Gå til innhold

Dere med konfirmant som ikke skal ha bunad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken kjole eller hva slags festdrakt velger dere?

Anonymkode: e092f...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som ikke gikk i bunad da jeg konfimerte meg gikk i en hvit halvlang kjole

Anonymkode: 84ec5...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får som regel kjeft her på forumet om man ikke sørger for bunad til konfirmanten. Men det må da være mange som ikke har bunad også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne festdrakten ville datteren min bruke. Så flere som brukte den på 17.mai å de var ganske fine synes begge to :)

Anonymkode: c9b0e...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var begge fine! Den siste har jeg også selv vurdert! :)

Flere som går for festdrakt eller kjole til konfirmasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke bruker bunad. Normal fin kjole ser jeg ofte på jenter. Både korte og lange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Økonomien tillater nok ikke bunad, med mindre vi kan sy om en bunad vi får fra slekta.

Hvis ikke, synes jeg festdraktene fra Ludostore ser mange, mange ganger bedre ut enn Obs eller Sparkjøp.

https://www.ludostore.no/festdrakter.html

Så den som heter Fjellrosa på 17 mai, den var virkelig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så den som heter Fjellrosa på 17 mai, den var virkelig fin!

Uff hver sin smak! Synes ikke den var noe fin.

Anonymkode: c9b0e...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Man får som regel kjeft her på forumet om man ikke sørger for bunad til konfirmanten. Men det må da være mange som ikke har bunad også? 

Garantert. Jeg har aldri hatt eller ønsket meg bunad. Jeg er bare ikke glad i folkedrakter og synes ikke de norske er penere enn for eksempel de tyske, samiske og svenske. Jeg vet at det er som å banne i kirken, men jeg synes de er glorete og får selv slanke kvinner til å se ut som de har rumper brede som låvedører. Det er et par år til vi har konfirmant, men hun sier i alle fall nå at hun ikke vil ha bunad, og jeg har ikke tenkt å overtale henne. Hun skal få velge kjole helt selv, prisklasse spiller ingen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gått for en finkjole/selskapskjole/ballkjole-type enn en festdrakt fra Ludo, SparKjøp eller Obs. En knelang kjole i en lys farge er det jeg ser for meg at passer best til en konfirmant. Det ligger masse ute på Finn, men nye kjoler fås også i mange prisklasser. 

Heller noe som virkelig ikke er en bunad enn noe som later som det er en bunad, men som alle ser at er en masseprodusert kopi med dårligere stoff, maskinsømmer og dårlig tilpasning til eieren. 

Anonymkode: 6c3fe...643

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare konfirmert gutter til nå, og de hadde begge mørk dress. Når jenta skal konfirmeres så blir det nok kjole, evt en festdrakt som hun kan få i konfirmasjonsgave. 

Ingen av ungene har bunad, og vi har ingen planer om å skaffe det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ops2 skrev:

Økonomien tillater nok ikke bunad, med mindre vi kan sy om en bunad vi får fra slekta.

Hvis ikke, synes jeg festdraktene fra Ludostore ser mange, mange ganger bedre ut enn Obs eller Sparkjøp.

https://www.ludostore.no/festdrakter.html

Tora synes jeg er en fantastisk fin drakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen forslag til nettbutikker som selger fine kjoler som passer til konfirmasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...