Heidipia:) Skrevet 9. april 2005 #1 Del Skrevet 9. april 2005 Kjærlighetslivet mitt i en setning for å si det slik. Hva gjør man egentlig når en har blitt brent så mange ganger at en rett og slett ikke greier å stole på noen?. Når en finner seg en så dreier det seg bare om å finne ut på hvilken måte prøver han å lure meg?. Har hatt tre relativt lange forhold, den første var utro med vennina mi i et 1 og et halvt år før jeg fant det ut, den andre var en lystløgner som løy om alt fra jobb til tidligere forhold, den tredje var desverre av en litt mere voldelig art :-(. Føler på en måte jeg har fått kvota mi, å nå har det resultert i at om det er en gutt som er hyggelig med meg, så tenker jeg automatisk at noe er galt og at han lurer meg på en eller annen måte...Blir snart gal og begynner å lure på om det er meg det er noe galt med, finnes det virkelig ingen mann der ute som bare er snill og god uten baktanker og spill?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Skrevet 10. april 2005 #2 Del Skrevet 10. april 2005 Det høres ut som du virkelig har fått din kvote ja. Kanskje det kan være greit å være singel en liten stund,til du har fått bearbeidet alt.Eller ihvertfall endel.Slik at når du da går inn igjen i et forhold,så slipper du kanskje å ha den største mistenksomheten med deg. Ikke rart du går med slike tanker ang gutter,det er jo klart.Det hadde nok alle og enhver gjort etter slike opplevelser. Men de gode finnes nok der ute,de må bare graves fram fra sine skjul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #3 Del Skrevet 10. april 2005 Håper du finner den rette for deg senere! Av egen erfaring kan jeg si at jenter ofte faller for feil type gutter; "bad guys". De er mystisk tiltrekkende og litt skumle, og vi tillegger dem bra egenskaper i tillegg. Jeg er nå 34 år og har falt for sånne gutter bestandig, selvsagt har jeg blitt brent mange ganger. For to år siden var det noe som endret seg for meg; jeg ble kjæreste med en snill, tjukk mann, og jeg skjønte at jeg resten av livet har vært helt på bærtur i forhold til hva slags mann som jeg egentlig ønsker. Så om du på sikt kan kvitte deg med noen "fordommer" om hvem som kan være en likeverdig kjæreste for deg, så tror jeg du skal ha hell med deg. Men dette er en laaang prosess som må skje innenfra, på bakgrunn av alt du har opplevd i livet. Så om du er i begynnelsen av tjueåra, så har du kanskje fortsatt lang vei frem til du kommer dit. Men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #4 Del Skrevet 10. april 2005 Må bare si en ting til (jeg er samme gjest som over) Min deilige, fantastisk snille og gode kjæreste, har vært så sjenert overfor jenter at han ikke tidligere har turt å snakke til jenter han har hatt lyst til å bli kjent med. Så flotte gutter finnes, de er bare annerledes enn du tror! Og jeg har erfart at man ikke nødvendigvis bare tenner seksuellt på en fin kropp. Jeg tenner seksuell på han fordi han er så fin personlighet, og også fordi jeg har opplevd en ny ting. Det er trygt å bli omfavnet av en "bamse". Så det der går seg til. Faktisk. Digresjon forøvrig: Det er utrolig deilig å ha en tjukk kjæreste. Jeg har på øyeblikket sluttet å ha komplekser for min egen kropp, og har funnet en helt annen ro enn før, og har høyere selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia:) Skrevet 10. april 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 10. april 2005 Må bare si en ting til (jeg er samme gjest som over) Min deilige, fantastisk snille og gode kjæreste, har vært så sjenert overfor jenter at han ikke tidligere har turt å snakke til jenter han har hatt lyst til å bli kjent med. Så flotte gutter finnes, de er bare annerledes enn du tror! Og jeg har erfart at man ikke nødvendigvis bare tenner seksuellt på en fin kropp. Jeg tenner seksuell på han fordi han er så fin personlighet, og også fordi jeg har opplevd en ny ting. Det er trygt å bli omfavnet av en "bamse". Så det der går seg til. Faktisk. Digresjon forøvrig: Det er utrolig deilig å ha en tjukk kjæreste. Jeg har på øyeblikket sluttet å ha komplekser for min egen kropp, og har funnet en helt annen ro enn før, og har høyere selvtillit. Så flott at du har det så bra:)..jeg har vert singel i snart to år og begynner egentlig å savne en kjæreste mer og mer. Problemet er vell at jeg tenker sån at noe er galt med alle og at de prøver å lure meg, så vist de da er for snille, så tenker jeg at det er for godt til å være sant p.g.a tidligere opplevelser. Har også funnet ut en veldig vesentlig ting slik som du tydligvis har funnet ut. Det er at utseende teller meget lite egentlig, for når du virkelig blir kjent med noen så bør det vell være slik at det er personligheten du skal forelske deg i, ikke utseende. En som du ikke tiltrekkes så mye av i utgangspunktet kan bli verdens peneste for deg p.g.a det indre. Føler bare på en måte at han i mitt siste forhold har "ødelagt" meg når det gjelder å stole på folk, kanskje ikke så rart siden han var verdens snilleste i ett år å så plutselig snudde han om, og ble det monsteret som trakaserte meg både verbalt og fysisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samme gjest som over Skrevet 10. april 2005 #6 Del Skrevet 10. april 2005 Hei igjen. Da spørs det om du bare trenger mer tid for deg selv til å slikke sårene og la tiden gå. Dårlige erfaringer blekner etter hvert, og da vil du sikkert våge å la en fin, snill gutt komme innpå deg igjen. Man må våge å være optimist når man får tenkt seg om! Det er lett å være lykkelig i et forhold og si til andre: Hold motet oppe, ikke lengt så fælt etter noen, for han dukker helt sikkert opp. Men altså; av og til kan det være bra å stikke fingeren i jorda og finne ut hvor vi står, og kanskje til og med bestemme oss for at det går an å leve med situasjonen en stund selv om den ikke er optimal. Har du dårlige erfaringer som preger deg trenger du å få det ut av systemet. Gamle spøkelser må bort før man kan lykkes med et nytt forhold. Og så må du ikke miste motet mens du venter! (Lett å si, men!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia:) Skrevet 10. april 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 10. april 2005 Har du dårlige erfaringer som preger deg trenger du å få det ut av systemet. Gamle spøkelser må bort før man kan lykkes med et nytt forhold. Og så må du ikke miste motet mens du venter! (Lett å si, men!) Du har nok rett i det, men noen sår er nok mere lettgrodde enn andre desverre:(. Det har gått snart to år og jeg føler meg så aleine. Tror nok jeg har en tendens til å tiltrekkes menn som går under samme kategori alle sammen. Hvordan greie og bryte ut av det liksom, hvor møter en denne vidunderlige mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten igjen Skrevet 10. april 2005 #8 Del Skrevet 10. april 2005 Æsj, det finnes jo ikke noen fasitsvar. Og jeg tror på tilfeldigheter og da er det ikke greit å fortelle fasiten på hvor man skal møte noen. Vi er jo alle forskjellige! Men jeg fant min kjære på nettet, og hadde chattet med han et år før vi traff hverandre. Da hadde jeg skjønt at han var den han utga seg for. Du har hatt dårlige erfaringer, men hold fast på tanken om at du skal treffe en snill type. Ikke gi opp tanken selv om det ikke skjer med det samme. I mellomtiden kan du benytte anledningen til å pusse opp feks soverommet, lese bøker (ofte ikke rom for sånt i et forhold, så benytt muligheten!), Prøv ut matoppskrifter du ikke har prøvd før, "rydd opp" i ditt gamle liv (gå gjennom gamle minner og kast det som ikke er bra for deg å spare på), prøv å gjøre en ting hver dag som overrasker deg eller som skremmer deg, osv. Alt som gir deg avveksling og som kan bidra til å styrke selvtilliten, gjøre deg mer fornøyd med deg selv og få deg litt nærmere hva du ønsker av et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia:) Skrevet 10. april 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 10. april 2005 Æsj, det finnes jo ikke noen fasitsvar. Og jeg tror på tilfeldigheter og da er det ikke greit å fortelle fasiten på hvor man skal møte noen. Vi er jo alle forskjellige! Men jeg fant min kjære på nettet, og hadde chattet med han et år før vi traff hverandre. Da hadde jeg skjønt at han var den han utga seg for. Du har hatt dårlige erfaringer, men hold fast på tanken om at du skal treffe en snill type. Ikke gi opp tanken selv om det ikke skjer med det samme. I mellomtiden kan du benytte anledningen til å pusse opp feks soverommet, lese bøker (ofte ikke rom for sånt i et forhold, så benytt muligheten!), Prøv ut matoppskrifter du ikke har prøvd før, "rydd opp" i ditt gamle liv (gå gjennom gamle minner og kast det som ikke er bra for deg å spare på), prøv å gjøre en ting hver dag som overrasker deg eller som skremmer deg, osv. Alt som gir deg avveksling og som kan bidra til å styrke selvtilliten, gjøre deg mer fornøyd med deg selv og få deg litt nærmere hva du ønsker av et forhold. Du sier myye fornuftig du forhåpentligvis dukker mister riktig opp en dag, kanskje det finnes noen som kan være bare snill og god mot meg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 12. april 2005 #10 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg er nå 34 år og har falt for sånne gutter bestandig' date=' selvsagt har jeg blitt brent mange ganger.[/quote'] Ulike kvinner tiltrekkes av ulike ting, og hver kvinne har sine preferanser. De velger stort sett de samme egenskapene i sine partnere, og disse egenskapene er ofte de egenskapene de hater mest. En guru sa: "spør en kvinne hva hun hatet mest hos sine ekser, så vet du hva hun tiltrekkes av" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 12. april 2005 #11 Del Skrevet 12. april 2005 Så flotte gutter finnes' date=' de er bare annerledes enn du tror! Og jeg har erfart at man ikke nødvendigvis bare tenner seksuellt på en fin kropp. Jeg tenner seksuell på han fordi han er så fin personlighet, [/quote'] Seksuell tiltrekning er et komplekst fagområde, men det er allikevel mulig å generalisere på en del områder. Ett område er dette: For menn er utseende den faktoren som har størst vekt. For kvinner er personlighet er den faktoren som vektlegges mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 12. april 2005 #12 Del Skrevet 12. april 2005 Tror nok jeg har en tendens til å tiltrekkes menn som går under samme kategori alle sammen. Hvordan greie og bryte ut av det liksom' date=' hvor møter en denne vidunderlige mannen? [/quote'] Ja, du tiltrekker deg menn som har disse egenskapene. Du avviser derfor subtilt de mennene som _ikke_ har disse egenskapene. Ikke forvent at de skal legge noe innsats i å bli kjent med de når du avviser dem. Menn merker når kvinner sender avvisende signaler. I dette tilfellet er det ikke snakk om synlig avvisning, men ting som ubevisst kropsspråk, stemmeleie, øyekontakt. For eksempel kan du ikke kontrollere pupillene dine når du snakker med en mann du ikke liker. Det er vanskelig å fake seksuell tiltrekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. april 2005 #13 Del Skrevet 13. april 2005 jeg har også blitt skikkelig brent tidligere... men gikk inn i et nytt forhold med den tankegangen at "han er ikke som den forrige", og tenkte det hver gang jeg følte at jeg mistenkte han for noe. det har faktisk fungert til en viss grad.. jeg stoler på han, men mistenksomheten kommer fort tilbake, og da sier jeg til meg selv at "han har ikke gitt deg noen grunn til ikke å stole på han, ikke klikk". hvis du skjønner =) vanskelig det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #14 Del Skrevet 20. april 2005 Bare et lite paradoks i det du skriver - "nå har det resultert i at om det er en gutt som er hyggelig med meg, så tenker jeg automatisk at noe er galt og at han lurer meg på en eller annen måte." Hvis du av den grunn er skeptisk til og avviser de hyggelige guttene er det klart du er inne i en lite konstruktiv sirkel. Nå regner jeg med du er skeptisk til de fleste, men likevel; når føles det "riktig" at en gutt gjør tilnærmelser, og hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 20. april 2005 #15 Del Skrevet 20. april 2005 ... slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemalle Skrevet 20. april 2005 #16 Del Skrevet 20. april 2005 Må bare ta opp tråden her, angående "tjukke" gutter. Jeg syns det er flott med litt å ta i på guttene, de skal ikke være radmagre!! Litt "ølvom" er digg.. Og det får oss til å glemme kompleksene selv. Hurra for 10 kg ekstra på en guttekropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #17 Del Skrevet 28. april 2005 ... slettet interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 7. mai 2005 #18 Del Skrevet 7. mai 2005 finnes det virkelig ingen mann der ute som bare er snill og god uten baktanker og spill?? Joda, vi finnes vi. Vi er kanskje ikke så lette å finne siden vi ofte havner i andre rekke på i og med at jenter har en tendens til å falle for "bad guys". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 7. mai 2005 #19 Del Skrevet 7. mai 2005 Joda, vi finnes vi. Vi er kanskje ikke så lette å finne siden vi ofte havner i andre rekke på i og med at jenter har en tendens til å falle for "bad guys". Det vanligste problemet er at de guttene jenter sier de vil ha ikke forsøker å ta initiativ. Ofte fordi de siden barneskolen har sett at jenter til ha noen andre enn de som de sier de vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Skrevet 7. mai 2005 #20 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg er av den oppfatningen av at jenter ser først den spennende,mystiske mannen. Men etterhvert som erfaringer gjøres i livet,så endrer dette ofte seg. Da ser de mer etter andre kvaliteter.Utifra tidlige erfaringer. Jeg sier dette kun utifra mitt syn på det.Og jeg har inntrykk av at det stemmer med endel andre også.Jeg har hørt veninner som sier akkurat det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå