AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Del Skrevet 4. februar 2019 Har noen tips til en god oliven olje man får kjøpt på matbutikken? Bruksområder i Pasta, over salater eller på bruchetta++ Jeg har tidligere brukt å kjøpe oliven olje fra Oliviers og co, men prøver å kutte ned på forbruket å ser at det er tullete å bruke så mye penger på dyr olivenolje. Anonymkode: 17ae4...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Del Skrevet 4. februar 2019 Den fra Eldorado (Spansk extra virgin, 500 ml) er utmerket, kjøpte den på Rema. Anonymkode: 20de2...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Del Skrevet 4. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Har noen tips til en god oliven olje man får kjøpt på matbutikken? Bruksområder i Pasta, over salater eller på bruchetta++ Jeg har tidligere brukt å kjøpe oliven olje fra Oliviers og co, men prøver å kutte ned på forbruket å ser at det er tullete å bruke så mye penger på dyr olivenolje. Anonymkode: 17ae4...857 Forskjellen er mer om du vil kjøpe olivenolje, eller ''olivenolje'', ja. Innenfor spesielt kaffe og olivenolje er det store kvalitetsforskjeller. Men kaffe som bare er koffein er en diskusjon, olivenoljer som er billige er jo ikke engang ekte olivenolje. Det er vel type 1 oliven presset + vann for å fylle flasken, fremfor å FAKTISK kjøpe olivenolje. Anonymkode: 52c22...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Del Skrevet 4. februar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er mer om du vil kjøpe olivenolje, eller ''olivenolje'', ja. Innenfor spesielt kaffe og olivenolje er det store kvalitetsforskjeller. Men kaffe som bare er koffein er en diskusjon, olivenoljer som er billige er jo ikke engang ekte olivenolje. Det er vel type 1 oliven presset + vann for å fylle flasken, fremfor å FAKTISK kjøpe olivenolje. Anonymkode: 52c22...5a8 Har du noen gang prøvd å blande olje og vann, sånn i virkeligheten? Anonymkode: 20de2...950 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Del Skrevet 4. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er mer om du vil kjøpe olivenolje, eller ''olivenolje'', ja. Innenfor spesielt kaffe og olivenolje er det store kvalitetsforskjeller. Men kaffe som bare er koffein er en diskusjon, olivenoljer som er billige er jo ikke engang ekte olivenolje. Det er vel type 1 oliven presset + vann for å fylle flasken, fremfor å FAKTISK kjøpe olivenolje. Anonymkode: 52c22...5a8 Der var du, ja. Nei, det er ikke vann i billige oljer. Ts, jeg har vært fornøyd med oljen fra Kolonihagen, selges på Rema og koster litt over 80 kroner. Anonymkode: 32a34...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 4. februar 2019 #6 Del Skrevet 4. februar 2019 Her kan du lese litt om olivenolje https://www.godt.no/artikkel/23439162/har-kaaret-verdens-beste-olivenoljer https://www.abcnyheter.no/livet/mat-og-drikke/2015/08/26/194868988/billig-olivenolje-best-i-test Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Del Skrevet 4. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang prøvd å blande olje og vann, sånn i virkeligheten? Anonymkode: 20de2...950 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Der var du, ja. Nei, det er ikke vann i billige oljer. Ts, jeg har vært fornøyd med oljen fra Kolonihagen, selges på Rema og koster litt over 80 kroner. Anonymkode: 32a34...7d2 Skal vi bare bli enige om å overse personen denne gangen? Vi vet jo det er som å snakke til veggen, skvette vann på gåsa etc. (Eller helle vann i olivenolje, for den saks skyld. ) Anonymkode: 62e38...383 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Del Skrevet 5. februar 2019 Olivenolje er ikke alltid olivenolje, nei. Men agree to disagree, da. De eldre som blir intervjuet av hvordan de har levd så lenge, har 1 ting til felles: olivenolje; men ikke den til 9 kr. på billigsjappa. Anonymkode: 52c22...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 5. februar 2019 #9 Del Skrevet 5. februar 2019 Jeg pleier å kjøpe den økologiske olivenoljen fra Rema 1000. Koster rundt 50kr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Del Skrevet 6. februar 2019 Kjøp extra virigin hvertfall. Raffinert olivenolje er ikke noe særlig å risle over en salat 😕 Jeg har alltid tenkt det er verdt å bruke penger på gode olivenoljer, men aner ikke om det er stor forskjell.. Anonymkode: 48ed6...ae9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Del Skrevet 6. februar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjøp extra virigin hvertfall. Raffinert olivenolje er ikke noe særlig å risle over en salat 😕 Jeg har alltid tenkt det er verdt å bruke penger på gode olivenoljer, men aner ikke om det er stor forskjell.. Anonymkode: 48ed6...ae9 Forskjellen er om det er ''olivenolje'' eller olivenolje, bare. Prøv selv å press 4 kg. olivner til olje og smak vs. First Price-merker. Da merker man fort at ikke alt som utgir seg for å være olivenolje er det, ja. Anonymkode: 52c22...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #12 Del Skrevet 7. februar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er om det er ''olivenolje'' eller olivenolje, bare. Prøv selv å press 4 kg. olivner til olje og smak vs. First Price-merker. Da merker man fort at ikke alt som utgir seg for å være olivenolje er det, ja. Anonymkode: 52c22...5a8 Hvorfor skal jeg gidde det når jeg pleier å kjøpe en god olivenolje? 😅 Anonymkode: 48ed6...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #13 Del Skrevet 7. februar 2019 Spørs hvor mye oliven som faktisk er i den, da. Mye som er godt som ikke er sunt eller ikke er ekte vare, ja. Enig der. Anonymkode: 52c22...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå