Gå til innhold

Mellommåltid med lite kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips til mellommåltid med lite kalorier i? :) 

Anonymkode: 47511...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoghurt 0%, en halv frukt hvis det er stort, eller en frukt hvis det er lite. Ikke for mye banan eller druer.
Oppkuttede grønnsaker. Ikke for mye mais eller erter. 
9507.jpg

Anonymkode: 3e2f0...9b5

Skrevet

Skyr, byggrynslunsj, ruktsalat, granolabar, hjemmelagd proteinlapper, frukt (banan metter mest).. hm, kommer ikke på mer, dessverre! 

Anonymkode: 05111...0a7

• Liker 1
Skrevet

Hva er lite kalorier? 

Anonymkode: 08ca2...637

Skrevet

Epler i biter med kanel

Anonymkode: dc88e...08a

Skrevet

Det første du bør gjøre om du skal ned i vekt/passe vekta, er å slutte å innbille deg at du trenger mellommåltider. Det neste er å bli litt mer selvstendig, sette deg inn i hvor mange kalorier det er pr 100g av de matvarene du spiser, og bestemme selv hva og hvor mye du skal spise til de forskjellige måltidene.

Anonymkode: ad84e...d40

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første du bør gjøre om du skal ned i vekt/passe vekta, er å slutte å innbille deg at du trenger mellommåltider. Det neste er å bli litt mer selvstendig, sette deg inn i hvor mange kalorier det er pr 100g av de matvarene du spiser, og bestemme selv hva og hvor mye du skal spise til de forskjellige måltidene.

Jeg innbiller meg ikke at jeg trenger det- men jeg blir sulten mellom måltidene ;) dermed lavere blodsukker og craving på sjokolade osv!

svar heller på det jeg spør om.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innbiller meg ikke at jeg trenger det- men jeg blir sulten mellom måltidene ;) dermed lavere blodsukker og craving på sjokolade osv!

Du har jo allerede fått mange svar på det du spør om. Vil du ikke også ha råd om hvordan du kan lykkes? Mellommåltider er et "problem" skapt av matvareindustrien, som samme industri kan "løse" for deg, mot en liten sum. Du sitter bare igjen med et vektproblem! Det er normalt å bli sulten mellom måltidene. Har du problemer med blodsukkeret må du nesten få veiledning av lege. Alle får cravings, du trenger ikke følge alle innfall.

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke sult du kjenner, det er sug etter å spise noe. Lavere blodsukker er psykisk, det er du som blir irritabel av denne følelsen av sug etter mat, det er ikke fordi du trenger mat. Forfedrene våre hadde ikke overlevd lenge om de ble syke av noen timer uten mat. Menneskekroppen er robust og bygget for å klare seg noen timer uten næring. 

Spis en gulrot eller to om du aboslutt må spise noe. Drikke vann, te eller kaffe kan hjelpe (uten sukker, søtning eller melk)

Anonymkode: 901e0...f40

• Liker 4
Skrevet

Frosne druer 😍

Anonymkode: 7e477...6aa

Skrevet

Skyr, proteinpudding (propud er sykt god), jordbær og blåbær med zero vaniljesaus 

Anonymkode: 7aa8d...366

Skrevet
På 4.2.2019 den 14.58, prettylittlemisfit skrev:

Eple med peanøttsmør? 

Det er ikke lite kalorier akkurat i peanøttsmør, men det er "sunt". Mye proteiner. Som man også trenger om man skal slanke seg. 

https://www.sportamore.no/magazine/kosthold-oppskrifter/er-peanottsmor-sunt/

Men kalorier er kalorier, så skal man gå i underskudd hjelper det ikke å spise i overskudd fordi det er "SUNT"..... 

Anonymkode: e0aca...c38

• Liker 3
Skrevet

Hvis man vil innta færre kcal pr dag, så er løsningen å slutte og småspise dagen igjennom og hele tiden tro at man "må" ha mellommåltider. Det må man ikke. Man tåler å være sulten en time eller to. Man må ikke løpe til nærmeste kjøkken og kaste i seg maten "fordi kroppen er sulten". 

Mennesker er skapt for å tåle og være sulten i ny og ne. Som en annen skriver i tråden, du behøver ikke følge hvert innfall om å putte mat i munnen. Hold ut og vent til middag eller lunsj.

Skal du absolutt spise noe, spis en gulrot.

Anonymkode: 5e2b4...b05

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man vil innta færre kcal pr dag, så er løsningen å slutte og småspise dagen igjennom og hele tiden tro at man "må" ha mellommåltider. Det må man ikke. Man tåler å være sulten en time eller to. Man må ikke løpe til nærmeste kjøkken og kaste i seg maten "fordi kroppen er sulten". 

Mennesker er skapt for å tåle og være sulten i ny og ne. Som en annen skriver i tråden, du behøver ikke følge hvert innfall om å putte mat i munnen. Hold ut og vent til middag eller lunsj.

Skal du absolutt spise noe, spis en gulrot.

Anonymkode: 5e2b4...b05

Det jeg tror mange tenker, er at dersom man unngår å bli skikkelig sulten er det lavere risiko for å overspise til måltidene. Jeg pleier feks å spise litt frukt som mellommåltid ikke så lenge før middag, for å spise mindre middag (som ofte inneholder mer kalorier enn maten jeg spiser til andre måltider)

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tror mange tenker, er at dersom man unngår å bli skikkelig sulten er det lavere risiko for å overspise til måltidene. Jeg pleier feks å spise litt frukt som mellommåltid ikke så lenge før middag, for å spise mindre middag (som ofte inneholder mer kalorier enn maten jeg spiser til andre måltider)

Det jeg tror, er at mange misforstår hva som blir sagt (og at mange andre VIL at det skal misforstås) - å bli ALTFOR sulten til måltider KAN øke trangen til å spise for mye til måltidene. Det er en viss forskjell på "skikkelig sulten" (som det er bra å være, det skjerper appetitten) og "utsultet" (som ikke er bra, det påvirker dømmekraften negativt). Legger du merke til nyansene i språket? At noe kanskje kommer til å skje, er ikke det samme som alt det vil skje. Og forskjellen mellom å være et offer (risiko for å overspise) og å ha et valg (trang til å overspise)?

Er det ikke relativt normalt at middagen tar opp omtrent halvparten av dagens kalorier?

• Liker 1
Skrevet

Rart at folk ikke klarer å svare på det jeg spør om. 

Jeg sier da vittig ikke at jeg skal ha mange mellommåltider, men når jeg sitter i jobben jeg gjør så MÅ jeg ha et lite måltid før eller etter lunsj for å klare holde meg skjerpet og ikke bli påvirka av at magen rumler og sultfølelsen er stor. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rart at folk ikke klarer å svare på det jeg spør om. 

Jeg sier da vittig ikke at jeg skal ha mange mellommåltider, men når jeg sitter i jobben jeg gjør så MÅ jeg ha et lite måltid før eller etter lunsj for å klare holde meg skjerpet og ikke bli påvirka av at magen rumler og sultfølelsen er stor. 

De "Mellombarene" til Eldorado kan være et godt alternativ. En del sukker, men så lenge det er innenfor makrobudsjettet ditt, så går det nok helt greit.

Skrevet

Et knekkebrød har 35 kalorier, og da kan du jo egentlig ha på hva som helst (innen rimelighetens grenser så klart) og likevel holde mellommåltidet under 100 kcal totalt. Jeg bruker Wasa Fiber Balance, med peanøttsmør på, så får jeg fiber og proteiner.

Anonymkode: d3741...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...