AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Er nå 15 uker på vei i et risiko svangerskap. Jeg har bekkenløsning som er på vei, veldige humørsvingninger og svangerskapshodepine... har veldig lang og omfattende reisevei til jobb, en sjef som ikke tar hensyn og stress for å rekke hjem igjen ... flere rundt meg sier jeg burdte i grunn vært sykemeldt og jeg er jo delvis enig, men jeg har bare ikke samvittighet fordi jeg har fine kollegaer som jeg setter i en vanskelig situasjon hvis jeg ikke er på jobb.. De prøver jo alt indirekte for å holde meg på jobb også men jeg tror jeg hadde hatt det bedre med meg selv på alle måter om jeg var sykemeldt... vet hva mine nærmeste sier, men kan noen utenforstående gi meg noen råd:-) Anonymkode: 46fe3...544
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Du skal ikke ofre helsen for noen. At de havner i en knipe er sjefen sin feil, om du blir langtidssykmeldt så får han ordne vikar. Anonymkode: 52d38...091 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Snakk med legen din Det er legen som sykemelder. Anonymkode: bb428...02a
Chablis Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Om du får sykemelding er det ikke du som bestemmer, men legen. Dersom legen anbefaler deg at du sykmelder deg en periode så gjør du det. Gode kollegaer skjønner at man må prioritere helsen sin 1
prettylittlemisfit Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Tenk aller først på deg selv ❤️
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Sykemeld deg. Nå skal du ta vare på baby, og kroppen din er rugekassa som må ha det best mulig. Det høres ikke ut som du har det nå. Du har enda mange måneder av svangerskapet igjen, jeg råder deg til å ta noen grep nå for å "forebygge" og få det best mulig i resten av svangerskapet. Anonymkode: 9cde4...802
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Ts igjen. Jo legen mente det kunne være lurt med en sykemelding men takket pent nei.... jeg sliter hver dag ja, men så tenker jeg også at jeg er jo ikke syk. det finnes de som har det verre enn meg.... Anonymkode: 46fe3...544
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 Enig med de over. Du må faktisk være litt egoistisk og tenke på deg selv og babyen nå. Det gagner ingen positivt at du sliter deg fullstendig ut! Det er arbeidsgiver som må skaffe vikar om det blir for stor belastning på de andre. Det er jo mulig å teste gradert sykemelding for eksempel? Fortell legen din om problemene og hør hva han/hun anbefaler? 😊 Jeg kom til legen i uke 18 fordi jeg slet med sterke smerter hvis jeg satt eller stod mer enn 6 timer. Da startet vi med 30% sykemelding og jeg fikk beskjed om å ta kontakt om jeg trengte større prosent. Har gått kjempebra! Jeg er supereffektiv når jeg først er på jobb, men sliter meg ikke fullstendig ut. Hvis det ikke funker så får du bare ta en ny runde med legen og få 100% 😊 Anonymkode: e0221...85e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen. Jo legen mente det kunne være lurt med en sykemelding men takket pent nei.... jeg sliter hver dag ja, men så tenker jeg også at jeg er jo ikke syk. det finnes de som har det verre enn meg.... Anonymkode: 46fe3...544 Om du ikke tenker på deg selv, så tenk i det minste på babyen din som fortjener en mamma som kan ta seg av barnet ette fødsel. Presser du kroppen for hardt med bekkenløsning, kan du få alvorlige skader, i verste fall ikke klare å gå. Dessverre er det noen som sliter med senskader etter bekkenløsning, og som krever mye behandling i flere år etter fødselen. Det er hverken bra for barnet eller deg (eller familien som helhet). Svangerskapet krever sitt av kroppen, du skal gjennom en fødsel, og helst da ikke være så utslitt at du ikke klarer å passe på ungen. Mye stress hos deg kan også påvirke fosteret. Ta hensyn til barnet. Lytt til legen og bli sykmeldt, om så bare for en periode. Anonymkode: e51cf...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 Hvis du har risikosvangerskap og legen mener du bør ha sykemelding, da tar du sykemelding. Anonymkode: bb428...02a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå