AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Kan dyr også få kjønnssykdommer som oss mennesker eller kan de bare parre rundt å bytte på parringspartnere så mye de vil uten konsekvenser? Anonymkode: 34134...b5e
Million Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Ja, katter kan få klamydia, har jeg lest. Vet ikke hvordan det er med hunder, men jeg så en dokumentar på tv en gang om noen som hjalp gatehunder (tisper) som hadde smittsom kreft eller svulst stikkende ut bak fra vagina. En stor klump som hang der. Det var smittsomt, og skjedde ved paring, så det er jo på en måte en kjønnssykdom. https://www.potesporihjertet.no/single-post/2017/08/22/Klamydia-for-katter
Oppgitt78 Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Hiv/aids er vel heller ikke helt uvanlig i dyreriket.
Perelandra Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Kattet kan få FIV, også kalt katte-AIDS Sykdommen smitter hovedsakelig gjennon bitt og andre skader i slagsmål. Siden viruset overføres via blod og kroppsvæsker, antar jeg den også kan smitte via seksuell kontakt mellom katter.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Katter vaksineres mot Klamydia ihvertfall. Hunder har man som regel litt mer kontroll på. Kattene sine slipper jo bare folk ut og lukker døra bak dem og lar dem reke rundt å pare. Men vil tro at også hunder kan få kjønnssykdommer, bare at det ikke er like utbredt rett og slett fordi folk flest passer mer på hundene sine. Anonymkode: 4f8aa...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Ja. Katten min hadde klamydia. Anonymkode: f8708...37c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå