Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kamerat kjørte tur-retur Bergen/Hemsedal. Tilsammen tok det i underkant av 10 timer. Vi var to stykker som satt på. 

Det var ikke hans bil vi brukte, men drivstoff er jo ikke gratis. I tillegg vil jeg gi noe ekstra for kjøringen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betaler han noe for lån av bilen, enten i penger eller tjenester?

Skrevet

Jeg hadde gitt 200 kr 

Anonymkode: 96cb4...7aa

• Liker 1
Skrevet

600-700 kanskje. Mer hvis det var en bil han betaler ekstra for å få bruke. 

Anonymkode: 94e78...958

• Liker 1
Skrevet

Hadde betalt 1 tank + litt cash, ca 200kr 

Anonymkode: 2481d...724

Skrevet

Kan du ikke bare spørre han hvor mye det kostet i drivstoff da? Det vet vel han best? Siden dere var tre stykker i bilen, så bør dere da betale en tredjedel hver av kostnadene.

• Liker 4
Skrevet

En 500lapp og en vinflaske?

Eller ta ham med ut på fylla 😅 Først betale mat og pils, så noen øl på byen. 

Anonymkode: e1ca1...05b

Skrevet

4 kr/km x 600 km : 3 personer = 800 kr.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Vox_populi skrev:

4 kr/km x 600 km : 3 personer = 800 kr.

Jeg hadde syns han fortjente litt for jobben også. Er mye å kjøre i 10 timer.   Jeg hadde vært glad hvis jeg slapp det da.

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg hadde syns han fortjente litt for jobben også. Er mye å kjøre i 10 timer.   Jeg hadde vært glad hvis jeg slapp det da.

Sant nok. Men skal han ha timebetaling, blir det svindyrt. Hva med at han slipper å betale, slik at de to andre spleiser på utgiftene? Altså 1200 kr på hver? Da er vi i nærheten av bussprisen også.

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Vox_populi skrev:

Sant nok. Men skal han ha timebetaling, blir det svindyrt. Hva med at han slipper å betale, slik at de to andre spleiser på utgiftene? Altså 1200 kr på hver? Da er vi i nærheten av bussprisen også.

Nei, mente ikke betaling pr time men en hundrelapp ekstra for alle kanskje.  

Skrevet
2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Nei, mente ikke betaling pr time men en hundrelapp ekstra for alle kanskje.  

Jeg synes at enten så gjør en dette gratis, som en tjeneste, eller så får en noe som ER noe. 10 kroner timen er bare en fornærmelse, i mine øyne. Ett glass øl for 10 timers kjøring? Ellers takk!

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ca 77 kr i bompenger hver vei. La oss runde opp til kr 100.

Ca 30 mil hver vei. La oss si bilen bruker 1 liter på mila og prisen er 15 kr per liter. Da er vi på 450 kr i drivstoff hver vei.

Totalen blir da 100 + 450 x 2 = 1100 kr (med forbehold om at lån av bilen var gratis).

Om du og han andre som satt på vippser kr 500 hver, så hadde jeg som sjåfør vært fornøyd. Du skrev at du gjerne ville gi litt ekstra, men samtidig så er dere jo kamerater og da går jo tjenester gjerne litt frem og tilbake. Som sjåfør så hade jeg ikke ønsket å gå i pluss på å ta med venner, men å få dekket inn kostnadene kunne jeg ha godtatt 🙂

Obs obs! 1 liter i mila kan være snaut på enkelte biler. Kjørte dere en Hummer så kan du doble forbruket, så da bør dere Vippse en tusenlapp hver 😅

Anonymkode: 46362...44f

Skrevet

Takk for alle svar :)  Det er ikke hans bil, og han betaler ingenting for å låne den. 

Bensinen kom på 260 per person. Så jeg tenker at 1000 totalt bør være nok. 

• Liker 2
Skrevet

Minst 600 men helst 1000. Bompengene blir flere hundre kroner tur retur den veien pluss drivstoff pluss for kjøringa, det er anstrengende å kjøre bil og en helt annen arbeidsoppgave enn å være passasjer. Kanskje ble også bilen leid.

Anonymkode: 5bee4...a5a

Skrevet
På 4.2.2019 den 14.16, The Kitten skrev:

En kamerat kjørte tur-retur Bergen/Hemsedal. Tilsammen tok det i underkant av 10 timer. Vi var to stykker som satt på. 

Det var ikke hans bil vi brukte, men drivstoff er jo ikke gratis. I tillegg vil jeg gi noe ekstra for kjøringen...

Mer enn nok å gi for drivstoffet. Kanskje 300 i stedet for 260. Han var jo med på turen selv. Hadde stilt seg litt annerledes om han kun var sjåfør og ikke deltaker på turen.

Anonymkode: 3b910...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...