AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #21 Skrevet 5. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan booke en konsultasjon. Både Barbara og innehaver av klinikken er godt voksne damer, så hvis du ikke har noe behov så tenker jeg du vil få klar beskjed om det. Anonymkode: 703e6...e03 At de er voksen damer er vel ingen garanti, er det vel?? De skal tjene penger de som alle andre, de driver ikke med veldedighet eller gjør de 🙄🙄 Hvis du har vært lenge i faget betyr det at du er god på rutiner, men det betyr ikke at du er oppdatert gjør det vel??? Bare sørg for at det er kirugen selv dere snakker med!!! Anonymkode: e6929...6e1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #22 Skrevet 5. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager poster du dette i en tråd om en spesifikk kirurg da? Da insinuerer du jo at det er denne legen du har brukt, men så vil du ikke si hvem det er likevel? Ærlig talt da Anonymkode: f2f88...148 Tror dette var en jente som trengte råd ang øyelokk operasjon, eller? Hvis hun nevner en spesiell kirurg, så får jo de som har vært hos henne uttale seg hvis de ønsker. Jeg har bare delt mine erfaringer. Dette er vel ikke et forum hvor noen skal henges ut?? Ved negative omtaler bør man ikke navngi noen, vedkommende har jo ingen mulighet til å forsvare seg!! Derfor deler jeg heller mine positive erfaringer ved navn, det er jo dette som har en verdi for leseren. Dette skaper også en positiv konkurranse og gir alle mulighet til å bli bedre!! Aksepterer at du har en annen mening. Anonymkode: e6929...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #23 Skrevet 5. februar 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff... Føler veldig med deg... Det er vel ikke så lett reversere på noe heller? Jeg føler meg fæl pga øyelokkene, det er ikke så mye at det hemmer sidesynet etc, men de plager meg hver eneste dag... Takk for tips ang Cosmo klinikken, skal sjekke det ut. Klem til deg Anonymkode: c0d31...f75 Masse lykke til!! Sjekk litt rundt det er verdt det.. Noter ned alt du lurere på... Still masse spørsmål og kjenn på magefølelsen. Klem tilbake Anonymkode: e6929...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #24 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror dette var en jente som trengte råd ang øyelokk operasjon, eller? Hvis hun nevner en spesiell kirurg, så får jo de som har vært hos henne uttale seg hvis de ønsker. Jeg har bare delt mine erfaringer. Dette er vel ikke et forum hvor noen skal henges ut?? Ved negative omtaler bør man ikke navngi noen, vedkommende har jo ingen mulighet til å forsvare seg!! Derfor deler jeg heller mine positive erfaringer ved navn, det er jo dette som har en verdi for leseren. Dette skaper også en positiv konkurranse og gir alle mulighet til å bli bedre!! Aksepterer at du har en annen mening. Anonymkode: e6929...6e1 Jenter trenger ikke å operere øyelokkene sine hos private kosmetiske kirurger. Jenter med behov for korrigering av øvre øyelokk får dette ved et offentlig sykehus. Jenter som ønsker å operere øvre øyelokk trenger en god psykolog som kan få jentene til å innse at de ikke trenger å gjøre noe med øyelokkene sine før de blir så gamle at de ikke lenger er jenter. Anonymkode: 703e6...e03 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #25 Skrevet 5. februar 2019 1 time siden, wintergirl skrev: Det kan jo gå seg til, tror du ikke? Hva sier de andre kirurgene da? Er det noe som kan gjøres? Fettet og huden kommer ikke tilbake, men arrene vil bli penere. De andre kirurgene sier at det ikke er så mye å gjøre med dessverre. Godt det snart er sommer, da blir det solbriller for alle pengene 😃😃 Vi er nok alle finest i oss selv og eldes med stolthet er vakkert.. Aldri mer skal jeg tulle med ansiktet mitt, hvis det ikke har en helse gevinst!! Anonymkode: e6929...6e1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #26 Skrevet 5. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenter trenger ikke å operere øyelokkene sine hos private kosmetiske kirurger. Jenter med behov for korrigering av øvre øyelokk får dette ved et offentlig sykehus. Jenter som ønsker å operere øvre øyelokk trenger en god psykolog som kan få jentene til å innse at de ikke trenger å gjøre noe med øyelokkene sine før de blir så gamle at de ikke lenger er jenter. Anonymkode: 703e6...e03 Helt riktig!!! Støtter den 100% Anonymkode: e6929...6e1
wintergirl Skrevet 5. februar 2019 #27 Skrevet 5. februar 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenter trenger ikke å operere øyelokkene sine hos private kosmetiske kirurger. Jenter med behov for korrigering av øvre øyelokk får dette ved et offentlig sykehus. Jenter som ønsker å operere øvre øyelokk trenger en god psykolog som kan få jentene til å innse at de ikke trenger å gjøre noe med øyelokkene sine før de blir så gamle at de ikke lenger er jenter. Anonymkode: 703e6...e03 Hvorfor skal enkelte alltid dra inn psykologer når noen vil gjøre en liten ting med seg selv? Snakk om drama! Shit! 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #28 Skrevet 5. februar 2019 36 minutter siden, wintergirl skrev: Hvorfor skal enkelte alltid dra inn psykologer når noen vil gjøre en liten ting med seg selv? Snakk om drama! Shit! Fordi at når jenter (ikke kvinner, men jenter/jentunger) har kjørt seg fast i en oppfatning om at i dette tilfellet øvre øyelokk hos disse jentene gjør at de a) ikke noengang kan få kjæreste, b) ser ut som er 70, c) er annerledes enn alle venninnene sine perfekte øyne, d) sammenlikner seg med gjennomopererte glam modeller i serier og på insta og tror de aldri vil kunne bli/få/få til/lykkes fordi de ikke ser ut som de polerte glam modellene, - og de ønsker seg bare penger til konfen (penger som de tenker bruke på å operere seg til/bort fra noe), Da er det faktisk på tide å jorde disse jentene. Og det må gjøres på en måte som bygger dem opp, ikke gir dem enda flere steiner i ryggsekken og opplevelse av at de ikke er bra nok. Det sitter i hodet. Derfor! Anonymkode: 703e6...e03
wintergirl Skrevet 5. februar 2019 #29 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi at når jenter (ikke kvinner, men jenter/jentunger) har kjørt seg fast i en oppfatning om at i dette tilfellet øvre øyelokk hos disse jentene gjør at de a) ikke noengang kan få kjæreste, b) ser ut som er 70, c) er annerledes enn alle venninnene sine perfekte øyne, d) sammenlikner seg med gjennomopererte glam modeller i serier og på insta og tror de aldri vil kunne bli/få/få til/lykkes fordi de ikke ser ut som de polerte glam modellene, - og de ønsker seg bare penger til konfen (penger som de tenker bruke på å operere seg til/bort fra noe), Da er det faktisk på tide å jorde disse jentene. Og det må gjøres på en måte som bygger dem opp, ikke gir dem enda flere steiner i ryggsekken og opplevelse av at de ikke er bra nok. Det sitter i hodet. Derfor! Anonymkode: 703e6...e03 Men alt handler ikke om hva andre syns om dem. Det handler ikke om å bli modell eller hva pokker annet du mener alle som vil fikse øyelokk er ute etter av bekreftelse. Det handler ganske enkelt om eget velvære for mange. Greit å forebygge før det begynner å henge såpass at det merkes på synet. Mange for det bedre når de fikser noe som har plaget dem lenge. Det er ikke alle som føler at når de har fikset en ting så blir det enda mer å fikse. Tviler sterkt på at en psykolog bruker tid på en dame som vil fikse øyelokk for at hun syns de henger for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #30 Skrevet 5. februar 2019 10 minutter siden, wintergirl skrev: Men alt handler ikke om hva andre syns om dem. Det handler ikke om å bli modell eller hva pokker annet du mener alle som vil fikse øyelokk er ute etter av bekreftelse. Det handler ganske enkelt om eget velvære for mange. Greit å forebygge før det begynner å henge såpass at det merkes på synet. Mange for det bedre når de fikser noe som har plaget dem lenge. Det er ikke alle som føler at når de har fikset en ting så blir det enda mer å fikse. Tviler sterkt på at en psykolog bruker tid på en dame som vil fikse øyelokk for at hun syns de henger for mye. Nå endrer du hvilken gruppe du snakker om, og dermed bekrefter du også poenget mitt: I kommentaren min, som du fyrte deg så voldsomt opp over, var det altså snakk om jenter. Nå snakker du brått om en helt annen gruppe, nemlig damer/kvinner. De som ikke lenger er jenter, men voksne folk i jobb. De står helt fritt til å gjøre akkurat det de selv har råd til, og så må de leve med resultatene etterpå. Og 'jo' ikke bare mange, men svært mange av dem får en hang-up på at skalpell er løsningen på veldig mye. Og det står de helt fritt til å prøve ut. Anonymkode: 703e6...e03
wintergirl Skrevet 5. februar 2019 #31 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå endrer du hvilken gruppe du snakker om, og dermed bekrefter du også poenget mitt: I kommentaren min, som du fyrte deg så voldsomt opp over, var det altså snakk om jenter. Nå snakker du brått om en helt annen gruppe, nemlig damer/kvinner. De som ikke lenger er jenter, men voksne folk i jobb. De står helt fritt til å gjøre akkurat det de selv har råd til, og så må de leve med resultatene etterpå. Og 'jo' ikke bare mange, men svært mange av dem får en hang-up på at skalpell er løsningen på veldig mye. Og det står de helt fritt til å prøve ut. Anonymkode: 703e6...e03 Er Ts bare en jente mener du? Har du sett Ts og kan bedømme henne? Jeg fyrer ikke opp. Er det en slags hersketeknikk å komme med hver gang noen ikke er enig med en? Alle er klar over at noen har uoppnåelige mål og fyller dagene med operasjoner og fillers. Men ts vil bare fikse sine øyelokk før det henger enda mer. That's it. Alltid skal det komme noen inn i en tråd som dette og avspore med jentunger som ikke trenger fillers og operasjoner. Vi vet også at det ikke er livsviktig med en slik inngrep, men det er noe med deg å føle seg vel, og man trenger ikke å snakke med en psykolog bare fordi øyelokket begynner å bli tungt og man vil fikse på det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #32 Skrevet 6. februar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Han var også hyggelig frem til han ødela meg. Du er heldig som fikk et fint resultat. Ønsker ikke å gå i detalj. Anonymkode: ce12a...41d 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et par år siden. Det er ikke noe fett å fjerne fra øyelokket. Fettposer ligger bak, spesielt i øyekroken. Og 'ja' det var behov for å fjerne litt av fettposene. Hva er årsaken til at vurderer å operere de øvre øyelokkene dine, og hvor gammel er du? Anonymkode: 703e6...e03 Når du skriver behov, hva betyr det? Har skjønt at dette er en ganmmel metode, som ikke benyttes i det offentlige og som blir mye mindre brukt i deg private også. Anonymkode: e6929...6e1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #33 Skrevet 6. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Han var også hyggelig frem til han ødela meg. Du er heldig som fikk et fint resultat. Ønsker ikke å gå i detalj. Anonymkode: ce12a...41d Uff så trist... Er det noe du kan gjøre? Har du noen rettigheter? Anonymkode: e6929...6e1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #34 Skrevet 6. februar 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff så trist... Er det noe du kan gjøre? Har du noen rettigheter? Anonymkode: e6929...6e1 Ingenting, skadene jeg er påført er permanente ifølge tre andre plastikkirurger. Både utseende og funksjon er dårligere enn før. Kunne sikkert søkt pasientskadeerstatning, men jeg var for skamfull. Nå er det vel for sent. Kanskje skadene vil bli mindre synlige når jeg blir rynkete pensjonist og resten av ansiktet henger her og der. Jeg har 30år å glede meg på. 😛 Herregud så dum jeg var som stolte på denne Frankenstein-legen. Jeg håper han slår storetåa i dørlista daglig. Anonymkode: ce12a...41d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #35 Skrevet 6. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: At de er voksne damer er vel ingen garanti, er det vel?? De skal tjene penger de som alle andre, de driver ikke med veldedighet eller gjør de 🙄🙄 Hvis du har vært lenge i faget betyr det at du er god på rutiner, men det betyr ikke at du er oppdatert gjør det vel??? Bare sørg for at det er kirugen selv dere snakker med!!! Anonymkode: e6929...6e1 Anonymkode: e6929...6e1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #36 Skrevet 6. februar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting, skadene jeg er påført er permanente ifølge tre andre plastikkirurger. Både utseende og funksjon er dårligere enn før. Kunne sikkert søkt pasientskadeerstatning, men jeg var for skamfull. Nå er det vel for sent. Kanskje skadene vil bli mindre synlige når jeg blir rynkete pensjonist og resten av ansiktet henger her og der. Jeg har 30år å glede meg på. 😛 Herregud så dum jeg var som stolte på denne Frankenstein-legen. Jeg håper han slår storetåa i dørlista daglig. Anonymkode: ce12a...41d Uff så dumt... Er i samme situasjon. Har vært i kontakt med “ TV2 Hjelper deg”. De vil ha saken, men jeg er usikker på om jeg klar for det akkurat nå. Føler meg så stygg at jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å stå frem. Samtidig føler jeg at ved å snakke om det offentlig kan jeg hjelp andre å havne i samme situasjon. Jeg fikk alt for dårlig info i forkant av operasjon og hadde ingen samtale med kirugen før jeg var sløv av piller... Det er mellom 70-100 stk som gjør øvre øyelokkoperasjon i Norge. De ser på hverandre som kollegaer og jeg opplever at de ikke ønsker å kommentere andres arbeid. Jeg har veldig respekt for at de ikke orker å ta i dårlig håndverk. Hvem vil vel det! Det værste for meg er at jeg ikke har lyst til å møte familie og venner. De få som har sett meg er letter sjokkert!! En venninne av meg i er lege i det offentlige ( øyelege ) er helt sjokkert over at de fjernet fettposene på øyene min. Jeg ser både eldre og mer sliten ut!! I tillegg har jeg masse plager!! Kirurgene kunne ha snakket med meg, så hadde aldri dette skjedd!!!! Jeg ser såååååå 2000 ut, det er vel ingen 2019 som vil at de skal bruke samme malen som de brukte da!! Jeg håper at det de jeg var hos skammer seg, gjør noe med rutinene sine, oppdaterte seg, har som tydelig mål å ha fornøyde kunder og godt renommé. Jeg sleit meg en kraftig hjernenrystlse da jeg gjorde dette. Det viste de, det i seg selv forteller hvor usierøst dette er!! De burde sagt kom tilbake når du er frisk... Anonymkode: e6929...6e1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #37 Skrevet 7. februar 2019 På 5.2.2019 den 21.58, wintergirl skrev: Er Ts bare en jente mener du? Har du sett Ts og kan bedømme henne? Jeg fyrer ikke opp. Er det en slags hersketeknikk å komme med hver gang noen ikke er enig med en? Alle er klar over at noen har uoppnåelige mål og fyller dagene med operasjoner og fillers. Men ts vil bare fikse sine øyelokk før det henger enda mer. That's it. Alltid skal det komme noen inn i en tråd som dette og avspore med jentunger som ikke trenger fillers og operasjoner. Vi vet også at det ikke er livsviktig med en slik inngrep, men det er noe med deg å føle seg vel, og man trenger ikke å snakke med en psykolog bare fordi øyelokket begynner å bli tungt og man vil fikse på det. TS har bare laget HI, og sier der: På 4.2.2019 den 0.01, Maritimt skrev: Jeg har markante hengende øyenlokk. - og hun spør etter erfaringer med en navngitt kirurg. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver behov, hva betyr det? Har skjønt at dette er en ganmmel metode, som ikke benyttes i det offentlige og som blir mye mindre brukt i deg private også. Anonymkode: e6929...6e1 Behov betyr behov. Så enkelt. Du noterte seg kanskje at jeg skrev "det var behov for å fjerne litt av fettposene"? Det er trist at du har hatt en operasjon du føler har redusert livskvaliteten din, men den ble jo foretatt av en annen kirurg. TS har vel bare fått ett innspill om Barbara Dahl, så jeg forlater tråden nå siden den ser ut til å ha blitt et rom for krangling mer enn erfaringer med en navngitt kirurg. Anonymkode: f52fe...d10
wintergirl Skrevet 7. februar 2019 #38 Skrevet 7. februar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS har bare laget HI, og sier der: - og hun spør etter erfaringer med en navngitt kirurg. Behov betyr behov. Så enkelt. Du noterte seg kanskje at jeg skrev "det var behov for å fjerne litt av fettposene"? Det er trist at du har hatt en operasjon du føler har redusert livskvaliteten din, men den ble jo foretatt av en annen kirurg. TS har vel bare fått ett innspill om Barbara Dahl, så jeg forlater tråden nå siden den ser ut til å ha blitt et rom for krangling mer enn erfaringer med en navngitt kirurg. Anonymkode: f52fe...d10 Ja, hengende øyelokk kan være et problem? Skjønner ikke hva du skal frem til her. Ja, hun syns det blir drøyt når hun spør etter en flink kirurg, så blir hun rådet til å oppsøke psykolog. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #39 Skrevet 7. februar 2019 15 minutter siden, wintergirl skrev: Ja, hengende øyelokk kan være et problem? Skjønner ikke hva du skal frem til her. Ja, hun syns det blir drøyt når hun spør etter en flink kirurg, så blir hun rådet til å oppsøke psykolog. 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS har bare laget HI, og sier der: - og hun spør etter erfaringer med en navngitt kirurg. Behov betyr behov. Så enkelt. Du noterte seg kanskje at jeg skrev "det var behov for å fjerne litt av fettposene"? Det er trist at du har hatt en operasjon du føler har redusert livskvaliteten din, men den ble jo foretatt av en annen kirurg. TS har vel bare fått ett innspill om Barbara Dahl, så jeg forlater tråden nå siden den ser ut til å ha blitt et rom for krangling mer enn erfaringer med en navngitt kirurg. Anonymkode: f52fe...d10 Hun spør etter hvilke erfaringer folk har gjort seg inn kirurgi og nevner Barbar Dahl. Det er bra at hun spør at hun stiller spørsmål? Den eneste måten vi kan bli bedre på innen våre yrker er jo ved kritiske spørsmål og tilbakemeldinger.. Jeg liker ikke å henge ut noen, da vil jeg heller snakke varmt om de jeg mener er flinke... Jeg synes det er rart at du ikke kan si hvorfor de fjernet litt av fettposene?? Hvis dette var et behov så lurere jeg veldig på hva det behovet var?? Siden dette blir mindre og mindre vanlig i 2019. Alle jeg har snakket med som har fjernet fett er misfornøyde mens de som kun har tatt hud er fornøyde. Jeg kom med en konkret anbefaling på den kirurgen jeg har fått best inntrykk av i Oslo. Andre kirugere bør jo være åpne og nysgjerrige på hva konkurrenten driver med. Gøy å bli like god eller helst bedre enn de som er beste! Vi som har en negativ erfaring har jo et ansvar ovenfor andre kvinner!! For hvis ikke, så vil jo veldig mange gjøre de samme dårlige valgene. Jeg håper at slike innlegg og engasjement, fører til at de som jobber inne dette faget tar det litt på alvor. For det er jo tross alt vi som er kunden og det er vår opplevelsen som bør telle. Hvis vi ikke vet hva vi snakker om får kirurgene bli flinkere til å informere oss. De er jo ekspertene!! Jeg tror at grunnen til at mange blir missfornøyde er pga for dårlig informasjon. Mitt inntrykk er at Cosmo Klinikken er flinke... Av alle jeg har snakket med synes jeg de skiller seg ut med tanke på informasjon, forventninger, behov, dyktighet og service. For lesere er jo dette enkelt, sjekke ut flere klinikker, vurdere dem og legg gjerne ut dine opplevelser her. Så får vi se : ) Kanksje Tone Fleischer klinikken og Barbar Dahl havner øverst som best på øvre øyelokk opprasjoner. Hvem vet?? Anonymkode: e6929...6e1
wintergirl Skrevet 7. februar 2019 #40 Skrevet 7. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun spør etter hvilke erfaringer folk har gjort seg inn kirurgi og nevner Barbar Dahl. Det er bra at hun spør at hun stiller spørsmål? Den eneste måten vi kan bli bedre på innen våre yrker er jo ved kritiske spørsmål og tilbakemeldinger.. Jeg liker ikke å henge ut noen, da vil jeg heller snakke varmt om de jeg mener er flinke... Jeg synes det er rart at du ikke kan si hvorfor de fjernet litt av fettposene?? Hvis dette var et behov så lurere jeg veldig på hva det behovet var?? Siden dette blir mindre og mindre vanlig i 2019. Alle jeg har snakket med som har fjernet fett er misfornøyde mens de som kun har tatt hud er fornøyde. Jeg kom med en konkret anbefaling på den kirurgen jeg har fått best inntrykk av i Oslo. Andre kirugere bør jo være åpne og nysgjerrige på hva konkurrenten driver med. Gøy å bli like god eller helst bedre enn de som er beste! Vi som har en negativ erfaring har jo et ansvar ovenfor andre kvinner!! For hvis ikke, så vil jo veldig mange gjøre de samme dårlige valgene. Jeg håper at slike innlegg og engasjement, fører til at de som jobber inne dette faget tar det litt på alvor. For det er jo tross alt vi som er kunden og det er vår opplevelsen som bør telle. Hvis vi ikke vet hva vi snakker om får kirurgene bli flinkere til å informere oss. De er jo ekspertene!! Jeg tror at grunnen til at mange blir missfornøyde er pga for dårlig informasjon. Mitt inntrykk er at Cosmo Klinikken er flinke... Av alle jeg har snakket med synes jeg de skiller seg ut med tanke på informasjon, forventninger, behov, dyktighet og service. For lesere er jo dette enkelt, sjekke ut flere klinikker, vurdere dem og legg gjerne ut dine opplevelser her. Så får vi se : ) Kanksje Tone Fleischer klinikken og Barbar Dahl havner øverst som best på øvre øyelokk opprasjoner. Hvem vet?? Anonymkode: e6929...6e1 Kanskje en liten misforståelse her 😊 Jeg har ikke fikset mine øyelokk. Ikke enda ihverfall. Jeg fjernet litt overflødig fett på anklene. Det gikk bra. Det var hos Frode Aamland. Han tok ikke så mye heller og han var hyggelig da, men trist å høre at andre har hatt negative opplevelser med han. Jeg tror på deg altså. Kanskje enkelte ikke tåler å høre at de gjør noe galt da? Jeg også vil fikse mine tunge øyelokk, men vurderer sterkt plasmapen. Må ta noen omganger, men blir jo litt redd for å ta operasjon når jeg leser her inne. Det er mange dårlige kirurger tydeligvis😱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå