AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Visste ikke hvor jeg skulle plassere denne, så mod får evnt gjøre det. Jeg ble permittert fra jobben for ca 6 mnd siden pga oppussing og jeg har sett at jobben har vært åpen via en annen venn. Dog har jeg ikke fått noe melding (har sendt mail og mld til sjef ca to uker siden), om når den åpner og hvordan det går med oppussing. Jeg ble permittert uten lønn (alle ble det) og får ikke dagpenger eller noe av NAV da jeg ikke har jobbet 100% sammenhengende i tre år. Jeg har ikke sendt inn oppsigelse eller blitt sagt opp. Jeg lurer på om jeg har rett til å vite noe, eller ja.. vet ikke helt hva jeg skal spørre om. Har noen vært i lignende situasjon, hvordan løste det seg og hva tror dere? Jeg må jo ha inntekt og har søkt flere steder, men arbeidsmarkedet er ikke bra for en som ikke har fullført vgs (pga sykdom), og uten videre utdannelse. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Har søkt masse på nett osv, men finner ikke noe konkret om permittering ol. Anonymkode: 19b35...5a6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke hvor jeg skulle plassere denne, så mod får evnt gjøre det. Jeg ble permittert fra jobben for ca 6 mnd siden pga oppussing og jeg har sett at jobben har vært åpen via en annen venn. Dog har jeg ikke fått noe melding (har sendt mail og mld til sjef ca to uker siden), om når den åpner og hvordan det går med oppussing. Jeg ble permittert uten lønn (alle ble det) og får ikke dagpenger eller noe av NAV da jeg ikke har jobbet 100% sammenhengende i tre år. Jeg har ikke sendt inn oppsigelse eller blitt sagt opp. Jeg lurer på om jeg har rett til å vite noe, eller ja.. vet ikke helt hva jeg skal spørre om. Har noen vært i lignende situasjon, hvordan løste det seg og hva tror dere? Jeg må jo ha inntekt og har søkt flere steder, men arbeidsmarkedet er ikke bra for en som ikke har fullført vgs (pga sykdom), og uten videre utdannelse. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Har søkt masse på nett osv, men finner ikke noe konkret om permittering ol. Anonymkode: 19b35...5a6 Har du snakket med NAV? Hvis du siste år har tjent nok så er du kvalifisert til dagpenger. Les her Anonymkode: c97e9...87b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med NAV? Hvis du siste år har tjent nok så er du kvalifisert til dagpenger. Les her Anonymkode: c97e9...87b Har ikke det dessverre! Har vært syk de siste årene og har kun vært i arbeid de siste to årene... syntes dette er så håpløst! Anonymkode: 19b35...5a6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Er du ikke med i en fagforening? Anonymkode: 9983c...57e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Nei, jeg er 23 år og har ikke hørt eller vet noe særlig om fagforeninger.. ts 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du ikke med i en fagforening? Anonymkode: 9983c...57e Anonymkode: 19b35...5a6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: får ikke dagpenger eller noe av NAV da jeg ikke har jobbet 100% sammenhengende i tre år. Dette er jo bare tull. Dagpenger beregnes av fjorårets inntekt, eventuelt gjennomsnittet av de tre siste årene. Kom deg på NAV. Anonymkode: 9e0dd...937 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Du må jo få ræva i gir å gå på NAV nå! Det er jo bare tull at du ukke får noe derfra! Anonymkode: 89093...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 Se posten over, TS. Hvis du har tjent mer enn ca 145 000 kr i 2018, eller mer enn ca 290 000 kr i 2018, 2017 og 2016 til sammen - oppfyller du minstekravet til inntekt for dagpenger. Om du er usikker på om du har tjent nok, bør du uansett søke om dagpenger under permittering. Det verste som kan skje er jo at de sier, nei - du har ikke hatt nok inntekt allikevel. Dette gjør du lett på nav.no (dittnav). Anonymkode: 3c6c6...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 Husk at jobben har en uke lønnsplikt etter 30uker permittert i alle fall 🙂 Anonymkode: 32074...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå