AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Hvor mange hunder er det greit å ha? Hva liker du å ha? Anonymkode: 11818...06a
SPOCA Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Så mange som man faktisk klarer å ta seg av. Selv har jeg ingen, men har 2 katter. Ønsker ikke flere dyr, da vi ikke har kapasitet eller lyst på flere. Dyra må jo tross alt bli godt tatt vare på også. 1
Duff Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 Har to, det er nok. Vi kommer ikke til å fortsette å ha to for alltid.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 Tja - hvor mye tid har du , og hvor mye tur går du? Jeg kjenner en som har tre hunder og går timesvis i skog hver dag, leker, koser og sosialiserer med hver av dem og som ånder for hundene. Jeg kjenner også en som bare har èn hund som såvidt får tur og ligger inne hele dagen i kjedsomhet. Med andre ord - du kan ha så mange hunder du vil bare du har tid til dem. Anonymkode: 3079c...e33 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Kommer an på hvordan man lever og hva slags hunder det er. Vi har hatt to store, sterke hunder med masse jaktinstinkt, men har én nå. Jeg synes to ble for mye så for meg holder det med én, særlig pga at det var så styrete å gå tur med begge to i bånd samtidig. Naboen har 4 chihuahua, noe som går helt fint. Driver man aktivt med hundekjøring, hender det jo at man har mange titalls hunder, og det er selvsagt også greit hvis man bor slik til at det ikke sjenerer noen, og at man har råd til alle utgiftene det måtte medføre. En digresjon, men tenk deg følgende scenario: en hannhund og en tispe. Vekt: 30-40 kg per hund. Begge med rasetypisk samkjønnsaggresjon og sterkt jaktinstinkt. Når man går tur, enten det er på turstier i skogen eller på gangstier i tettbygd strøk, møter man nesten uunngåelig folk med andre hunder. Enten vi møtte hannhunder eller tisper var det én av hundene mine som var innstilt på å slåss, mens den andre gjerne ville leke Og hvis vi så en katt, et rådyr, en mus eller noe annet som beveget seg var begge like ivrige og trakk som gale mot det potensielle byttet sitt. Dette er et slitsomt sirkus. Anonymkode: 18fbe...b5d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Kjenner en som har 12 hunder... aner ikke hva hun har i utgifter til vaksinering og hundefôr hver måned og hvert år, altså 🙂 Men det hun har et aktivt liv og er ute og kjører slede/vogn med hjul så fort temperaturen tillater det. Snø er det beste hun og hundene vet, og de lever og ånder for den kalde årstiden. Selv har jeg en hund. Jeg hadde to, men den ene måtte avlives. Siden jeg har flyttet siden da, og heller ikke orket tanken på å prøve og finne en erstatning til den jeg mistet, så har det blitt til at jeg bare har denne ene. Og det holder. Jeg bor i blokk nå, og det passer ikke like godt å ha to hunder lenger, som det gjorde da jeg bodde i bolig med hage. Anonymkode: 8d75e...543
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 11 hours ago, SPOCA said: Så mange som man faktisk klarer å ta seg av. Selv har jeg ingen, men har 2 katter. Ønsker ikke flere dyr, da vi ikke har kapasitet eller lyst på flere. Dyra må jo tross alt bli godt tatt vare på også. Forsåvidt enig, men det er en del borettslag som har egne synspunkter på den saken. Her er det en begrensning på ett dyr. Anonymkode: 14b3c...19f
SPOCA Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forsåvidt enig, men det er en del borettslag som har egne synspunkter på den saken. Her er det en begrensning på ett dyr. Anonymkode: 14b3c...19f Det er selvfølgelig sant. Hos oss er det begrensning på 2 dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå