Gå til innhold

Hvilken fjordland ferdigmiddag liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke tråden for alle de som ikke liker noen av de.. 

Jeg syntes den med kjøttboller og pasta som er sunnere variant er god, samme med raspeballer og fiskeboller.

Jobber turnus,  og syntes de er helt greie alternativer en gang i blant.

Hvilke liker du?

Anonymkode: 60799...0b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøtene er kjempegode

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, minister-mio skrev:

Grøtene er kjempegode

Enig :Nikke:

Fikk Fjordland rømmegrøt en gang jeg var bort på besøk. Den var så god at jeg kan komme til å kjøpe en pakke istedet for å lage den selv.

Så svaret herfra må nesten bli Rømmegrøt.

Anonymkode: ea8a8...593

• Liker 4
Skrevet

Kjøttkakene er gode. 😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker veldig godt grøtene fra Fjordland - både risengrynsgrøten og rømmegrøten. Kjempegode 😁

Den pastaen med sminke og fløtesaus og raspeballene er også ganske gode.

Blir fort fjordland hvis jeg er kjempesliten/trøtt/lat/gidderikke. Veldig lett å bare kaste inn i mikroen og så krever det nesten ingen oppvask heller, forutenom bestikk, hvis man spiser fra beholderen 😁

• Liker 1
Skrevet

Rømmegrøt og raspeballer 

Anonymkode: 6dbb3...e1e

• Liker 1
Skrevet

Kjøttkaker. Er typisk mat jeg aldri gidder lage fra bunnen til bare meg (singel). De er langt i fra så gode som hjemmelaget, men de duger😊

Anonymkode: 67519...653

• Liker 3
Skrevet

Kjøttkaker. Svenske kjøttboller. Oksekjøtt i saus (tidligere Sosekjøtt)... Den forsvant en gang i fjor, men kyllingsuppe med estragon var kjempegod!

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt det to ganger, og ble veldig overrasket over at kjøttkakene var gode! Men potetene var ikke. Det andre jeg kjøpte husker jeg ikke, så kan ikke ha gjort noe inntrykk 🙂 men kjøttkakene altså da!

Hva er raspeballer?? 

Skrevet

raspeballer 

pinnekjøtt

ribbe

Anonymkode: 80015...472

Skrevet

Liker grøten og den retten med sursøt saus. Spiser ikke den med kjøttboller, fant glasskår i den en gang og har ikke spist den siden. 

Anonymkode: 126c9...5d6

Skrevet

Svinestek, torsk med purresaus og sursøt kylling. Pluss grøt.

Potetene smaker mildt sagt lite godt, men jeg pleier å skvise dem med gaffel og blande dem i sausen, da går det ned.

Anonymkode: 73b02...735

• Liker 2
Skrevet

Fransk biffgryte (tror det er Fjordland, ferdigrett i hvert fall). Spiser kun Fjordland og andre ferdigretter når ungene ikke er hjemme 😄

Anonymkode: 179d3...24a

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke Fjorland da, men er i samme kategori. Jeg synes Brimi sine ferdigretter er kjempegode! Den beste er de grove middagskakene med potetstappe med rotgrønnsaker, tyttebærsyltetøy med eplebiter og en helt nydelig saus😍 åh.. nå ble jeg sulten.

Anonymkode: 9a597...b78

• Liker 1
Skrevet

Kylling med sjysaus og gultrotmos eller hva det nå er. Kyllingen er veldig saftig, og smakene er gode :)

Rømmegrøt og risengrynsgrøt er godt.

Fiskeboller og kjøttkaker er gode, men gulrøttene blir jo relativt dvaske da. Potetene er jo også litt rare, men gode på sin rare måte.

Svenske kjøttboller i fløtesaus er også god, når man er i humør til sånn (ikke en rett jeg er veldig fan av i utgangspunktet, men en gang i året får jeg lyst på det).

Anonymkode: 51288...8df

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svenske kjøttboller i fløtesaus er også god, når man er i humør til sånn (ikke en rett jeg er veldig fan av i utgangspunktet, men en gang i året får jeg lyst på det).

Anonymkode: 51288...8df

Enig, jeg spiser svært sjelden ferdigmat, men akkurat denne får jeg rent cravings på av og til. :fnise: Potetstappen er overraskende god, det eneste er at jeg skulle ønske det var med noe ordentlige grønnsaker i stedet for tyttebær. 

Anonymkode: d19b9...17c

Skrevet

Grøtene, pasta med ost og skinesaus, lapskaus. Syns rema sine ferdigmiddager er bedre (og billigere) f.eks er lapskausen veldig god, og det samme er suppene. 

Anonymkode: 07637...a91

• Liker 1
Skrevet

Raspeballer. Eller Szechuan (kinesisk gryte med grønnsaker og svinekjøtt).

Har det ikke så ofte, men kanskje en gang eller to pr mnd. Behagelig med en så lettlaget og lettvindt, rask middag i blant.

Sønnen min har spist mye av risgrøten derfra, da han liker grøt. Jeg hater grøt og har aldri smakt den.

Anonymkode: c40a5...b0b

• Liker 1
Skrevet

Den med raspeballer og Vossakorv er god! Det er en stund siden sist da. 

• Liker 1
Skrevet

Raspeballer og kjøttkaker syns jeg er gode :) Det vil si, de er gode om jeg varmer dem i vannbad, liker de ikke fra microen. Ellers er alle grøtene gode, er også fan av byggrynsgrøten :) Svinesteika er også ok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...