AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Hvorfor setter ikke ting fast i hjernen min med engang? Hvorfor kan jeg ikke være som alle andre. Har dere tips til hvordan jeg kan bli flinkere til det, tips mottas med takk Anonymkode: 1103a...705
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Finn ut hvilken type lærer du er, visuell, lytter, leser, praktisk etc. ved å ta tester på nett. Les deg opp på tips og triks på den du er og bruk de studieteknikkene. Ikke les hvis du ikke lærer av å lese. Anonymkode: 6f7d1...795
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Alle andre har ikke hjerner hvor alt fester seg med en gang. Du er nok som alle andre. Anonymkode: da98a...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn ut hvilken type lærer du er, visuell, lytter, leser, praktisk etc. ved å ta tester på nett. Les deg opp på tips og triks på den du er og bruk de studieteknikkene. Ikke les hvis du ikke lærer av å lese. Anonymkode: 6f7d1...795 Jeg lærer av å skrive notater og lese de førti ganger 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1103a...705
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle andre har ikke hjerner hvor alt fester seg med en gang. Du er nok som alle andre. Anonymkode: da98a...7b3 Føler meg under snittet dum da 🤣 Anonymkode: 1103a...705
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lærer av å skrive notater og lese de førti ganger 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1103a...705 Ok. Anonymkode: 6f7d1...795
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 Jeg lærer lite til ingenting ved å bare høre læreren snakke om ting, uten å ha lest på forhånd. Lærer også lite av å høre på lærer samtidig som at jeg leser og noterer. Så i timene så lytter og prater jeg bare, skriver aldri. Jeg lærer ting på denne enkle måten: - Leser først hele kapittelet i boken - For å se sammenhengen mellom alle avsnitt (tema) i kapittelet - Skriver notater fra start til slutt av kapittelet - For å lære - leser hele kapittelet i boken om igjen - For å se om jeg forstår sammenhengen mellom alle avsnitt/tema i kapittelet Slik jobber jeg igjennom alle skolebøkene, fra første til siste kapittel så fort jeg kan. Jeg kan være flere måneder foran læreplanen. På skolen åpner jeg ikke boken, bruker kun notatene og ofte ikke en gang det. Da bare det å starte å lese på notatene litt, som da trigger minnet og ting kommer tilbake. Selv når jeg kommer til timen og tenker "Å faen, dette husker jeg ikke!", men så finner jeg fort ut at jeg husker allikevel. Jeg har gått 5 år på VGS til sammen, de 3 siste årene så leste jeg aldri til prøve, kunne fort gå over viktige definisjoner og uttrykk (noterte alltid ned dette på slutten av notetene for hvert kapittel), men det var det. Fikk bare 4-6, mest 5 og 6. Jeg er ikke et smart menneske, jeg har alltid ansett meg selv som en 2-3'er elev. Helt til jeg begynte med denne metoden. Blir spennende å se om samme metoder virker for høyere utdanning 😂 Anonymkode: a612d...42f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lærer lite til ingenting ved å bare høre læreren snakke om ting, uten å ha lest på forhånd. Lærer også lite av å høre på lærer samtidig som at jeg leser og noterer. Så i timene så lytter og prater jeg bare, skriver aldri. Jeg lærer ting på denne enkle måten: - Leser først hele kapittelet i boken - For å se sammenhengen mellom alle avsnitt (tema) i kapittelet - Skriver notater fra start til slutt av kapittelet - For å lære - leser hele kapittelet i boken om igjen - For å se om jeg forstår sammenhengen mellom alle avsnitt/tema i kapittelet Slik jobber jeg igjennom alle skolebøkene, fra første til siste kapittel så fort jeg kan. Jeg kan være flere måneder foran læreplanen. På skolen åpner jeg ikke boken, bruker kun notatene og ofte ikke en gang det. Da bare det å starte å lese på notatene litt, som da trigger minnet og ting kommer tilbake. Selv når jeg kommer til timen og tenker "Å faen, dette husker jeg ikke!", men så finner jeg fort ut at jeg husker allikevel. Jeg har gått 5 år på VGS til sammen, de 3 siste årene så leste jeg aldri til prøve, kunne fort gå over viktige definisjoner og uttrykk (noterte alltid ned dette på slutten av notetene for hvert kapittel), men det var det. Fikk bare 4-6, mest 5 og 6. Jeg er ikke et smart menneske, jeg har alltid ansett meg selv som en 2-3'er elev. Helt til jeg begynte med denne metoden. Blir spennende å se om samme metoder virker for høyere utdanning 😂 Anonymkode: a612d...42f Men hvordan husker du hva du leste for flere måneder siden? Jeg gjør akkurat det samme som du beskriver her, men jeg glemmer hva jeg har lest etter kort tid. Må lese over notatene mine mange ganger før prøver. Anonymkode: fa149...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå