Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg har en drøm om å bli vernepleier, men jeg har ekstrem sprøyteskrekk... Blir helt kvalm av tanken på sprøyter, må se bort hvis jeg ser feks på tv at det blir satt sprøyter, osv. 

Men jeg er villig til å gjøre et forsøk for å overvinne frykten. Er det noen som vet om i hvilke tilfeller vernepleiere setter sprøyter? Gjør de det like ofte som sykepleiere feks?

Anonymkode: d1739...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! 😊 jeg er vernepleier og har bare satt sprøyter under opplæringsdagene på skolen og da jeg hadde praksis på sykehjem. Kommer helt an på hvilken jobb du får deg når du er ferdig. 

Jeg har jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede, aktivitetstilbud, barnevern, skole og psykiatri. 

Da jeg jobbet i psykiatrien måtte jeg sette sprøyter ved behov, men i de 2,5 årene jeg jobba der falt det aldri på ei av mine vakter. 

I skolen har jeg måtte satt EPI-penn ved anfall. 

😊

Endret av Ella7
Skrevet

Har en vernepleier ansatt på min arbeidsplass (psykiatri) og han setter sprøyter på lik linje som sykepleierne. 

Anonymkode: d1cf5...3f4

Skrevet

Vernepleier her også. På skolen hadde vi ferdighetstrening. Øvde på å ta blodprøver, og subkutan og intravenøs injeksjon. Der jeg studerte måtte vi gjennomføre dette for å kunne gå opp til ene eksamen. 

Ellers har jeg hatt praksis der jeg måtte ta blodprøver og sette subkutan injeksjon. Etter jeg ble ferdig utdannet har jeg ikke tatt blodprøver eller satt injeksjon. Selv om jeg jobbet i psykiatrien. Jobber nå i skole, og her er epipenn det eneste. 

Anonymkode: da238...ce6

Skrevet
2 timer siden, Ella7 skrev:

Hei! 😊 jeg er vernepleier og har bare satt sprøyter under opplæringsdagene på skolen og da jeg hadde praksis på sykehjem. Kommer helt an på hvilken jobb du får deg når du er ferdig. 

Jeg har jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede, aktivitetstilbud, barnevern, skole og psykiatri. 

Da jeg jobbet i psykiatrien måtte jeg sette sprøyter ved behov, men i de 2,5 årene jeg jobba der falt det aldri på ei av mine vakter. 

I skolen har jeg måtte satt EPI-penn ved anfall. 

😊

Hei du! Jeg har en så innmari stor drøm om å jobbe i barnevern og lurer på om du kan fortelle litt hvordan det var. Har du jobbet på institusjon ellr saksbehandling?

Anonymkode: 20447...a36

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du! Jeg har en så innmari stor drøm om å jobbe i barnevern og lurer på om du kan fortelle litt hvordan det var. Har du jobbet på institusjon ellr saksbehandling?

Anonymkode: 20447...a36

Har du tenkt på barnevernspedagog-utdanningen? :) 

Jeg jobbet i Aleris som på Vestlandet driver private barnevernsinstitusjoner. Jeg arbeidet i fire forskjellige hus med alt fra 1-7 ungdommer. Vi arbeidet i en medleverturnus som gjorde at vi var på jobb i 3-4 dager og så hadde fri i ei uke. Vi bodde da på institusjonen med ungdommene. 

Det var stor forskjell fra de ulike boligene og utfordringene til ungdommen, men det handlet for det meste om å følge de opp i de daglige tingene. I tillegg er det dokumentasjon og møtevirksomhet for å sikre at ungdommene får det de har krav på. 

Jeg stortrivdes, men syntes det ble vanskelig med medleverturnus da jeg fikk barn og valgte derfor å gå over til skole. 

Endret av Ella7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...