Gå til innhold

Hvem lever, antikrist, jesus, allah, buddah, hindu, solguden eller noen andre

Hvem lever tror du  

26 stemmer

1. 1. Hvem lever tror du

• Antikrist/satan
      4
    • Jesus
      7
    • Allah
      1
    • Buddah
      0
    • Hindu
      1
    • Ingen, alle er døde
      9
    • Villmarksguden
      1
    • Solguden
      0
    • Andre
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her lever Byggmester Bob og Sinnasnekkeren

Anonymkode: b124d...49c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, omarel skrev:

Bibelen er menneskers egne ord, sammensatt av mennesker og etter Nikea samlingen. Koranen er Guds egne eksakte Ord!

Dvs at alt som ikke samsvarer med Guds ord er ikke sant.

Du er klar over at bibelen er eldre enn koranen? Gamletestamentet og koranen har mye som likner, men likt er det ikke. Bibelen er Guds ord, skrevet av appostler som var utvalgt til det. 

Forstår godt skepsisen din, da Mennesker opp igjennom tidene har funnet på mye rart. Det er mange menigheter jeg ikke ville stukket tåa over dørstokken til for å si det sånn. Jesus advarte mot falske profeter og falske lærere. Paulus advarte også om det. 

Gud har ikke skrevet koranen. Den er skrevet og trykket opp av mennesker, og muhammad var også et menneske.

Anonymkode: 33a2c...2e5

Skrevet
On 2/12/2019 at 1:45 PM, omarel said:

Allah er egennavn på Gud i tillegg til Hans andre navn. ALLAH er En og Alene i Guddommelighet, Herreskap og attributter og navn.

I Koranen sier Han om selv at Han er Den levende, Den stående og Skaperen av alt, Han er den som skaper alt av Ordet:"Bli!" og det blir.

Allah er jødenes, kristnes, muslimenes og menneskehetens Gud, Han er Gud på himmelen og på jorden. Intet er som Ham uansett hva du tenker og Han er større en alt uansett hva du tenker, Han hører alt og vet alt. Han kjenner til framtiden, det ukjente og det er ingen blad som faller fra et tre som Han ikke vet om. Han vet hva som er i ditt hjerte og hva som rører seg i ditt bryst. Allah er Den barmhjertige, Den nåderike , for Hans barmhjertighet omfatter alt.

Hahaha cringe

AnonymBruker
Skrevet

Religion har menneske funnet opp for å forklare alt rundt oss og fordi vi skal tenke at noe passer på oss og at vi kommer til et bedre sted når vi dør. Mennesket har et behov for å tro på noe større enn oss selv. Tenk så mange forskjellige religioner det har vært. Det sier seg selv at det ikke kan være én religion som har rett, så hvorfor krangle om det?

Nei, jeg tror ikke på noen høyere makt. Og jeg tror ikke disse fantasifigurene noen gang har levd. 

Anonymkode: f00cc...f45

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Schmidt skrev:

Hahaha cringe

Det er ikke høflig å le av andre og latterliggjøre de som tror noe annet enn deg. Det er fullt mulig å være uenige uten å bli ufine mot hverandre.

Skrevet (endret)

Ingen tvil hvem som lever: Elvis. ;)

Endret av Bix
Skrevet

Alle religioner er et mer eller mindre godt forsøk på å sette i system dette udefinerbare "noe" som mange ateister også føler. Religioner kommer i konflikt med hverandre fordi vi mennesker blir uenige om hvem som sitter med rett definisjon. 

Kvantefysikken har mange gode svar.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at bibelen er eldre enn koranen? Gamletestamentet og koranen har mye som likner, men likt er det ikke. Bibelen er Guds ord, skrevet av appostler som var utvalgt til det. 

Forstår godt skepsisen din, da Mennesker opp igjennom tidene har funnet på mye rart. Det er mange menigheter jeg ikke ville stukket tåa over dørstokken til for å si det sånn. Jesus advarte mot falske profeter og falske lærere. Paulus advarte også om det. 

Gud har ikke skrevet koranen. Den er skrevet og trykket opp av mennesker, og muhammad var også et menneske.

At noe er gammelt er bevis på at mye ikke er oppbevart.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, omarel skrev:

At noe er gammelt er bevis på at mye ikke er oppbevart.

Det trenger det ikke å bety. Snarere tvert om. Tenk at alt dette har blitt bevart i så mange år :) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger det ikke å bety. Snarere tvert om. Tenk at alt dette har blitt bevart i så mange år :) 

Men det betyr ikke alt som står der er riktig😉

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, omarel skrev:

Men det betyr ikke alt som står der er riktig😉

Det er jo opp til hver enkelt om man vil tro eller ikke. Gud tvinger ingen, men han ønsker å gi alle samme anledning. ❤️

Selv tror jeg på at det som står i bibelen er sant. Derfor tar jeg avstand fra bl.a kirken som de senere årene dessverre har tilpasset seg staten i stedet for å være lydige mot Guds ord. 

Akkurat det tror jeg ikke jeg trenger å utdype, men jeg tror vi er enige om akkurat det punktet i alle fall ;)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...