AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1 Skrevet 4. februar 2019 Hva er saldoen? Kan den brukes på noe vis- i så fall hvordan? Trodde kjøpsutbyttet fra 2018 som skulle overføres til «disponibelt på konto» i jan 2019 var det som stod under «saldo», jeg. Men ei. Så hvilken funksjon har saldoen? Ikke penger vi kan bruke? Anonymkode: 6b429...839
stan Skrevet 4. februar 2019 #2 Skrevet 4. februar 2019 Forskjellen på bokført saldo og disponibelt saldo tilsvarer ditt ansvarsinnskudd som ble betalt ved innmelding i Coop. Melder du deg ut får du ansvarsinnskuddet tilbakebetalt. Når du melder deg inn betaler du hundre kroner, de pengene disponerer du ikke. Men får tilbake om du melder deg ut. Det fungerer jo slik at vi kjøper en andel av Coop og kan selge den igjen. Men vi må ha andelen for å oppnå godene. 1
Million Skrevet 4. februar 2019 #3 Skrevet 4. februar 2019 51 minutter siden, stan skrev: Forskjellen på bokført saldo og disponibelt saldo tilsvarer ditt ansvarsinnskudd som ble betalt ved innmelding i Coop. Melder du deg ut får du ansvarsinnskuddet tilbakebetalt. Når du melder deg inn betaler du hundre kroner, de pengene disponerer du ikke. Men får tilbake om du melder deg ut. Det fungerer jo slik at vi kjøper en andel av Coop og kan selge den igjen. Men vi må ha andelen for å oppnå godene. Jeg betalte 300 da jeg meldte meg inn i 2016. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #4 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, Million skrev: Jeg betalte 300 da jeg meldte meg inn i 2016. Det har vært 300 i ihvertfall 10 år. Anonymkode: 9ae40...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 Du betaler kr 300 ved innmelding. Disponibelt er den bonusen du sitter igjen med etter at året er omme utifra hva du har handlet året før. Det er litt som fond.Du betaler for andelen du kjøper, og gevinst utifra avkasting. Om jeg har forstått det rett, så vil f eks bonusen du oppnår som Coop medlem, variere i størrelse avhengig av hvor i landet du bor. Tror det er mellom 1 - 3 %. De fleste får 1%. Kjekke penger i januar. Anonymkode: 61b28...80d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Ok tusen takk for svar, dere😊 Anonymkode: 6b429...839
Hoppetaujenta Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Jupp. 300 betalte jeg også. Den "kontoen" glemmer jeg med vilje noen år og så blir pengene overført (tatt ut) til min bank-konto. Da kan jeg bruke dem til hva jeg vil. Ellers står de bare der de er. Lønner seg bare om en handler mye og/eller er storfamilie. Enslig handling en gang i mellom gir ikke stort, men de har jo ok tilbud der av og til som jeg benytter meg av. Som medlem blir det litt billigere.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 Jeg har faktisk latt det gå litt sport i dette. Har opprettet en konto i Bank Norwegian hvor jeg hver januar overfører bonus fra Coop, Trumf og Boligbyggelag. Der får jeg 1,75% per nå. Artig å se hvor mye penger det blir iløpet av ett år, og etterhvert vokser den kontoen. Det er litt "pensjonsparing" ettersom det blir 3000 - 4000 kroner i året pluss renter. Jeg kunne sikkert fått mer renter i andre nettbanker, men der kan man kun ha en konto. Jeg vil ha en egen konto for bare dette formålet Anonymkode: 61b28...80d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk latt det gå litt sport i dette. Har opprettet en konto i Bank Norwegian hvor jeg hver januar overfører bonus fra Coop, Trumf og Boligbyggelag. Der får jeg 1,75% per nå. Artig å se hvor mye penger det blir iløpet av ett år, og etterhvert vokser den kontoen. Det er litt "pensjonsparing" ettersom det blir 3000 - 4000 kroner i året pluss renter. Jeg kunne sikkert fått mer renter i andre nettbanker, men der kan man kun ha en konto. Jeg vil ha en egen konto for bare dette formålet Anonymkode: 61b28...80d Sjekk viatrumf.no 😉👍🏼 Anonymkode: 4c849...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, Million skrev: Jeg betalte 300 da jeg meldte meg inn i 2016. Innskuddet varierer etter hvilket lokallag du er medlem av. Coop er jo en kooperasjon(et samarbeidsprosjekt) og ikke én enhetlig organisasjon. Anonymkode: a8931...3e4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk latt det gå litt sport i dette. Har opprettet en konto i Bank Norwegian hvor jeg hver januar overfører bonus fra Coop, Trumf og Boligbyggelag. Der får jeg 1,75% per nå. Artig å se hvor mye penger det blir iløpet av ett år, og etterhvert vokser den kontoen. Det er litt "pensjonsparing" ettersom det blir 3000 - 4000 kroner i året pluss renter. Jeg kunne sikkert fått mer renter i andre nettbanker, men der kan man kun ha en konto. Jeg vil ha en egen konto for bare dette formålet Anonymkode: 61b28...80d Du burde valgt en konto med bedre rente da. Anonymkode: a8931...3e4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #12 Skrevet 4. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde valgt en konto med bedre rente da. Ikke alle er så gnien som deg, da! Hvis man klarte å finne en konto som ga 2,1% i stedet for 1,75%, ville man ha tjent under en tier i året for strevet. Litt av et kupp! Anonymkode: 4fd4d...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #13 Skrevet 4. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle er så gnien som deg, da! Hvis man klarte å finne en konto som ga 2,1% i stedet for 1,75%, ville man ha tjent under en tier i året for strevet. Litt av et kupp! Anonymkode: 4fd4d...f1a Tok meg ikke mange minuttene å opprette en konto med 2,1% rente akkurat, men kast de ekstra kronene ut av vinduet du, eller rettere sagt, gi dem gratis til banken. Det spiller ingen rolle for min del hvor lite andre tenker i forhold til sparing. Anonymkode: a8931...3e4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #14 Skrevet 4. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok meg ikke mange minuttene å opprette en konto med 2,1% rente akkurat, men kast de ekstra kronene ut av vinduet du, eller rettere sagt, gi dem gratis til banken. Det spiller ingen rolle for min del hvor lite andre tenker i forhold til sparing. Anonymkode: a8931...3e4 Som jeg skrev i innlegget mitt, så er jeg klar over at jeg kan få bedre rente i andre banker, og har det og. Men saken her, er at dette egentlig er småbeløp, og jeg vil kunne samle de på en konto for å følge med på de årlige variasjonene osv. I banker som f eks BlueStep , Komplettbank osv som har bedre rente, er det oftest slik at man kan ha EN konto, og det forutsetter også at beløpet er over f eks 50 000 for å oppnå den beste renten. Ergo har jeg helt bevisst valgt å gjøre det på denne måten. Alternative, som jeg også har vurdert, er å opprette en ASK som f eks heter "Mine bonuser", og sette pengene inn der hver januar. Tenker fortsatt litt på den. Anonymkode: 61b28...80d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #15 Skrevet 4. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk viatrumf.no 😉👍🏼 Anonymkode: 4c849...ad0 Har det og Og Fjordkraft sin netthandel ! Da får jeg opptjent bonus fratrukket strømregningen Alle monner drar, man må bare være klar over dem og gidde å bruke de. Anonymkode: 61b28...80d 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #16 Skrevet 4. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev i innlegget mitt, så er jeg klar over at jeg kan få bedre rente i andre banker, og har det og. Men saken her, er at dette egentlig er småbeløp, og jeg vil kunne samle de på en konto for å følge med på de årlige variasjonene osv. I banker som f eks BlueStep , Komplettbank osv som har bedre rente, er det oftest slik at man kan ha EN konto, og det forutsetter også at beløpet er over f eks 50 000 for å oppnå den beste renten. Ergo har jeg helt bevisst valgt å gjøre det på denne måten. Alternative, som jeg også har vurdert, er å opprette en ASK som f eks heter "Mine bonuser", og sette pengene inn der hver januar. Tenker fortsatt litt på den. Anonymkode: 61b28...80d Hos f.eks Ya-bank kan du ha så mange kontoer du vil, dersom det er et kriterium og der får du 1,9% fra første krone. Anonymkode: a8931...3e4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #17 Skrevet 4. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos f.eks Ya-bank kan du ha så mange kontoer du vil, dersom det er et kriterium og der får du 1,9% fra første krone. Anonymkode: a8931...3e4 Det står på nettsiden at du kun kan ha en høyrentekonto. Dessuten har jeg hatt kredittkort hos YA bank, og en mer rotete bank i forhold til faktura har jeg aldri vært borte i. Er fornøyd med mine 1,75% på mitt lille prosjekt. Hadde det vært snakk om noen flere nuller bak tallene, hadde jeg nok valgt Merchant & Maritime eller lignende med 2,1 % rente. Anonymkode: 61b28...80d 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #18 Skrevet 4. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står på nettsiden at du kun kan ha en høyrentekonto. Dessuten har jeg hatt kredittkort hos YA bank, og en mer rotete bank i forhold til faktura har jeg aldri vært borte i. Er fornøyd med mine 1,75% på mitt lille prosjekt. Hadde det vært snakk om noen flere nuller bak tallene, hadde jeg nok valgt Merchant & Maritime eller lignende med 2,1 % rente. Anonymkode: 61b28...80d Jeg har fire høyrentekontoer hos Ya-bank til ulike formål. Og så har jeg en sparekonto med 2,1 % rente hos Avida for sparing. Anonymkode: a8931...3e4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #19 Skrevet 4. februar 2019 Kundeklubber har kun til formål å tracke forbrukeratferden vår. Jeg har regnet: Æ gir meg 5 % rabatt i snitt på hvert kjøp. Verdifullt? Nja... Tja... Nei. Anonymkode: 80db7...18d
Chablis Skrevet 4. februar 2019 #20 Skrevet 4. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kundeklubber har kun til formål å tracke forbrukeratferden vår. Jeg har regnet: Æ gir meg 5 % rabatt i snitt på hvert kjøp. Verdifullt? Nja... Tja... Nei. Anonymkode: 80db7...18d Synes det er greit jeg, for da får jeg kuponger som er tilpasset det jeg faktisk kjøper. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå