Gå til innhold

"Du blir som de du omgås" er det nie som heter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det tror jeg på. Etter å ha vært lenge på kg, har jeg blitt mer og mer negativ. Når jeg tar valg i livet eller tenker noe, så tenker jeg alltid "hva ville kg svart på dette?" . Stort sett noe negativt.

jeg hat alltid hatt dårlig selvtillit, men jeg har fått besjed om å snakke fint til meg selv. Det virker så teit, å stå foran speilet pg si du er bra nok. Har ikke gjort det enda, men jeg prøver å tenke det. Men til hver gang jeg tenker at jeg ser flott ut, er fin eller noe så tenker jeg "du er nok ikke så fin som du tror du er" "du ser nok eldre ut enn du tror selv" "han vil nok bare ha sex" "han er nok ikke i teressert selv om han var hyggelig" 

"ikke kjøp den, det belaster miljøet, du er død om 70 år". 

jeg dreper gleden hver gang og har gjort det i mange år. Det er positive folk her også... men er det flere her, som har blitt mer negative av forumet? Som vurderer å kutte det ut eller ikke være her så mye så du ikke blir helt som alle negative folka her? 

Anonymkode: 4b506...9f3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.. spesielt når det kommer til utdanning, kropp og forhold. Burde ikke bli det og det, får ikke jobber innen det og det, de og de tjener for lite, forhold burde avsluttes hvis den ene gjør en feil, flertallet er utro, menn er dritt, kvinner hater hverandre, sure småbarnsmødre, kroppskompleks, dette blir du syk av, dette gjør deg friskere... og listen er laang..

jeg har definitivt blitt en mer negativ, urolig, stresset og usikker person av dette forumet.. burde egentlig slutte å lese her, føler jeg blir syk i hodet.

Anonymkode: 84d03...c77

• Liker 2
Skrevet

Om en blir som de en omgås, så er jeg snart en katt.......mjaaaauuuj......

Anonymkode: fc187...21e

Skrevet

Vi skaper mye dritt i verden bare ved å leve et "normalt" liv, men det er mulig å skille det man kan gjøre noe med, og det man ikke kan gjøre noe med, og noen ganger gjør man enkelte greier man vet er dårlig.

Man kan bare gjøre bra inntil en viss grad, og det er ikke realistisk for de fleste å forsøke leve som en helgen hele livet. 

Så ja, du kan droppe enkelte kjøp som belaster miljøet, men du trenger ikke droppe kjøpe klær eller en sofa om du trenger det. (Du kan alltids kjøpe brukt iblant om du har butikk i nærheten eller finner noe på finn, men generelt trenger du ikke stresse med at du kjøpte en sofa eller en genser, med mindre du kjøper disse tingene hver uke. Selvsagt kan man stresse litt med det om man har 800 klesplagg og er på shopping hver helg)

Så finn ut noen små greier du kan gjøre som er positivt, noen ting du kan vurdere gjøre i fremtiden en gang, og aksepter at andre ting er bare dårlige og sånn er det bare

Det kan være en ide fosøke jobbe frivillig eller gjøre noe der du gleder andre. Da sprer du litt positive vibes, i det minste. 

Det er enkelt å si at man skal drite i alt som sies som er negativt, men jeg tror ikke det er en bra forsvarsmekanisme å benekte konsekvensene av ens handlinger og late som om man ikke trenger gjøre noe som helst. Da er det bedre finne en måte du kan leve på der du innser at verden består både av godt og vondt, og finne en måte leve med det på

Skrevet

Gjør det deg ikke bra så la være. Her syntes det at flere ikke eier empati og er overfladiske, men syntes kg også vanliggjør endel problemstillinger som folk har trodd de var alene om. Det er alltid fint å vite at tankene man har ikke er så uvanlige som man tror. 

Anonymkode: 3396e...24a

Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvordan man betrakter ting i utgangspunktet. Hva man velger å ta til seg. Folk tar gjerne til seg de tingene de tror på selv, og lar lignende utsagn forsterke det man i utgangspunktet heller til.

Jeg fulgte for litt siden en tråd. Mye dritt, men også gode konstruktive råd og vinklinger. TS uteble etter føste innlegget, for så etter en stund å smelle tilbake med en røff og ensidig konklusjonen,  der det var tydelig at ingen av de konstruktive innlegg var tatt til betraktning. 

Folk leser det de vil lese. Ser ting fra ståstedet de allerede har. Bærer sine frykter og fordommer foran på nesen, så det de leser blir speilet i lyset fra dette. 

Nei, jeg er ikke blitt mer negativ av KG, men så var jeg ikke negativ i utgangspunktet heller.

• Liker 1
Skrevet

Har det litt som deg, TS. Lurer ofte på hva KG ville ha sagt 😂 Og det er som regel noe negativt.

Anonymkode: 5c6cc...2e6

Skrevet

Jeg ser mye på mord-mysterier, true-crimes, massemorder-dokumentarer og cheat-day videoer. Med den typen tankegang som HI reprenseterer så kan jeg altså bli en sykelig overvektig super-kriminiminell og skylde på andre?:laugh: 

Sorry, ts, men du kan ikke gå rundt å skylde på alle andre for at DU er lett påvirkelig. Det er ditt eget ansvar å jobbe med det, eller sørge for at du bor under en stein eller noe for å skåne deg for inntrykk om du ikke klarer la være å bli påvirket.

Anonymkode: 13379...7fe

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser mye på mord-mysterier, true-crimes, massemorder-dokumentarer og cheat-day videoer. Med den typen tankegang som HI reprenseterer så kan jeg altså bli en sykelig overvektig super-kriminiminell og skylde på andre?:laugh: 

Sorry, ts, men du kan ikke gå rundt å skylde på alle andre for at DU er lett påvirkelig. Det er ditt eget ansvar å jobbe med det, eller sørge for at du bor under en stein eller noe for å skåne deg for inntrykk om du ikke klarer la være å bli påvirket.

Anonymkode: 13379...7fe

Hvorfor ligger folk så langt etter? Hvorfor kommer folk med slike " kloke" prekener? Jeg vet da at man ikke kan skylde på alle andre så fort det er noe. Hvis alle kunne gjøre det så hadde verden vært enda verre.

men jeg tror iansett det ligger noe i det. Du blir som de du henger med..

Anonymkode: 4b506...9f3

Skrevet

Har aldri hørt uttrykket at en blir som de en omgåes. Og ikke har jeg erfart det heller. 

Du må lære deg å se an folk. Hvem du skal ta på alvor, hvem du ikke er enig med, og hva du bør overse. Du må jo ikke la deg påvirke av alt tull og negativitet. Les heller svar og innlegg av de du betrakter som oppegående, kloke eller greie( tolerante og reflekterte).

Det fins mange ok brukere her. Det fins mange som ikke er også. Velg hvem du gidder å ta på alvor, og hva du syns er hensiktsmessig å ta til etteretning. Og husk at mange skriver om problemer her. Det er jo ikke dermed sagt at det kun er problemer over alt og hele tiden! 🙂

Og så er det viktig å ha en omgangskrets eller ihvertfall noen irl utenfor kg da! Viktig viktig å se og erfare folk i virkeligheten også! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...