AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Den siste uken har jeg slitt med at jeg rett og slett ikke blir mett. Jeg vil bare spise hele tiden, bokstavelig talt. Jeg spiser et måltid, for å deretter bare ville spise mer, uansett hvor mye jeg spiser. Det har hendt at jeg har spist så mye at jeg har fått intense magesmerter og blitt utrolig kvalm. Jeg har vanligvis ikke hatt dette problemet, og har en BMI på under under 18. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ikke blir mett? Jeg tenker bare på at jeg vil spise hele tiden fordi jeg aldri blir mett. Noen som vet hva dette kan være? Anonymkode: 919dc...abe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har vanligvis ikke hatt dette problemet, og har en BMI på under under 18. Kroppen din prøver å overleve. Derfor vil du ha mat. Du er undervektig. Anonymkode: 26eec...45a 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen din prøver å overleve. Derfor vil du ha mat. Du er undervektig. Anonymkode: 26eec...45a Riktignok er TS litt undervektig, men ligger helt i øvre skikte av undervekt. Jeg tviler sterkt på at kroppen går i krisemodus og setter inn overlevelsesstrategier av en BMI på 18. Anonymkode: e238c...407
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Riktignok er TS litt undervektig, men ligger helt i øvre skikte av undervekt. Jeg tviler sterkt på at kroppen går i krisemodus og setter inn overlevelsesstrategier av en BMI på 18. Anonymkode: e238c...407 BMI på under 18 er undervekt. Oppdater deg. Anonymkode: 26eec...45a 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Hva pleier du å spise på en dag? Anonymkode: 8aaa2...42d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Det er jo ikke noe problem, du trenger mer mat, du er sulten, du kan spise, du spiser. Jobb heller med tankene dine, som ER et problem, eventuelt sammen med lege/psykolog. Anonymkode: f56ff...d40 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen din prøver å overleve. Derfor vil du ha mat. Du er undervektig. Anonymkode: 26eec...45a Selv etter at jeg har spist store mengder mat? 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riktignok er TS litt undervektig, men ligger helt i øvre skikte av undervekt. Jeg tviler sterkt på at kroppen går i krisemodus og setter inn overlevelsesstrategier av en BMI på 18. Anonymkode: e238c...407 Jeg har en BMI på 17.6 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva pleier du å spise på en dag? Anonymkode: 8aaa2...42d Før jeg begynte å bli konstant sulten spiste jeg vanligvis dette: frokost: 1 brødskive, eller et (av oh til to) knekkebrød med pålegg som f.eks øst eller skinke. Vann, juice eller melk ved siden av. Lunsj: en banan, eller en smoothie, eller et knekkebrød, eller en brødskive. Av og til enten smoothie eller en banan i tillegg til brød/knekkebrød. Van, juice eller melk ved siden av. Middag: Jeg lager ikke middag selv, men det er vanlige middagsretter som f.eks laks og pasta, taco, kjøttkaker og poteter osv. Drikker alltid vann til middagen. Kvelds: Vanligvis 1 brødskive, med vann, juice eller melk ved siden av. I tillegg hendte det at jeg spiste sjokolade, chips, boller osv. Nå spiser jeg mye usunn mat, og mye mer enn jeg pleide, fordi jeg aldri blir mett lenger. I dag har jeg spist: ostepop, iskrem, muffins, kylling og ris, og en brødskive. Vil fremdeles bare hive innpå med mat. Anonymkode: 919dc...abe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe problem, du trenger mer mat, du er sulten, du kan spise, du spiser. Jobb heller med tankene dine, som ER et problem, eventuelt sammen med lege/psykolog. Anonymkode: f56ff...d40 Selvsagt kan jeg spise, men uansett hvor mye jeg spiser blir jeg ikke mett. Det er ganske irrtetende å aldri bli mett. Jeg spiser nå såpass mye at folk har begynt å kommentere at det ikke er nødvendig å spise så mye. Likevel vil jeg bare spise mer. Anonymkode: 919dc...abe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv etter at jeg har spist store mengder mat? Jeg har en BMI på 17.6 Før jeg begynte å bli konstant sulten spiste jeg vanligvis dette: frokost: 1 brødskive, eller et (av oh til to) knekkebrød med pålegg som f.eks øst eller skinke. Vann, juice eller melk ved siden av. Lunsj: en banan, eller en smoothie, eller et knekkebrød, eller en brødskive. Av og til enten smoothie eller en banan i tillegg til brød/knekkebrød. Van, juice eller melk ved siden av. Middag: Jeg lager ikke middag selv, men det er vanlige middagsretter som f.eks laks og pasta, taco, kjøttkaker og poteter osv. Drikker alltid vann til middagen. Kvelds: Vanligvis 1 brødskive, med vann, juice eller melk ved siden av. I tillegg hendte det at jeg spiste sjokolade, chips, boller osv. Nå spiser jeg mye usunn mat, og mye mer enn jeg pleide, fordi jeg aldri blir mett lenger. I dag har jeg spist: ostepop, iskrem, muffins, kylling og ris, og en brødskive. Vil fremdeles bare hive innpå med mat. Anonymkode: 919dc...abe Du spiser alt for lite, også nå. Ikke rart du er sulten. Anonymkode: 28ef2...b3b 3
blomaden Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 Det hjelper mye på metthetsfølelsen å spise sunn og næringsrik mat! Spis mye grønnsaker og frukt istedenfor ostepop og muffins. Du kan også prøve å spise oftere, så rekker ikke sulthetsfølelsen å bli så intens. Ellers så synes jeg i perioder der jeg er bunnløs at tyggis med mintsmak hjelper!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kan jeg spise, men uansett hvor mye jeg spiser blir jeg ikke mett. Det er ganske irrtetende å aldri bli mett. Jeg spiser nå såpass mye at folk har begynt å kommentere at det ikke er nødvendig å spise så mye. Likevel vil jeg bare spise mer. Anonymkode: 919dc...abe Å, jammen da er det folka du omgås som er problemet. Du burde irritere deg over dem istedet. Finn nye venner. Anonymkode: f56ff...d40 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå