Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hayworth
Skrevet

Hei! Er det noen her som har greie på rød henna hårfarge? Er på jakt etter en kobber farge. Gjerne bilder 😊😊

Skrevet

Har lang erfaring med å farge håret med henna.  Jeg foretrekker henna fra innvandrerbutikk, men kan også bruke fra apotek eller Lush. Ulempen med innvandrerbutikker er at det varierer en del hvilke typer de har tilgjengelig, både fra butikk til butikk, og hva den enkelte butikk har tilgjengelig. Til gjengjeld er det mye billigere, og jeg er generelt mer fornøyd med dem.

Denne er min favoritt.

henna-light-red-souad-90gr.jpg

Jeg har pleid å kjøpe på Keiser i Lillestrøm eller Jessheim, men har dessverre ikke sett den siden i sommer. Andre alternativer som også fungerer bra er disse:

henne-rouge-ardent-90gr.jpgimg17815.jpg

Skrevet

Ville testa det på kroppen først. Mange som reagerer allergisk på henna.   Og rød henna blir VELDIG rødt.

Skrevet

Jeg har brukt den fra Lush tidligere i over et år, men orker ikke alt styret med å finkutte/male den opp. Synes også den er dyr.

Nå bruker jeg Light Mountain i stedet, og er veldig fornøyd med den. Kjøper over nettet, tror ikke den finnes i Norge? 

Anonymkode: 479f9...5ba

Skrevet

Når det gjelder allergi er det vel først og fremst et problem hvis det ikke brukes ren henna, men hennafarge tilsatt PPD (paraphenylenediamine)? Det har blitt brukt i hennatatoveringer for å gi sort farge, men så vidt jeg vet ikke til hårfarging. Såkalt sort henna til hår stammer fra indigo-planten. 

Skrevet

Hvis du er usikker på hvordan fargen blir, vil jeg råde deg TS til å farge først på et mindre område som ikke er godt synlig. Du kan for eksempel prøve å farge et område ved hårfestet i nakken. Jeg gjorde det selv da jeg gikk fra å bruke henna kjøpt på apotek til henna fra innvandrerbutikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...