Gå til innhold

Når tok dere bort trappegrinda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser på feriehus nå og lurer på det med trapper. Barnet vårt vil være 2 til sommeren, tror dere det er helt urealistisk å bestille et hus med trapper? 

Jeg ville ikke sluppet henne løs i trapper alene nå, men mye kan jo skje? 

Anonymkode: f8289...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vært rundt 2 år. Vi har vel tatt bort den nede i trappa litt før den oppe, gjerne fordi vi har villet ha litt kontroll på barnet også, at det holder seg i samme etasje som oss, altså oppe.

Guttene her hadde full kontroll på å krype i trappen omtrent før de kunne å gå, så de har håndtert å gå i trapp veldig godt.

Man kan jo trene barnet på å gå i trapp som med de fleste andre ting. lære de at man tar det med ro og er forsiktig(bruke sokker med antiskli). Hvis de aldri får slippe til for å lære så tar det lang tid å bli vant også.

Anonymkode: 587e1...521

Skrevet

Har aldri brukt trappegrind. Lærte i stedet ungene å krabbe trapper både opp og ned med det samme de lærte å krabbe. Når de begynte å reise seg og gå ble det en ny runde for å lære dem at de måtte sette seg ned og krabbe når de kom til en trapp. Til slutt når de hadde lært å gå stødig fikk de lære teknikken de måtte bruke for å gå en trapp.

• Liker 4
Skrevet

Vi sluttet å bruke den rundt våren, da var han 1,5år. Men så fikk vi valp, og grinden er fortsatt oppe.. 😛 

Anonymkode: 706d4...c64

Skrevet

Ingen plan om å ta bort grinda enda. 2åring hjemme snart. Hvorfor ta sjansen tenker jeg.

Han lærer jo å gå forsiktig i trappa uansett når vi skal ned/opp. Kan ikke stole på at et lite barn skjønner faren med å ramle ned trappa, så jeg syns ikke det er så tungvindt å ha den grinda i noen år :) 

Skrevet
2 timer siden, asterix skrev:

Har aldri brukt trappegrind. Lærte i stedet ungene å krabbe trapper både opp og ned med det samme de lærte å krabbe. Når de begynte å reise seg og gå ble det en ny runde for å lære dem at de måtte sette seg ned og krabbe når de kom til en trapp. Til slutt når de hadde lært å gå stødig fikk de lære teknikken de måtte bruke for å gå en trapp.

Det gjør jenta mi også, helt til hun blir lei, og plutselig reiser seg midtvinters trappa for å gå som voksne, og det greier hun ikke enda. 

Ts

Skrevet

Når barnet mitt var 1,5 år gikk han greit i trappen, men gikk alltid med han. Når han ble 2 gikk han fritt mellom etasjene uten at vi fulgte med. 

Anonymkode: f495e...c2b

Skrevet

Ingen problem å bestille feriehus. Om hun ikke kan gå til da er det bare å ha med en grind (av typen uten skruer). Vi har en jente på 1,5 år. Hun går helt fint i trappene men vi har grind fremdeles. 

Skrevet

Det er jo veldig forskjellig, spes mtp hvor mye trening de har i trapp. Tror ikke mine barn brukte grind i den alderen. Men vi har flere trapper hjemme, av den korte og ikke bratte typen. Så de har tidlig mestret trappene og generelt vært litt forsiktige av seg. Barn som er mer uforsiktige og som ikke har trapper i huset, vil jo gjerne trenge grind lengre. 

Skrevet

Se an ungen, men jeg vil tro det går fint med trapper uten grind når ungen er to. Vi har ikke hatt trappegrind nå for vår toåring, men hun er litt forsiktig av seg og går ikke i trapper uten følge.

Skrevet

Vår blir 2 år snart og klarer seg uten grind. Han går fint opp trapper men må ha litt bistand ned. Men vi har en gammel hund som vil være i fred så derfor har vi beholdt en grind mellom stue og gang slik at vi er sikre på at han ikke går bort til hunden uten at vi er med. 

Tror fint dere kan bestille feriehus uten trappegrind til sommeren 😊

Anonymkode: 9cfb7...397

• Liker 1
Skrevet

Vi har beholdt vår så langt, men det er for å ha kontroll på at barnet ikke går alene i underetasjen, der det er spennende kjemikalier og verktøy i boden mm. Det var også betryggende da trehjulssykkel, balansesykkel og løpehjul var i bruk inne.

Skrevet
3 timer siden, Vera Vinge skrev:

Det er jo veldig forskjellig, spes mtp hvor mye trening de har i trapp. Tror ikke mine barn brukte grind i den alderen. Men vi har flere trapper hjemme, av den korte og ikke bratte typen. Så de har tidlig mestret trappene og generelt vært litt forsiktige av seg. Barn som er mer uforsiktige og som ikke har trapper i huset, vil jo gjerne trenge grind lengre. 

Ja, det er det... hun er generelt uforsiktig og hiver seg fort frempå, men vi har et hus med 3 etasjer, då hun får mye trening i å gå i trapp. Opp skulle nok gått fint, men ned er jeg skeptisk. Hun kan begynne så fint å enten rygge eller sitte på baken og «bumpe» nedover, til hun plutselig finner på noe annet kreativt😬

ts

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det... hun er generelt uforsiktig og hiver seg fort frempå, men vi har et hus med 3 etasjer, då hun får mye trening i å gå i trapp. Opp skulle nok gått fint, men ned er jeg skeptisk. Hun kan begynne så fint å enten rygge eller sitte på baken og «bumpe» nedover, til hun plutselig finner på noe annet kreativt😬

ts

Hvis hun er av det litt kreative slaget som kanskje heller ikke er så redd for å slå seg, høres det mer behagelig ut for dere voksne med grind, så dere slipper å vokte trappa hele tiden. 

Skrevet
3 timer siden, Vera Vinge skrev:

Hvis hun er av det litt kreative slaget som kanskje heller ikke er så redd for å slå seg, høres det mer behagelig ut for dere voksne med grind, så dere slipper å vokte trappa hele tiden. 

Ja, det er feriehus vi lurer på. Der er drt jo ikke så greit å få til trappegrind. Vi skal selvsagt ha våre grinder i vårt hus. 

Ts

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er feriehus vi lurer på. Der er drt jo ikke så greit å få til trappegrind. Vi skal selvsagt ha våre grinder i vårt hus. 

Ts

Ja, jeg skjønte det🙂 Tenkte nesten vel så mye på ferie at det er slitsomt hvis man blir gående og passe på hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...