AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Lurer på om noen har vært på sjøen med spedbarn under 5 mnd over flere dager? Ser for meg at dette kan være en god måte å få litt feriefølelse på i en ellers hektisk periode. Båten er en stor familiebåt og har forsåvidt alle fasiliteter en mindre leilighet har. Anonymkode: b133b...536
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Jeg ser for meg at det vil være helt perfekt om barnet er friskt. Veldig praktisk før de begynner å krype. Har vært mye på båttur med baby, og de elsker vugging og motordur, men vi har ikke overnattet. Anonymkode: 54890...aec
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Er dette om sommeren eller vinteren? Hvor lang tid vil det ta å komme fram til en lege, dersom behov? Hvis det er en stor båt er det i teori kanskje ikke så annerledes enn å dra på hyttetur? Men kjedelig om baby blir sjøsyk. Anonymkode: 5c995...fa1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette om sommeren eller vinteren? Hvor lang tid vil det ta å komme fram til en lege, dersom behov? Hvis det er en stor båt er det i teori kanskje ikke så annerledes enn å dra på hyttetur? Men kjedelig om baby blir sjøsyk. Anonymkode: 5c995...fa1 Sommerstid. Kun langs kysten, så avstand til lege blir i utgangspunktet uendret fra normale forhold. Ser for meg at det blir litt forflytning fra dag til dag, men ellers ankre opp og ligge til land. Satser på at det lar seg gjøre, men vanskelig å se for seg hvordan livet blir når den lille kommer. Anonymkode: b133b...536
Marimba Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Går nok kjempefint ☺️ vår ble født i starten av april og var med ut i båt påfølgende sommer. Er ikke sikkert redningsvesten er så veldig populær... men det får man ikke gjort så mye med. Motordur og bølger derimot, det var fantastisk! 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Svigerforeldrene mine var ivrige fritidsfiskere da mannen min var liten. Den første sommeren hans tilbragte de ganske mange dager i ei snekke, med gutten i ei fiskekasse. Han skal ha storkost seg, og enten gurglet fornøyd eller sovet hele dagen. Lillesøstra var derimot ikke like begeistret, og protesterte høylytt de gangene hun ble med. Sannsynligvis var det motoren hun ikke likte, for i robåt sov hun godt. Det er altså forskjell på barn. Det kan være lurt med en plan b. Anonymkode: 503c6...827
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Vi har stor motorbåt og da hun var 4 måneder reiste vi på sommerferie med den, 6 uker. Vi hadde noen helger før det så vi visste at hun trives. Kan absolutt anbefales, beste ferie man kan ha med en så liten. Året etter derimot.... veldig lite avslapping for oss voksne mens vi var på båten, måtte alltid være på vakt da hun var rask og ville utforske. Men tror det ikke ville vært annerledes andre steder så båt har vi beholdt. Hun er straks skolejente og elsker å være på tur med båt. Anonymkode: 45d7f...a80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå