AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Hva i alle dager gjør dere som skal gå på skole men som har samboer (evt familie)? Jeg har så utrolig lite lyst til å flytte til et annet sted, selv om jeg godt kjenner området, og det «bare» er 2,5 time unna her jeg bor. Kan så klart dra hjem ofte, men jeg kan ikke kjøre for mye med tanke på hvor dyrt det er å drifte en bil når man er student. Jeg har ikke noe annet valg enn å flytte om jeg skal ta utdanningen jeg ønsker. Å så er jo risikoen der for at jeg ikke kommer inn der jeg ønsker å må ta til takke med noe mye lenger bort. Jeg hater dette.... tanken på å måtte bo borte fra samboer i 3 år ødelegger gleden over at jeg etter flere år endelig kan ta en høyskole utdanning 😔 jeg må jo bare flytte bort en periode, men det er virkelig ikke gøy.... Anonymkode: 861c5...f92
Sirah Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Er det ingen sjans for at han kan flytte med deg?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, Sirah skrev: Er det ingen sjans for at han kan flytte med deg? Nei desverre, han har en god og solid jobb, eier hus osv i tilleg til at han er med i familiefirma og div andre ting i nærområdet. Anonymkode: 861c5...f92
Sirah Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei desverre, han har en god og solid jobb, eier hus osv i tilleg til at han er med i familiefirma og div andre ting i nærområdet. Anonymkode: 861c5...f92 Da ser jeg jo at det er værre for han å flytte på seg 😕 På veldig mange studier er det ikke krav om veldig mye oppmøte. Om du er flink til å lese selv så vil du kunne ta en god del "hjemmefra". Ha en liten hybel i et kollektiv på studiestedet som du kan bruke ved behov? Det blir tre slitsomme år, men det klarer du 😄 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Å jeg veit at det virkelig finnes større problemer i verden enn at jeg må bo delvis borte fra samboer i 3 år, ett semester er praksis, så det er håp om å få ta det her da det sjeldent er folk som kniver om å komme hit, bor avsides til. Men æsj 🙄 Anonymkode: 861c5...f92
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, Sirah skrev: Da ser jeg jo at det er værre for han å flytte på seg 😕 På veldig mange studier er det ikke krav om veldig mye oppmøte. Om du er flink til å lese selv så vil du kunne ta en god del "hjemmefra". Ha en liten hybel i et kollektiv på studiestedet som du kan bruke ved behov? Det blir tre slitsomme år, men det klarer du 😄 Er sosialt arbeid (om jeg kommer inn) det er snakk om. Har ikke sett på hvor mye obligatorisk oppmøte det er 🤔 skal ha en liten hybel der ja, kommer til å ta noe bittelite og billig 😅 Anonymkode: 861c5...f92
Sirah Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er sosialt arbeid (om jeg kommer inn) det er snakk om. Har ikke sett på hvor mye obligatorisk oppmøte det er 🤔 skal ha en liten hybel der ja, kommer til å ta noe bittelite og billig 😅 Anonymkode: 861c5...f92 Da ville jeg sjekket opp i hvor mye obligatorisk det er Skaff deg noe knøttlite og grisebillig ja og bruk så mye tid du kan hjemme
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 3 minutter siden, Sirah skrev: Da ville jeg sjekket opp i hvor mye obligatorisk det er Skaff deg noe knøttlite og grisebillig ja og bruk så mye tid du kan hjemme Har heldigvis litt tid på å bestemme alt enda, så jeg får lufte alle tankene med samboer. Han er jo stødig som et fjell, så han ser ikke noe som et problem på samme måte som meg 😂 Anonymkode: 861c5...f92
Sirah Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har heldigvis litt tid på å bestemme alt enda, så jeg får lufte alle tankene med samboer. Han er jo stødig som et fjell, så han ser ikke noe som et problem på samme måte som meg 😂 Anonymkode: 861c5...f92 Det er jo bra det da i det minste 😄
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, Sirah skrev: Det er jo bra det da i det minste 😄 Ja han er fantastisk ❤️ Takk for at du gadd å svare Sirah! Godt å bare lufte tanker kjenner jeg ❤️ Anonymkode: 861c5...f92
Sirah Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja han er fantastisk ❤️ Takk for at du gadd å svare Sirah! Godt å bare lufte tanker kjenner jeg ❤️ Anonymkode: 861c5...f92 Det er derfor vi har forum ❤️ Godt jeg kunne være til litt hjelp 😄 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #12 Skrevet 4. februar 2019 2,5 timer er ikke så langt borte da, så du har alltid mulighet til å reise frem og tilbake ☺ Jeg bor selv borte fra samboeren og det er 14 timer fra med buss😆 Utdanning er viktig og er forholdet deres sterkt så vil det holde, hjelper med å prate med hverandre på meldinger og Skype ☺ Det er mye man blir vant til for å si det sånn, og det er jo for fremtiden din. 3 år er lite i forhold til resten av ditt liv. Anonymkode: a531f...28e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #13 Skrevet 4. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2,5 timer er ikke så langt borte da, så du har alltid mulighet til å reise frem og tilbake ☺ Jeg bor selv borte fra samboeren og det er 14 timer fra med buss😆 Utdanning er viktig og er forholdet deres sterkt så vil det holde, hjelper med å prate med hverandre på meldinger og Skype ☺ Det er mye man blir vant til for å si det sånn, og det er jo for fremtiden din. 3 år er lite i forhold til resten av ditt liv. Anonymkode: a531f...28e Nei det er faktisk ikke langt 🙈 å jeg regner med at jeg kommer til å dra hjem så fort jeg har noen dager uten samlinger. 14 timer var mye 🙈 vi er jo begge innstilt på at jeg må bort for å gå på skole, vi bor på et sted uten tilbud så man kommer liksom ikke unna det Anonymkode: 861c5...f92
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #14 Skrevet 4. februar 2019 Hvis jeg skal tippe så vil jeg tro at det er endel obligatorisk på sosialt arbeid, men 2,5 timer er ikke så langt. Det er også lange ferier og ikke for alltid så tenker at det kommer til å gå bra selv om det er kjipt. Selv flyttet jeg en flytur unna min daværende samboer og det gikk greit, men ble slutt på grunn av andre ting med han. Anonymkode: d2ee4...580 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #15 Skrevet 4. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg skal tippe så vil jeg tro at det er endel obligatorisk på sosialt arbeid, men 2,5 timer er ikke så langt. Det er også lange ferier og ikke for alltid så tenker at det kommer til å gå bra selv om det er kjipt. Selv flyttet jeg en flytur unna min daværende samboer og det gikk greit, men ble slutt på grunn av andre ting med han. Anonymkode: d2ee4...580 Ja jeg prøver å se på den siden at jeg har en del fri som jeg kan bruke hjemme heldigvis, i tilleg til langhelg her og der Anonymkode: 861c5...f92
spegel Skrevet 5. februar 2019 #16 Skrevet 5. februar 2019 Var i samme situasjon, og bestemte meg for å pendle. 1t og 50 min hver vei, men det går. Og er absolutt verdt det for min del. Vi har undervisning 3-4 dager i uka, og bare noen få timer til dagen. Studerer noe innenfor sosialt arbeid jeg også faktisk. Lite obligatorisk på min skole hvertfall 🙂
TinyBean Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 Her hadde jeg hoppet i det med godt mot og gjort det beste ut av situasjonen. Samboeren din kan besøke deg sikkert, og du kan hjem så ofte som mulig. 5 time reisevei frem og tilbake er ikke så ille. Her gjelder det å være litt optimist 😄 Blir nok en god investering i fremtiden din også, og det er bare 3 år 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #18 Skrevet 6. februar 2019 Jeg elsker mannen min veldig høyt, men hadde jeg fått det valget så hadde jeg ikke nølt et sekund med å flytte for min egen utdanning. Det vil lønne seg for deg senere i livet. Du har ikke barn såvidt jeg har fått det med meg, og da spiller det faktisk ingen rolle så får dere begge gjort det dere ønsker. Anonymkode: 00a8c...bdb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #19 Skrevet 6. februar 2019 Hvis dere er samboere og planlegger en fremtid sammen burde ikke også utgiftene til din utdannelse og eventuelt inntekter fra lånekassen og jobb ved siden av være en del av deres totale budskjett. Så får dere sammen finne ut hvor ofte dere har råd til at du kommer hjem. At du får deg utdannelse vil jo være til begges fordel uansett. Kanskje får du også tatt praksis i nærheten av der du bor, kanskje har du fri fredager eller mandager og kan være hjemme hele helgen. Dette synes jeg faktisk du må få til, både for din egen del og for forholdet og fremtiden sin del. Anonymkode: 27424...226
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #20 Skrevet 6. februar 2019 Har pendlet 3 timer én vei omtrentlig hver helg i de siste 2,5 år nå i utdanningen min, det vil si at jeg har hybel mens samboeren bor hjemme i huset sitt. Jeg var forberedt på å se samboeren kanskje bare annenhver helg pga kostnadene og tidsbruken for pendlingen, men det har gått mye bedre enn det. Samboer er veldig støttende med kostnadene om det ikke strakk til i perioder, for han har like stor ønske av å se meg så ofte som mulig. Jeg er også heldig med at det er kollektivtilbud 2/3 av veien, så det betyr at når jeg drar hjem tar jeg buss, så tog, så kjøre bil et stykke før jeg er hjemme. Det er slitsomt til tider, men får gjort skolearbeid på toget, og hører podcast på bussen, og etterhvert blir det bare en vane. Anonymkode: fb107...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå