruke https://www.autoeurope.no/ og jeg ser at i ditt tilfelle så kan en få en liten bil ned til 377 kroner i hele perioden. Jeg har fått billig leiebil flere ganger f.eks. i Italia - de vil nok prøve å selge deg mer forsikring når du henter bilen og dermed kan det bli dyrere. Men hvis du har en god reiseforsikring så mener jeg at den skal dekke det meste bortsett fra egenandel dersom noe skjer, Men det er enkelte kredittkort som også dekker dette.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Okei? Så dette er faktisk en reell pris? 637 totalsum for så mange dager. Her koster det jo 600 /dagen.. Anonymkode: 9e760...ea5
Kjetil E Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 55 minutter siden, gard skrev: Jeg pleier å bruke https://www.autoeurope.no/ og jeg ser at i ditt tilfelle så kan en få en liten bil ned til 377 kroner i hele perioden. Jeg har fått billig leiebil flere ganger f.eks. i Italia - de vil nok prøve å selge deg mer forsikring når du henter bilen og dermed kan det bli dyrere. Men hvis du har en god reiseforsikring så mener jeg at den skal dekke det meste bortsett fra egenandel dersom noe skjer, Men det er enkelte kredittkort som også dekker dette. Flere reiseforsikringer dekker jo og egenandel ved uhell på leiebil, ihvertfall hvis du velger premium varianten. Har Europeiske og etter at jeg begynte å bruke leiebil ved enkelte anledninger flyttet jeg kjapt til premiumvarianten hos Europeiske for fant ut at det ble langt rimligere enn å tegne den ekstra forsikringen hver gang jeg leide bil.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Har du husket å sjekke hvor mange kilometer du kan kjøre uten å måtte betale ekstra kilometeravgift? Det er der de drar inn pengene. Anonymkode: 4a9d1...447 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Kan det være at det er lavsesong og du har dermed flaks? Vi leier en bil i Kroatia for en uke i sommer. Det kommer på ca 3000 kr. Men da har vi en bil med plass til litt bagasje (tre kofferter), fire dører. Altså ett hakk opp i størrelse fra mini-bilene. Vi går også alltid for kjente selskap, men det ser jeg at du også gjør. Har alltid med alle forsikringer, og de utgjør jo omtrent halvparten av prisen ofte... Anonymkode: b80bd...e18
gard Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Har du husket å sjekke hvor mange kilometer du kan kjøre uten å måtte betale ekstra kilometeravgift? Det er der de drar inn pengene. Anonymkode: 4a9d1...447 De bilene som jeg har leid de siste årene har hatt ubegrenset kjørelengde. Det virker ut som det er ganske standard på utleiebyråene iallefall på autoeurope.no. Det som de tjener penger på er dette med at en kan levere inn bilen uten full tank så fyller de på den men med en høyere pris selvfølgelig og at du kjøper ekstra forsikringer. Her er en artikkel om hva en egentlig trenger av forsikringer: https://www.godtforberedt.no/trenger-du-ekstra-leiebil_forsikring-nar-du-leier-bil/
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Det er nok ganske vanlig pris i Kroatia utenom sesong. I sommer firedobles prisen. Vi har leid flere ganger til ca 1000kr. Men som nevnt over så kommer det litt forsikring i tillegg da de ikke anser den forsikringen vi har som god nok eller ett eller annet sånt Anonymkode: cae21...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå