Gå til innhold

Reise alene, ta en pause.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Folkens!

jeg er en ung mann i begynnelsen av 20 årene som trenger noen råd.

det har skjedd mye i livet mitt i det siste, eksen dro fra meg for ett par måneder siden, som har gått ganske hardt innpå meg og jeg har ikke helt klart å komme meg over henne. Jeg har sakt opp jobben min iforhold til at det har vært en del problemer på jobb med eier skifte, eksen jobber der og at det er en liten by å jeg trenger å flytte vekk herfra.

det er endel andre problemer i familien og, så jeg har vært gjennom en ganske tøff og deprimerende periode i livet mitt.

Jeg flytter hjem til min mor for en liten periode frem til jeg har funnet ut av hva slags by jeg vil flytte til, jeg er veldig usikker på om jeg vil jobbe i utlandet, jobbe i Oslo, jobbe i Stavanger etc.

jeg tenkte at jeg skulle ta meg noen uker med ferie i ett annet land, alene for å kunne slappe av litt, å kunne få satt meg selv på plass igjen. Og kanskje det kunne ha hjulpet meg til å finne ut av fremtiden min.

(jeg har massevis av kontakter i hele verden, og en bra CV, så å skaffe seg en ny jobb er ingen problem)

Dette blir første gang jeg reiser alene, så jeg lurte på om noen av dere har tips til eventuelle reisemål? Med begrunnelse? Og om dere har reist alene selv? Hva fikk dere ut ifra dette?

jeg setter utrolig stor pris på svar, venter i spenning! 

Skrevet

Hei! Trist å høre om situasjonen, og kjenner igjen lysten til å bare «dra bort» fra alt når man er litt nedfor. Vil anbefale deg å sjekke ut facebookgrupper o.l, feks «for oss som reiser alene, AUSTRALIA» for å få tips derfra også. Det er også en genial plattform til å treffe nye mennesker på om du skulle få lyst til det, feks møte noen fra gruppen på drinker eller avtale å gjøre noe turist-greier sammen:) 

Ang kjærlighetssorgen så er det kun tid-tid og atter tid som hjelper. Da jeg var 21 og trodde jeg skulle dø av kjærlighetssorg, var jeg sikker på at livet er over. Det blir SÅ mye bedre! Hold ut ❤️

Anonymkode: 4940e...26a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Trist å høre om situasjonen, og kjenner igjen lysten til å bare «dra bort» fra alt når man er litt nedfor. Vil anbefale deg å sjekke ut facebookgrupper o.l, feks «for oss som reiser alene, AUSTRALIA» for å få tips derfra også. Det er også en genial plattform til å treffe nye mennesker på om du skulle få lyst til det, feks møte noen fra gruppen på drinker eller avtale å gjøre noe turist-greier sammen:) 

Ang kjærlighetssorgen så er det kun tid-tid og atter tid som hjelper. Da jeg var 21 og trodde jeg skulle dø av kjærlighetssorg, var jeg sikker på at livet er over. Det blir SÅ mye bedre! Hold ut ❤️

Og jeg er forresten bare 26, så er ikke snakk om at du trenger 15 år på å få det fint igjen 😊

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Det skal jeg gjøre med en gang!

det går bedre og bedre for hver dag med kjærlighetssorgen, men jeg får tilbakefall av og til, jeg var i den fasen at jeg hadde funnet en forlovelses ring til henne, og jeg fikk aldri en begrunnelse på hvorfor hun gjorde det slutt. (Det går endel rykter rundt om utroskap)

hun brøt bare kontakten fullstendig i etterkant, (uten om endel fylle meldinger)

jeg prøvde gang på gang å bli sammen med henne igjen, men hun var ikke interessert i det heletatt. Så jeg ga opp for en måned siden og blokkerte henne på allt som er.

som du sier så er det tid jeg trenger, å jeg tror det hadde vært en liten boost å bare kommet meg vekk, til et varmere strøk å bare få slappet av, tatt ett par drinker å møtt nye folk fra andre kulturer og land.

Skrevet
3 minutter siden, Hei123456789 skrev:

Takk for svar! Det skal jeg gjøre med en gang!

det går bedre og bedre for hver dag med kjærlighetssorgen, men jeg får tilbakefall av og til, jeg var i den fasen at jeg hadde funnet en forlovelses ring til henne, og jeg fikk aldri en begrunnelse på hvorfor hun gjorde det slutt. (Det går endel rykter rundt om utroskap)

hun brøt bare kontakten fullstendig i etterkant, (uten om endel fylle meldinger)

jeg prøvde gang på gang å bli sammen med henne igjen, men hun var ikke interessert i det heletatt. Så jeg ga opp for en måned siden og blokkerte henne på allt som er.

som du sier så er det tid jeg trenger, å jeg tror det hadde vært en liten boost å bare kommet meg vekk, til et varmere strøk å bare få slappet av, tatt ett par drinker å møtt nye folk fra andre kulturer og land.

Veldig merkelig om forholdet deres var såpass langvarig og seriøst at du vurderer forlovelse, men hun bare kutter ut kontakten uten å slå opp/snakke med deg? Da fortjener du så mye bedre uansett! Det er rett og slett kvalm oppførsel.

dra på tur, drikk masse drinker og nyt livet! 😀

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig merkelig om forholdet deres var såpass langvarig og seriøst at du vurderer forlovelse, men hun bare kutter ut kontakten uten å slå opp/snakke med deg? Da fortjener du så mye bedre uansett! Det er rett og slett kvalm oppførsel.

dra på tur, drikk masse drinker og nyt livet! 😀

Ja, jeg har innsett i etterkant at det ikke var ett Sundt forhold for meg i det heletatt, jeg betalte for alt, reiser leie etc 

ga henne penger om hun trengte det, og jeg fikk alltid «skylden» for alt det gale som skjedde i forholdet om du skjønner hva jeg mener.

jeg startet aldri en krangel, mens hun letet etter ting å krangle om. Som feks om jeg ikke tok oppvaksen når jeg kom hjem fra en 14 timers vakt på jobb.

jeg har snakket med endel folk om dette, (inkludert venner av henne) og de fleste har sakt at jeg har vært manipulert og at de aldri hadde orket å være i ett sånnt forhold. Men hva kan man si, jeg var blind men kan se ting klart nå. Som er ett stort steg i seg selv.

det skal jeg gjøre! Blir godt med en pause nå🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...